מ (החלפת טקסט – "תעודת עיוור / לקוי ראיה" ב־"תעודת עיוור / לקוי ראייה")
 
שורה 43: שורה 43:
  
 
== אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות ==
 
== אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות ==
* צעירים עיוורים ולקויי ראייה (עד גיל 22), בעלי [[תעודת עיוור / לקוי ראיה]] שסיימו בית ספר תיכון ואמורים לסיים לכל הפחות שנת שירות לאומי-אזרחי אחת.
+
* צעירים עיוורים ולקויי ראייה (עד גיל 22), בעלי [[תעודת עיוור / לקוי ראייה]] שסיימו בית ספר תיכון ואמורים לסיים לכל הפחות שנת שירות לאומי-אזרחי אחת.
  
 
== אופן קבלת השירות ==
 
== אופן קבלת השירות ==

גרסה אחרונה מ־09:48, 1 ביולי 2020

הקדמה:

תכנית "אלומה" מאפשרת לצעירים עיוורים ולקויי ראייה להתנדב במסגרת השירות הלאומי-אזרחי


פרטים

ארגון מפעיל:
תחום משני:

"אלומה" היא תכנית המאפשרת לצעירים עיוורים ולקויי ראייה להתנדב במסגרת השירות הלאומי-אזרחי במקומות שונים (כגון מוסדות חינוך, הסניגוריה הציבורית, הרשויות המקומיות, בית הנשיא וכד').

  • התכנית מיועדת לצעירים מכל המגזרים בארץ וכוללת שני מסלולים:
    • שילוב המתנדבים בשירות בירושלים, שבמסגרתו יוכלו להתגורר במעונות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית או בדירות המעבר של עמותת על"ה.
    • שילוב המתנדבים בשירות באזור מגוריהם.
  • התכנית מקנה למתנדבים מיומנויות תעסוקה המאפשרות להם להשתלב בשוק העבודה, ואחד מיעדיה הוא לסייע להם בניהול חיים עצמאיים ובפיתוח הרגלי עבודה.
  • מטרה נוספת של התכנית היא יצירת תודעה חיובית בקרב מעסיקים במקומות שונים כלפי שילוב של עיוורים ולקויי ראייה בתעסוקה, והסרת הסטיגמה החברתית לפיה עיוורון הוא מגבלה הגורעת מיכולתו של הפרט להשתלב בשוק העבודה.
  • ההתנדבות במסגרת תכנית "אלומה" היא בהיקף של 30 שעות שבועיות.
  • למתנדבים בירושלים, מוקדש יתר הזמן לפעילויות נוספות מטעם עמותת על"ה (כגון לימודים במסגרת מכינה אקדמית, או קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית).

נותני השירות

אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות

  • צעירים עיוורים ולקויי ראייה (עד גיל 22), בעלי תעודת עיוור / לקוי ראייה שסיימו בית ספר תיכון ואמורים לסיים לכל הפחות שנת שירות לאומי-אזרחי אחת.

אופן קבלת השירות

  • יש לעבור ראיון אישי בעמותת על"ה, ולהירשם להתנדבות בעמותת שלומית המפעילה את התכנית.
  • המתנדבים מופנים לרכז/ת השמה מטעם השירות לעיוור לצורך סיוע בבניית התכנית האישית, ליווי, התאמות טכנולוגיות במקום הפעילות והכוונה ללימודים.
  • לאחר בניית התכנית האישית נבחן שיבוצם של המועמדים במסגרות חינוך, רווחה או בריאות, שבהן יתנדבו במהלך שנת שירותם.
  • רכז התכנית מקיים קשר רציף עם גורמי הרווחה הפועלים באזור המגורים של כל מתנדב.


תודות

  • המידע המקורי בערך זה מבוסס על חוברת מידע של עמותת על"ה