(יצירת דף עם התוכן "{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}} {{תקציר}} {{דגשים | מידע = מידע חיוני מועבר כיום בין קופות החולי...")
 
שורה 2: שורה 2:
 
{{תקציר}}
 
{{תקציר}}
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  = מידע חיוני מועבר כיום בין קופות החולים ובתי החולים באמצעות רשת תקשורת סגורה ומאובטחת
+
| מידע  = מידע חיוני מועבר כיום בין קופות החולים ובתי החולים באמצעות רשת תקשורת סגורה (מלבד מידע בנושאים רגישים המפורטים [[#נושאים שאין לשתף במערכת המידע|בהמשך]])
 
| מידע2 = מטופלים שאינם מעוניינים כי יועבר מידע רפואי הנוגע להם רשאים להגיש [[בקשה לבטל העברת מידע רפואי מקופת החולים לבית החולים|בקשה לביטול העברת המידע]]
 
| מידע2 = מטופלים שאינם מעוניינים כי יועבר מידע רפואי הנוגע להם רשאים להגיש [[בקשה לבטל העברת מידע רפואי מקופת החולים לבית החולים|בקשה לביטול העברת המידע]]
 
| חשוב =  כל מטפל מחוייב [[שמירה על סודיות רפואית|לשמור על הסודיות הרפואית]] של מטופליו  
 
| חשוב =  כל מטפל מחוייב [[שמירה על סודיות רפואית|לשמור על הסודיות הרפואית]] של מטופליו  
שורה 15: שורה 15:
 
}}
 
}}
 
{{ראו גם  
 
{{ראו גם  
 +
| [[בריאות ומחלות]]
 
| [[זכויות בריאות כלליות]]
 
| [[זכויות בריאות כלליות]]
| [[בריאות ומחלות]]
+
| [[בית חולים - אישפוז ומרפאות חוץ]]
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
  
כיום ניתן לשתף ולהעביר מידע חיוני בין קופות החולים ובתי החולים באמצעות רשת תקשורת סגורה ומאובטחת (מלבד מידע בנושאים שיפורטו [[#נושאים שאין לשתף במערכת המידע|בהמשך]]).
+
כיום ניתן לשתף ולהעביר מידע חיוני בין קופות החולים ובתי החולים, באמצעות רשת תקשורת סגורה ומאובטחת. בנושאים מסויימים ורגישים (שיפורטו [[#נושאים שאין לשתף במערכת המידע|בהמשך]]), אין לשתף את המידע.
* המערכת מאפשרת לרופא המטפל גישה למידע הרפואי אודות המטופל, הקיים במאגרי המידע של קופות החולים (כגון: בדיקות שהמטופל ביצע בעבר, רשימת תרופות בשימוש, חיסונים ואלרגיות, אבחנות, ניתוחים והליכים רפואיים שונים, תוצאות מעבדה והיסטוריה משפחתית).  
+
* המערכת מאפשרת לרופא המטפל גישה למידע רפואי חשוב ומדויק באופן ישיר ומהיר. מדובר בעיקרי המידע הרפואי מתוך התיק הרפואי של המטופל, שמקורו בבתי החולים ובקופות החולים.
* החשיבות של עדכון הרופא המטפל במידע רפואי מהותי, באופן ישיר ומהיר, משמעותית בייחוד כאשר חולים עם היסטוריה רפואית מורכבת פונים למיון, ובמצבי חירום שבהם המטופל מתקשה או לא מסוגל למסור מידע בעצמו.
+
* עדכון הרופא המטפל חשוב במיוחד כאשר חולים עם בעיות רפואיות מורכבות פונים למיון, ובמצבי חירום שבהם המטופל מתקשה או לא מסוגל למסור מידע בעצמו.
* העברת המידע יכולה גם לסייע בצמצום טעויות באבחון ובטיפול הנובעות מהיעדר מידע מלא, לשפר את יכולת קבלת ההחלטות הקליניות, ולצמצם חזרות על בדיקות מיותרות (חלקן לא נעימות וכרוכות בנזק, כגון בדיקות עם חשיפה לקרינה).  
+
* העברת המידע יכולה גם לסייע בצמצום טעויות באבחון ובטיפול הנובעות מהיעדר מידע מלא, לשפר את יכולת קבלת ההחלטות הקליניות, ולצמצם חזרות על בדיקות מיותרות (חלקן לא נעימות וכרוכות בנזק, כגון בדיקות עם חשיפה לקרינה).  
* במקביל, המידע הרפואי מבתי החולים יסונכרן עם רישומי קופות החולים, כדי למנוע חוסר עדכון בתהליך ההפוך.
+
 
* על מנת למזער את הפגיעה בפרטיותם של המטופלים, המידע זמין אך ורק לרופא המטפל בבית החולים ולמשך תקופת האשפוז בלבד (מלבד רופאים בעלי תפקידים מיוחדים שלהם תתאפשר הגישה לפרק זמן ארוך יותר).
+
== נושאים שאין לשתף במערכת המידע == <!-- יש הפניה מהדגש וההקדמה -->
== נושאים שאין לשתף במערכת המידע ==  
+
* הנושאים הבאים הוגדרו כרגישים במיוחד, ולכן הם חסומים ואינם מועברים לרשת שיתוף המידע:
* '''בכל מקרה אסור להעביר מידע בין קופות החולים ובתי החולים בנושאים הבאים:'''
 
 
** ביקורים ביחידות ובמרפאות [[נפגעי נפש|לבריאות הנפש]],  
 
** ביקורים ביחידות ובמרפאות [[נפגעי נפש|לבריאות הנפש]],  
 
** [[הפסקת הריון|הפסקות הריון]]  
 
** [[הפסקת הריון|הפסקות הריון]]  
שורה 38: שורה 38:
  
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
* כל מטופל (אדם המקבל טיפול רפואי או פרא רפואי).
+
* כל אדם המקבל טיפול רפואי בקופת חולים ובבית חולים.
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
* שיתוף המידע נעשה באופן אוטומטי.
+
* העברת המידע לבתי החולים:
* מטופל רשאי לבקש כי המידע הרפואי אודותיו המצוי ברשות קופת החולים יוצא מהמערכת הממוחשבת. למידע נוסף ראו '''[[בקשה לבטל העברת מידע רפואי מקופת החולים לבית החולים]]'''.
+
** הגישה לרשת ניתנת לצוות המטפל בלבד על-פי הרשאות קיימות, בהתאם לפרופיל ולתפקיד במוסד הרפואי.
 +
** הצפייה במידע מוגבלת לזמן הביקור של המטופל בבית החולים.
 +
** לרופאים ובעלי תפקידים מיוחדים מתאפשר פרק זמן מוגדר גם לאחר השחרור של המטופל, לצורך השלמת הטיפול והרישום.
 +
* העברת המידע לקופות החולים:
 +
** קופות החולים מקבלות מדי יום סיכומי ביקור במיון ובאשפוז עבור כל מבוטחי הקופה שהשתחררו באותו יום מבתי חולים.
 +
** בהמשך התהליך ישולב המידע ממכתבי הסיכום בתיקים הרפואיים בקופות (ובצה"ל  - אם מדובר בחיילים).
 +
* במקרה שמטופל אינו מעוניין בהעברת המידע:
 +
** המטופל רשאי לבקש להוציא מהמערכת הממוחשבת את המידע הרפואי אודותיו.  
 +
** למידע נוסף ראו '''[[בקשה לבטל העברת מידע רפואי מקופת החולים לבית החולים]]'''.
  
 
== חשוב לדעת ==
 
== חשוב לדעת ==
שורה 61: שורה 69:
 
== מקורות ==
 
== מקורות ==
 
-->
 
-->
 
  
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
שורה 69: שורה 76:
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:בריאות ומחלות]]
 
[[קטגוריה:בריאות ומחלות]]
[[קטגוריה:זכויות בריאות כלליות]]
+
[[קטגוריה:בית חולים]]
 +
[[קטגוריה:קופות חולים]]
 +
[[קטגוריה:טיפול רפואי]]
 
[[קטגוריה:סודיות רפואית]]
 
[[קטגוריה:סודיות רפואית]]
 
[[קטגוריה:חברת המידע]]
 
[[קטגוריה:חברת המידע]]

גרסה מ־17:10, 14 ביוני 2017

הקדמה:

מידע חיוני מועבר כיום בין קופות החולים ובתי החולים באמצעות רשת תקשורת סגורה (מלבד מידע בנושאים רגישים המפורטים בהמשך)
מטופלים שאינם מעוניינים כי יועבר מידע רפואי הנוגע להם רשאים להגיש בקשה לביטול העברת המידע
כל מטפל מחוייב לשמור על הסודיות הרפואית של מטופליו
למידע נוסף, ראו באתר משרד הבריאות
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

כיום ניתן לשתף ולהעביר מידע חיוני בין קופות החולים ובתי החולים, באמצעות רשת תקשורת סגורה ומאובטחת. בנושאים מסויימים ורגישים (שיפורטו בהמשך), אין לשתף את המידע.

  • המערכת מאפשרת לרופא המטפל גישה למידע רפואי חשוב ומדויק באופן ישיר ומהיר. מדובר בעיקרי המידע הרפואי מתוך התיק הרפואי של המטופל, שמקורו בבתי החולים ובקופות החולים.
  • עדכון הרופא המטפל חשוב במיוחד כאשר חולים עם בעיות רפואיות מורכבות פונים למיון, ובמצבי חירום שבהם המטופל מתקשה או לא מסוגל למסור מידע בעצמו.
  • העברת המידע יכולה גם לסייע בצמצום טעויות באבחון ובטיפול הנובעות מהיעדר מידע מלא, לשפר את יכולת קבלת ההחלטות הקליניות, ולצמצם חזרות על בדיקות מיותרות (חלקן לא נעימות וכרוכות בנזק, כגון בדיקות עם חשיפה לקרינה).

נושאים שאין לשתף במערכת המידע

מי זכאי?

  • כל אדם המקבל טיפול רפואי בקופת חולים ובבית חולים.

תהליך מימוש הזכות

  • העברת המידע לבתי החולים:
    • הגישה לרשת ניתנת לצוות המטפל בלבד על-פי הרשאות קיימות, בהתאם לפרופיל ולתפקיד במוסד הרפואי.
    • הצפייה במידע מוגבלת לזמן הביקור של המטופל בבית החולים.
    • לרופאים ובעלי תפקידים מיוחדים מתאפשר פרק זמן מוגדר גם לאחר השחרור של המטופל, לצורך השלמת הטיפול והרישום.
  • העברת המידע לקופות החולים:
    • קופות החולים מקבלות מדי יום סיכומי ביקור במיון ובאשפוז עבור כל מבוטחי הקופה שהשתחררו באותו יום מבתי חולים.
    • בהמשך התהליך ישולב המידע ממכתבי הסיכום בתיקים הרפואיים בקופות (ובצה"ל - אם מדובר בחיילים).
  • במקרה שמטופל אינו מעוניין בהעברת המידע:

חשוב לדעת

ארגוני סיוע

גורמי ממשל