הקדמה:

מידע חיוני מועבר כיום בין קופות החולים ובתי החולים באמצעות רשת תקשורת סגורה (מלבד מידע בנושאים רגישים המפורטים בהמשך)
מטופלים שאינם מעוניינים כי יועבר מידע רפואי הנוגע להם רשאים להגיש בקשה לביטול העברת המידע
כל מטפל מחוייב לשמור על הסודיות הרפואית של מטופליו
למידע נוסף, ראו באתר משרד הבריאות
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

כיום ניתן לשתף ולהעביר מידע חיוני בין קופות החולים ובתי החולים, באמצעות רשת תקשורת סגורה ומאובטחת.

  • בנושאים מסויימים ורגישים (שיפורטו בהמשך), אין לשתף את המידע במערכת זו.
  • המערכת מאפשרת לרופא המטפל גישה למידע רפואי חשוב ומדויק באופן ישיר ומהיר. מדובר בעיקרי המידע הרפואי מתוך התיק הרפואי של המטופל, שמקורו בבתי החולים ובקופות החולים.
  • עדכון הרופא המטפל חשוב במיוחד כאשר חולים עם בעיות רפואיות מורכבות פונים למיון, ובמצבי חירום שבהם המטופל מתקשה או לא מסוגל למסור מידע בעצמו.
  • העברת המידע יכולה גם לסייע בצמצום טעויות באבחון ובטיפול הנובעות מהיעדר מידע מלא, לשפר את יכולת קבלת ההחלטות הקליניות, ולצמצם חזרות על בדיקות מיותרות (חלקן לא נעימות וכרוכות בנזק, כגון בדיקות עם חשיפה לקרינה).

נושאים שאין לשתף במערכת המידע

מי זכאי?

  • כל אדם המקבל טיפול רפואי בקופת חולים ובבית חולים.

תהליך מימוש הזכות

  • העברת המידע לבתי החולים:
    • הגישה לרשת ניתנת לצוות המטפל בלבד על-פי הרשאות קיימות, בהתאם לפרופיל ולתפקיד במוסד הרפואי.
    • הצפייה במידע מוגבלת לזמן הביקור של המטופל בבית החולים.
    • לרופאים ובעלי תפקידים מיוחדים מתאפשר פרק זמן מוגדר גם לאחר השחרור של המטופל, לצורך השלמת הטיפול והרישום.
  • העברת המידע לקופות החולים:
    • קופות החולים מקבלות מדי יום סיכומי ביקור במיון ובאשפוז עבור כל מבוטחי הקופה שהשתחררו באותו יום מבתי חולים.
    • בהמשך התהליך ישולב המידע ממכתבי הסיכום בתיקים הרפואיים של המבוטחים בקופות החולים (ובצה"ל - אם מדובר בחיילים).
  • מטופל שאינו מעוניין בהעברת מידע רפואי אודותיו רשאי לבקש להוציא את המידע מהמערכת הממוחשבת. למידע נוסף ראו בקשה לבטל העברת מידע רפואי מקופת החולים לבית החולים.

חשוב לדעת

ארגוני סיוע

גורמי ממשל