מ (רבקה ניר העביר את הדף תחנות מידע וייעוץ לעיוורים ולקויי ראיה לשם תחנות מידע וייעוץ לעיוורים ולקויי ראייה: החלפת טקסט – "לקויי ראיה" ב־"...)
מ (החלפת טקסט – "תעודת עיוור / לקוי ראיה" ב־"תעודת עיוור / לקוי ראייה")
 
שורה 27: שורה 27:
 
* בתחנות ניתן סיוע, בהתאם לצורך, בנושאים הבאים:
 
* בתחנות ניתן סיוע, בהתאם לצורך, בנושאים הבאים:
 
** סיוע רגשי ראשוני.
 
** סיוע רגשי ראשוני.
** הגשת בקשה לקבלת [[תעודת עיוור / לקוי ראיה]].
+
** הגשת בקשה לקבלת [[תעודת עיוור / לקוי ראייה]].
 
** הפנייה למוסד לביטוח לאומי.
 
** הפנייה למוסד לביטוח לאומי.
 
** הפנייה למכונים לשיקום ראייה על מנת למצוא עזרי ראייה שיסייעו בתפקוד.
 
** הפנייה למכונים לשיקום ראייה על מנת למצוא עזרי ראייה שיסייעו בתפקוד.
שורה 39: שורה 39:
 
** שדה ראייה של 40 מעלות לכל היותר.
 
** שדה ראייה של 40 מעלות לכל היותר.
 
=== חשוב לדעת ===
 
=== חשוב לדעת ===
* תנאי הזכאות שונים מהתנאים הנדרשים לקבלת [[תעודת עיוור / לקוי ראיה]] - גם מי שאינם זכאים לתעודה עשויים להיות זכאים לשירותי רווחה שונים.
+
* תנאי הזכאות שונים מהתנאים הנדרשים לקבלת [[תעודת עיוור / לקוי ראייה]] - גם מי שאינם זכאים לתעודה עשויים להיות זכאים לשירותי רווחה שונים.
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==

גרסה אחרונה מ־09:48, 1 ביולי 2020

הקדמה:

תחנות מידע וייעוץ הממוקמות בבתי חולים ברחבי הארץ מסייעות לאנשים שחלה ירידה משמעותית בראייתם


שירות רש"ט (ראייה, שמיעה וטכנולוגיה) במינהל המוגבלויות מפעיל, באמצעות עמותת על"ה, תחנות מידע וייעוץ לאנשים שחלה ירידה משמעותית בראייתם.

  • התחנות, הצמודות למרפאות העיניים של בתי חולים ברחבי הארץ, תורמות לקיצור זמן המעבר בין שירותי הרפואה לשירותי השיקום, המשמעותי להצלחת התהליך השיקומי.
  • בתחנות ניתן סיוע, בהתאם לצורך, בנושאים הבאים:
    • סיוע רגשי ראשוני.
    • הגשת בקשה לקבלת תעודת עיוור / לקוי ראייה.
    • הפנייה למוסד לביטוח לאומי.
    • הפנייה למכונים לשיקום ראייה על מנת למצוא עזרי ראייה שיסייעו בתפקוד.
    • הפנייה לשירותי הרווחה בקהילה על מנת לקבל עזרה כגון מורות שיקומיות ומורות ניידות (לעזרה בהתמצאות בתוך הבית ומחוצה לו).
    • קבלת מידע על ארגונים, עמותות ומוסדות המסייעים לאוכלוסיית לקויי הראיה.
  • בנוסף, נמצאת בכל תחנה ערכת עזרים הכוללת דוגמאות למכשירי עזר שנועדו להקל על התפקוד היומיומי (כגון: זכוכיות מגדלת מיוחדות, שעון מדבר, מדחום מדבר ועוד).

מי זכאי?

  • מי שמצב העין הטובה שלו לאחר תיקון (הרכבת משקפיים, ניתוח וכד'), הוא אחד מאלה:
    • חדות ראייה של 6/24 (אצל ילדים מתחת לגיל 18- 6/18)
    • שדה ראייה של 40 מעלות לכל היותר.

חשוב לדעת

  • תנאי הזכאות שונים מהתנאים הנדרשים לקבלת תעודת עיוור / לקוי ראייה - גם מי שאינם זכאים לתעודה עשויים להיות זכאים לשירותי רווחה שונים.

תהליך מימוש הזכות

  • לקבלת שירות בתחנות המידע ניתן לפנות למפעילי תחנת המידע באיזור המגורים.
  • לרשימת התחנות ופרטיהן באתר עמותת עלה.
  • לפרטים ומידע נוסף, ניתן לפנות אל:
    • המרכז לעיוור בישראל, רכז תחנות המידע, בטלפון: 03-6393938.
    • ניתן להשאיר הודעה במשיבון וכן להגיע למענה אנושי בשפות עברית, ערבית ורוסית, בהתאם לימים והשעות המפורטים באתר עמותת עלה (בתחתית הדף).

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

תודות