מ (החלפת טקסט – "http://www.akim.org.il/index.php/rights-guide" ב־"http://akim.org.il/~akim13/index.php/rights-guide")
שורה 62: שורה 62:
 
[[קטגוריה:מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) ]]
 
[[קטגוריה:מוגבלות שכלית התפתחותית (פיגור שכלי) ]]
 
[[קטגוריה:תעסוקת אנשים עם מוגבלויות]]
 
[[קטגוריה:תעסוקת אנשים עם מוגבלויות]]
 +
 +
[[ar:تشغيل أشخاص ذوي محدودية عقلية تطورية (تخلف عقلي)]]

גרסה מ־01:15, 6 בינואר 2018

הקדמה:

מסגרות תעסוקה יומיות מסוגים שונים מיועדות לבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בהתאם לתפקודם
למידע נוסף, ראו באתר משרד הרווחה
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

משרד הרווחה מחוייב לספק מסגרות תעסוקה יומיות לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית לאחר שסיימו את לימודיהם בבית הספר.

  • התכניות המופעלות במסגרות התעסוקה באות לסייע לחניכים לממש את היכולות שלהם ולקדם את תפקודם. בנוסף לכך, ניתן להם סל שירותים שונים.
  • מסגרות התעסוקה היומיות מאפשרות לחניכים להמשיך את חייהם כחלק מהקהילה - בביתם או במסגרות דיור שונות.
  • היקפי התמיכה והליווי משתנים בין סוגי המסגרות וכן רמת העצמאות הנדרשת מהמועסקים בהן, כאשר השאיפה היא למצוא מסגרת המותאמת ליכולותיו ותפקודו של כל אחד ואחד.

סוגי מסגרות התעסוקה

תהליך מימוש הזכות

  • כחצי שנה לפני סיום הלימודים בבית הספר על ההורים לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית ולבקש השמה במסגרת תעסוקתית.
  • ההורים יקבלו הסבר על אפשרויות התעסוקה המתאימות הקיימות באזור מגוריהם והם יוכלו לבקר במסגרות לצורך התרשמות.
  • לאחר שתיבחר המסגרת המתאימה, ייעשה תהליך קליטה הדרגתי (למשל בשלב הראשון החניך יגיע למסגרת היומית פעם בשבוע), עד לקליטתו המלאה במסגרת התעסוקה.


ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

מקורות

  • המידע המקורי בערך זה מבוסס על אקימידע - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים