"ארגון בקול" פועל לשיפור איכות החיים ולקידומם של אנשים כבדי שמיעה מעל גיל 18 באמצעות חקיקה וסנגור, קידום נגישות, הסרת מחסום הבושה ועידוד אנשים כבדי שמיעה להתמודד עם המגבלה. מעל ל-100 מתנדבי "בקול" פועלים ברחבי הארץ ובעיקר באזור המרכז. כמחצית מהמתנדבים הם כבדי שמיעה שמצאו בארגון בית חם ואוזן קשבת.

פרטים

תחומי עיסוק:שיפור איכות החיים וקידומם של אנשים כבדי שמיעה מעל גיל 18
אתר:לאתר
פייסבוק:לעמוד הארגון
דוא"ל:info@bekol.org
כתובת:יד לבנים 13, תל אביב
טלפון:03-5257001
קו מידע ארצי
פקס:03-5257004
שנת הקמה:1995
גיידסטאר:הארגון בגיידסטאר

תחומי הפעילות של הארגון

  • מידע ומודעות - הפצת מידע בציבור על הלקות בשמיעה. הגברת המודעות למספר הגדול של כבדי השמיעה וחינוך חברתי למתן מענה של הסביבה לצורכי כבדי השמיעה, באופן שיאפשר השתלבות בתעסוקה, בהשכלה, בחיי המשפחה, התרבות, החברה והקהילה.
  • הנגשה ושוויון זכויות - נגישות הולמת לאנשים כבדי שמיעה הינה הכרחית לשוויון זכויות והזדמנויות ליהנות משפע המידע הזמין לציבור הרחב ולהשתלבות בחברה. הנגשת שירותים כגון בריאות, חינוך, תרבות, תחבורה ציבורית ועוד. ייצוג עניינם של כבדי השמיעה בפני רשויות ומוסדות ופעילות בתחום החקיקה ואכיפתה.
  • מכשירי שמיעה, אבזרי עזר, וטכנולוגיות תקשורת נוספות - הגדלת מספר האנשים המפיקים תועלת ממכשירי שמיעה ואבזרי עזר לשמיעה. הגדלת המימון למכשירי שמיעה, שיפור השירותים של מכוני השמיעה ושיפור האיתור, האבחון והשיקום מוקדם. ייזום של פיתוח פתרונות טכנולוגיים נוספים כגון המרת דיבור לכתב בשפה העברית. ובדיקות סינון שמיעה לאוכלוסייה בישראל.
  • העצמה, תמיכה ועזרה עצמית - בקול מכוון לעצמאות מרבית של כבדי השמיעה בקהילה, בעזרת מידע, הזכות לנגישות, ומתן תמיכה רגשית. יצירת קשר עם כבדי השמיעה ממגזרי אוכלוסייה שונים בישראל ומענה לצרכים השונים בפריפריה, במרכז, עולים, ערבים, חרדים, צעירים וקשישים.

מערך המידע

  • ארגון “בקול” פיתח מערך מידע ותמיכה, המספק מידע על אפשרויות השיקום ודרכי ההתמודדות, ותומך בשעה הקשה של קבלת השינוי.
  • מערך המידע כולל: קו מידע ותמיכה טלפוני המופעל על ידי מתנדבים, מאגר מידע באינטרנט והמגזין “בקול קורא".
  • ניתן לקבל מידע ותמיכה באמצעים הבאים:
    • קו מידע ותמיכה ארצי
    • תחנות מידע בבתי החולים ובקופות חולים
    • ייעוץ אודיולוגי
    • מרכזי תצוגה והדרכה לאביזרי עזר בתל אביב, ירושלים וחיפה
    • מרכז השאלה של FM
    • קבלת מידע בזמן אמת באמצעות SMS, דוא"ל ודואר.

נושאים וזכויות רלבנטיים בכל זכות