מאגר "אל תתקשר אליי" מרכז מספרי טלפון שאסור לשלוח אליהם הודעות ושיחות שיווקיות
מי שלא מעוניינים לקהל הודעות שיווקיות בטלפון מגורמים מסחריים יכולים להירשם למאגר בחינם
אם בעל עסק שלח הודעה שיווקית למספר טלפון שרשום במאגר, ניתן להגיש נגדו תלונה באמצעות המאגר
פרטים
ארגון מפעיל: | הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן |
---|---|
פרטי השירות באתר המפעיל | |
טלפון: | 1-800-071-170 |
עלות: | ללא עלות |
תחום ראשי: | צרכנות |
- מאגר “אל תתקשר אלי” הוא מאגר נתונים מאובטח שבו כל אדם יכול לרשום את מספרי הטלפון הניידים והנייחים שלו כדי להימנע מקבלת שיחות שיווקיות.
- בעלי עסקים יכולים להירשם למאגר באזור ייעודי כדי לבדוק האם מספר טלפון מסוים נמצא במאגר.
נותני השירות
אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות
- פתוח לכל אדם
אופן קבלת השירות
- יש למלא טופס הצטרפות מקוון
- בעל עסק המעוניין להירשם למאגר יצטרף דרך מערכת ההזדהות הלאומית
עלות השירות
- ללא עלות
מתי מותר לבעל עסק לשלוח הודעה למספר טלפון שרשום במאגר?
- מותר לבעל עסק לפנות בהודעה שיווקית אל מספר טלפון שרשום במאגר בכל אחד מהמקרים הבאים:
- פנייה חוזרת של בעל העסק לאחר שהצרכן פנה אליו לראשונה וביקש ממנו מענה חוזר.
- פנייה של בעל העסק במסגרת עסקה מתמשכת שאינה נוגעת להארכתה או לעסקה חדשה, למשל עסקה להספקת גז בין צרכן גז לספק גז.
- בכל מקרה שהצרכן נתן לבעל העסק הסכמה מפורשת ונפרדת לפנייה שיווקית אליו.
- הסכמה זו תינתן במסמך בכתב או בדרך אלקטרונית.
- הסכמה זו תהיה בתוקף למשך שנה לכל היותר, אלא אם כן הצרכן חזר בו וניתן להאריכה בהסכמתו כל פעם למשך שנה נוספת.
הגשת תלונה
- ניתן להגיש תלונה כנגד עוסק שהפר את האיסור לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
- הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן רשאית להטיל קנס על העוסק.
- התלונה תוגש בטופס המקוון.
- ניתן להגיש תלונה לאחר 15 ימים מהרישום למאגר.
מקורות משפטיים ורשמיים
- חוק הגנת הצרכן - סעיפים 16ב, 16ג, 22ג(ב)(16ב), תוספת שישית
- תקנות הגנת הצרכן (מאגר להגבלת פניות שיווקיות)
- מידע לעוסק באתר המאגר
- פורטל צרכנים באתר המאגר