אזהרה
שימו לב - דף זה הינו עדיין בשלב טיוטה ולא שוחרר לציבור
אין להסתמך על תוכנו בשום אופן


גובה הפיצוי

  • גובה הפיצוי יהיה בגובה הנזק שנגרם לדבר הדואר, ובמקרה שהדואר נגנב או אבד - בגובה הערך של דבר הדואר.
  • נכון ל-01.01.2021 גובה הפיצוי יהיה לכל היותר 895 ₪ עבור דברי הדואר האלה:
    • דואר רשום
    • דואר בשירות מהיר למנוי
    • חבילה שמשקלה עד 20 ק"ג
  • במקרה שהדואר נשלח במשלוח מבוטח או בשירות שיש בו הסדר לפיצוי מוגדל, סכום הפיצוי עשוי להיות גבוה יותר.

מי זכאי?

  • אדם ששלח דבר דואר (מכתב, גלויה, חבילה, וכד'), והתקיימו התנאים הבאים:
    1. דבר הדואר נשלח בתוך מדינת ישראל (דואר פנים).
    2. דבר הדואר התקבל למשלוח בתמורה לאישור קבלה.
    3. מסירת דבר הדואר טעונה אישור (למשל, דואר רשום, חבילות, דואר אקספרס, וכד').
    4. במקרה שנגרם נזק לדבר הדואר, חלק ממנו אבד או נגנב - הדבר הובא לידיעת עובד הדואר בעת מסירת דבר הדואר או בהזדמנות הסבירה הראשונה לאחר מכן.
    5. במקרה שדבר הדואר אבד או נגנב כולו - השולח או הנמען דיווח על כך מיד לאחר שנודע לו.
    6. השולח הוכיח שכאשר התקבל דבר הדואר למשלוח, פקיד הדואר טיפל בו בצורה רשלנית.

מתי לא יינתן פיצוי

  • הנזק או האובדן נגרמו בשל אריזה לא מספקת או בלתי מתאימה.
  • הנזק או האובדן נגרמו בשל טיבו של דבר הדואר (למשל, משלוח של דבר דואר שביר).
  • הנזק או האובדן נגרמו באשמתו של השולח או גורמים שהם בגדר "כוח עליון".
  • דבר הדואר נמסר באיחור.
  • נעשתה מסירה מוטעית של דבר הדואר.

תהליך מימוש הזכות

  • מי שתובע את הפיצוי הוא זה שצריך להוכיח שדבר הדואר ניזוק או אבד בעקבות שירותי הדואר.
  • בשני המקרים הבאים, ניתן יהיה לקבוע שחברת הדואר אחראית לנזק, מבלי שצריך יהיה להוכיח זאת:
    • אם בעת מסירת הדואר ניתן לראות, מבלי לפתוח אותו, שהוא ניזוק או שסביר להניח שהוא ניזוק (למשל, מעטפה שנמסרה קרועה).
    • אם חברת הדואר קיבלה את הדואר למשלוח בתמורה לקבלה, והדואר לא נמסר.
  • על חברת הדואר לשלם את הפיצוי בתוך 30 ימים מהיום שהיו בידי החברה את כל המסמכים והמידע הנדרשים לבירור תביעת הפיצוי.

חשוב לדעת

  • מקרים שבהם לא יימסרו דברי דואר : [1]
ראו גם

גורמים מסייעים

מוקדים ממשלתיים

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

פסקי דין

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

תודות