משתתפים

  • חברי מועצה: פרופ' יצחק זמיר - יו"ר המועצה הציבורית, עו"ד רות הורן, פרופ' נטע זיו, עו"ד ארנה לין, עו"ד טלי חסין, גב' ברברה אפשטיין, גב' שרי רבקין, פרופ' ג'וני גל, גב' מיטל וייסמן, הרב יצחק לוי, גב' צפרא דוויק, מר אורני פטרושקה
  • חברי דירקטוריון של כל זכות: ארז פרלמוטר- יו"ר מועצת המנהלים, יהושע שופמן
  • צוות כל זכות: אמתי קורן, עדן פוקס, עידו מירז, עינת רביב
  • משקיפים: נעמי שכטר - שתיל

סדר יום של הישיבה

  1. דברי פתיחה – פרופ' יצחק זמיר
  2. אישור פרוטוקול ישיבה מס' 4.
  3. עדכון על ועדת האתיקה – עו"ד רות הורן
  4. דיווח ועדכון על מצב המיזם –אמתי קורן
  5. במה המועצה הציבורית יכולה לסייע לכל-זכות – ארז פרלמוטר.
  6. במה המועצה הציבורית יכולה לסייע לכל-זכות – דיון

עדכון על ועדת האתיקה –עו"ד רות הורן

  • יש נושאים שנשאלת השאלה האם נכנסו במקריות או מתוך כוונה למיזם. אמתי ימפה שאלות בנושא זה.
  • הועדה תדון בישיבותיה בשאלות שיעברו אליה על ידי המועצה, אמתי, ארז או יו"ר הוועדה בתיאום עם אמתי. שאלות שידרשו סיעור מוחות.
  • חברי מועצה נוספים מוזמנים להצטרף לוועדה ע"י פניה לרות הורן או לפרופ' זמיר.

דיווח ועדכון על מצב היזם - סקירה: אמתי קורן

  • מעל 150,000 מבקרים בחודש.
  • מעל 3,500 מנגישי זכויות שמשתמשים באתר (מנגיש זכויות=מעל 15 כניסות בחודש)
  • 3,300 ערכים בעברית, 600 בערבית. שוחררו ערכים באנגלית.
  • תחומים חדשים: הוצאה לפועל, צעירים והעמקה בנושא ניצולי השואה.
  • שיתופי פעולה: משרד הרווחה, ביטוח לאומי, רשות האכיפה, קצין מילואים ראשי
  • צוות כל זכות כולל 11 עובדים ב-6.5 משרות.
  • תקציב פעולה ל-2013: 1,300,000 ₪.
  • אתגרים מרכזים ל 2013:
    • הגעה לכמה שיותר אוכלוסיות
    • קידום הנראות של האתר
    • מימוש המיזם המשותף עם הרשות לניצולי שואה.
    • בניית שיתופי פעולה אסטרטגיים.
    • גיוס משאבים
    • עיר זכויות - להשתלב באתרי האינטרנט של העיריות, להשתלב בהדרכות בכל המחלקות

במה המועצה הציבורית יכולה לסייע לכל-זכות – ארז פרלמוטר

הגדרת הבעיה

  • המותג "כל-זכות" לא מספיק מוכר – אם נשאל 10 סטודנטים אולי אחד ידע על האתר.
  • קהל היעד הוא כל תושבי ישראל, וכל מי שעוזר לאנשים: עו"סים, עובדי ומתנדבי עמותות.
  • הבעיה העיקרית כיום היא נראות. העמותה וירטואלית, אין משרדים, אין מגע ממשי עם אנשים.
  • בפייסבוק יש 3000 חברים בלבד.
  • קיימות - לא מכניסים פרסומות לאתר. יש צורך לייצר משאבים.

מטרות וצרכים

  • שיווק/פרסום/מדיה (הגעה לרשימות תפוצה)
  • תרומה או שיתוף פעולה בפרויקטים: הדרכות, תרגום, שיווק, תחומי תוכן חדשים (כמו עסקים קטנים ובריאות)
  • סיוע בכסף (גישה לתורמים, מקורות ממשלתיים, אנשים פרטיים)
  • המלצה לשיתופי פעולה עם ארגונים שחברי המועצה מעורבים /משקיעים
  • ניצול מעגלי קשר של חברי המועצה (משפחה, קהילה, עבודה, גופים שמעורבים בהם)

במה המועצה הציבורית יכולה לסייע לכל-זכות – תמצית דיון

  • נעמי שכטר – ניתן להוסיף חסויות לאתר
  • אמתי – המון פניות על מה דעתנו על נושאים ספציפיים אבל כעיקרון אנחנו לא לוקחים עמדה. פוגע בשיתופי הפעולה. לא נתראיין על נושאי תוכן. אנחנו לא מתיימרים להיות מומחי תוכן.
  • נעמי שכטר - תרגום ערכים לרוסית
  • אמתי - דרוש אקו סיסטם לבדוק את איכות התרגום, אין לנו בצוות יכולת.
  • אורני פטרושקה - קרן אברהם יכולה לעזור בפניה למגזר הערבי (משמש כיו"ר הקרן).

ארנה לין – שימוש בקליניקות המשפטיות באוניברסיטאות. מציעה ליצור קליניקה מיוחדת לכל לזכות. יאפשר פרויקטים סגורים עם התחלה וסוף. ניתן לשלב גם בתוך קליניקה קיימת.

  • פרופ' זמיר – הסטודנטים בקליניקות הם מנגישי זכויות, הם נפגשים עם לקוחות. יש רבים מהם שלא מכירים את המיזם. הניסיון לגייס אותם לכתיבת ערכים נכשל אך אפשר לנסות לגייס אותם כמנגישי זכויות. יכול לסייע ביצירת קשר עם הקליניקות.
  • פרופ' נטע זיו – לגבי ההצעה של הקמת קליניקה ספציפית. עולה השאלה לגבי ערך מוסף. מדובר בעבודה יבשה. לא יהיה מספיק אטרקטיבי לסטודנטים. בנוסף הקליניקות עולות כסף. לא עשינו כלום אם צריך לגייס עוד כסף. לגבי שילוב במסגרת קליניקות קיימות – הנושא צריך להתאים לתחום הקליניקה. אין קליניקה שעוסקת ב"הכל". 'כל-זכות' מעוניינת במידע מעמיק לא שטחי שלעיתים לא קיים בקליניקה.
  • נעמי שכטר - מה נעשה עד היום מבחינת פרסום ?
  • אמתי - הפירסום הוא בעיקרו דרך תרומה של גוגל של שטח פרסום בשווי 100,000 דולר (Ad words) לשנה. רוב הפעילות היא באינטרנט. עיר זכויות זה ניסיון ראשון לצאת מהאינטרנט. במגעים לפרויקט עם מטב. במסגרת הפרויקט יחולק עלון לקשישים.
  • נעמי שכטר - מציעה לפרסם באתר דרושים של שתיל, ביום הסטודנט באוניברסיטאות השונות.
  • אמתי – בזמנו היה ניסיון לקדם דרך התאחדויות הסטודנטים. הניסיון לא צלח.
  • הרב יצחק לוי – כדי להיות מיזם גדול צריך להתנהג בגדול. צריך לצאת החוצה. מדוע אין באתר פרסומות ניטרליות ? למגזר החרדי הכלי הוא לא אינטרנט אלא העיתונות הכתובה. במגזר הסרוג ניתן לפרסם בעלוני בתי כנסת. לגשת לעמותות חרדיות. גם במגזר הערבי יש פחות נגישות לאינטרנט.
  • פרופ' נטע זיו – יש להתאים את השיווק לדפוסי הצריכה של קהל היעד.
  • הרב יצחק לוי - לשבץ בכל ימי העיון ובכנסים משבצת על 'כל-זכות'. לפנות למשרד לגימלאים.
  • טלי ניר– שיווק סקטוריאלי. האגודה יכולה לחבר לפעילים חברתיים. לשווק נקודתית לפי נושאים.
  • רות הורן- כל אחד מחברי המועצה ישלח לאנשי-הקשר שלו דף מידע על 'כל-זכות'.
  • פרופ' זמיר – לייצר דף שמציג את המיזם, איך להגיע לאתר, מה יש באתר. עלון שניתן להפיץ בכנסים, מוסדות.
  • אמתי – אנחנו בתהליך של הכנת פליירים ממוקדי נושא.
  • פרופ' זמיר – חשוב שיהיה גם פלייר כללי על המיזם.
  • פרופ' ג'וני גל - פליירים זה הליכה אחורה. יש להגיע למנגישי זכויות – להגיע לסטודנטים דרך הארגונים של הסטודנטים לעבודה סוציאלית. לפנות למדריכים של הסטודנטים, רכזי הכשרה מעשית. רעיון עם עלות גבוה – לחלק אייפדים לסטודנטים. לפנות למכללות חרדיות שמלמדות עבודה סוציאלית. להגיע לכנסים (בנושא מדיניות חברתית).
  • צפרא דוויק – לפרסם את 'כל-זכות' בוועידה של העובדים הסוציאליים ביוני. לעבוד מול אגף משאבי קהילה במשרד הרווחה. האגף מנחה מתנדבים. לבקש מארגון "עו"סים שלום" להפיץ מידע על 'כל-זכות' (חברים בו עו"סים משני המגזרים). לפנות לקרן שפועלת רק לקידום זכויות לערבים.
  • שרי רבקין– למה צריך לשווק ללקוח הסופי? ללקוח הסופי המידע לא בהכרח מועיל, יכול לבלבל. עדיף להתמקד במנגישי הזכויות.
  • ברברה אפשטיין - לפנות למורים במגזר הערבי. חלק מהלקוחות עם רמת אוריינות נמוכה. צריך לחשוב מי הם אנשי המפתח. מי מנגיש זכויות, מי יכול להשתמש באופן עצמאי. יש לחשוב לפי הקבוצה שרוצים להגיע אליה.
  • מיטל וייסמן - יש לשאול למה אנו לא מגיעים למשתמש הסופי ולא לחתור לשווק רק למנגישי זכויות. מציעה את מודל כלכלה אחרת (פרויקט בעיריית ת"א – מלגה לסטודנטים שמשובצים במחלקות לשירותים חברתיים ומקבלים הפניות מעו"ס לגבי אנשים עם קשיים כלכליים וקשיים בירוקרטיים) המודל הזה עשוי לעבוד בהקשר של הקליניקות המשפטיות. רעיון נוסף - סטודנטים שיגיעו לבתים של קשישים ויסייעו להם למצות את זכויותיהם. מציעה לייצר דיוורים בנוגע לנושאים חדשים שהשתנו הרלוונטיים לעובדים סוציאליים.
  • ארנה לין- מבקשת לשלוח את הדף עם הצרכים של כל זכות והדף של רשימת הנושאים בכל זכות לכלל חברי המועצה הציבורית