הקדמה:

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת מפעיל מוקד אזרחי-משטרתי שבו ניתן לדווח על פגיעות בילדים ובני נוער ברשת ולקבל מידע בנושא גלישה בטוחה וזהירות ברשת
המוקד הטלפוני 105 פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע


המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת מפעיל מוקד טלפוני אזרחי-משטרתי הזמין 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

  • ניתן לפנות למוקד 105 בנושאים הבאים:
    • דיווח על פגיעות ואיומים הנשקפים לילדים ולבני נוער במרחב המקוון-
      • פגיעות פליליות כגון פדופיליה, אינוס וירטואלי והפצת תכנים בעלי אופי מיני.
      • פגיעות שאינן פליליות, אך השפעתן עלולה להיות קשה ביותר כגון חרם, נידוי וביוש (שיימינג).
    • סיוע בהסרת תכנים פוגעניים במידת האפשר.
    • קבלת מידע בנושא גלישה בטוחה וזהירות ברשת.
  • המוקד מספק מענה הוליסטי ורב-תחומי של אכיפה פלילית וטיפול חברתי ונפשי, ומרכז את המשך הטיפול במי שנפגעו במסגרת הקהילה ובית הספר.

נותני השירות

  • שוטרים ואזרחים הפועלים בשיתוף עם נציגת המשרד לביטחון הפנים, יועצות חינוכיות מהשירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך, עובדים סוציאליים מחוזיים לחוק הנוער ממשרד הרווחה ונציג משרד הבריאות.

אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות

  • ילדים, בני נוער ובוגרים המעוניינים לדווח או לקבל סיוע ומידע בנושא פגיעות בילדים ברשת.

אופן קבלת השירות

  • ניתן לפנות למוקד בטלפון שמספרו 105 ולקבל מענה מיידי מהמשטרה ומנציגי הגופים השונים, בהתאם לצורך ולחומרת האירוע.
  • המוקד פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

הרחבות ופרסומים