המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת מפעיל מוקד אזרחי-משטרתי שבו ניתן לדווח על פגיעות בילדים ובני נוער ברשת ולקבל מידע בנושא גלישה בטוחה וזהירות ברשת
המוקד הטלפוני 105 פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע
למידע נוסף ראו באתר המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת
המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת מפעיל מוקד טלפוני אזרחי-משטרתי הזמין 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
- ניתן לפנות למוקד 105 בנושאים הבאים:
- דיווח על פגיעות ואיומים הנשקפים לילדים ולבני נוער במרחב המקוון-
- פגיעות פליליות כגון פדופיליה, אינוס וירטואלי והפצת תכנים בעלי אופי מיני.
- פגיעות שאינן פליליות, אך השפעתן עלולה להיות קשה ביותר כגון חרם, נידוי וביוש (שיימינג).
- סיוע בהסרת תכנים פוגעניים במידת האפשר.
- קבלת מידע בנושא גלישה בטוחה וזהירות ברשת.
- דיווח על פגיעות ואיומים הנשקפים לילדים ולבני נוער במרחב המקוון-
- המוקד מספק מענה הוליסטי ורב-תחומי של אכיפה פלילית וטיפול חברתי ונפשי, ומרכז את המשך הטיפול במי שנפגעו במסגרת הקהילה ובית הספר.
נותני השירות
- שוטרים ואזרחים הפועלים בשיתוף עם נציגת המשרד לביטחון לאומי, יועצות חינוכיות מהשירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך, עובדים סוציאליים מחוזיים לחוק הנוער ממשרד הרווחה ונציג משרד הבריאות.
אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות
- ילדים, בני נוער ובוגרים המעוניינים לדווח או לקבל סיוע ומידע בנושא פגיעות בילדים ברשת.
אופן קבלת השירות
- ניתן לפנות למוקד בטלפון שמספרו 105 ולקבל מענה מיידי מהמשטרה ומנציגי הגופים השונים, בהתאם לצורך ולחומרת האירוע.
- המוקד פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
מקורות משפטיים ורשמיים
הרחבות ופרסומים
- מידע אודות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת באתר המטה הלאומי