תהליכי גישור נערכים על-ידי מוזאיקה - המרכז ליישוב סכסוכים בהסכמה, במטרה לטפל בפגיעות בזכויותיהם של עובדים באופן מהיר יותר מהטיפול הניתן בבתי המשפט
הגישור מותאם לעובדי קבלן יוצאי אתיופיה ומלווה בהדרכה ותרגום
השירות ניתן בירושלים, אך יכולים להיעזר בו אנשים מכל אזורי הארץ
ריבוי של פניות מצד עובדי קבלן יוצאי אתיופיה לגבי פגיעה בזכויות התעסוקה שלהם, הביא לבניית מודל ייחודי לגישור בין המעסיקים למועסקים.
- המודל נבנה על-ידי מוזאיקה - המרכז ליישוב סכסוכים בהסכמה בשיתוף עם סינגור קהילתי.
- במהלך הגישור, מתקיים שיח בין עובד הקבלן למעסיק בהנחיית שני מגשרים מקצועיים, באווירה רגועה ומכובדת, במטרה להגיע להסכם.
- העובדים מלווים בגישור על ידי מתנדבים, שתפקידם לתמוך בעובד במהלך הגישור, ובמתרגם.
- יתרונו של הגישור הוא בקיצור התהליך, לעומת ההתנהלות הממושכת של טיפול בהפרות זכויות עובדים בבתי המשפט.
נותני השירות
אוכלוסיית יעד
- עובדי ועובדות קבלן, ובפרט עובדים שהם יוצאי אתיופיה.
אופן קבלת השירות
- ניתן לפנות אל מוזאיקה - המרכז ליישוב סכסוכים בהסכמה:
- בטלפון 02-6732122
- בדוא"ל info@mosaica.org.il
- יש להצטייד בתלושי שכר.
עלות השירות
- כדי לקבל את השירות יש לשלם דמי הרשמה.
- ייתכנו מקרים שבהם הגישור ייעשה בחינם.
חשוב לדעת
- הגישור נעשה בירושלים, אך יכולים להיעזר בו פונים מכל אזורי הארץ.
מקורות משפטיים ורשמיים
הרחבות ופרסומים
- שאלות ותשובות בנושא גישור באתר מוזאיקה