אזהרה
שימו לב - דף זה הינו עדיין בשלב טיוטה ולא שוחרר לציבור
אין להסתמך על תוכנו בשום אופן

מי זכאי לפיצוי?

נוסע שטיסתו בוטלה או המריאה באיחור של מעל 8 שעות, זכאי לפיצוי בכל אחד מהמקרים הבאים:

  • חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורית והיא לא הציעה טיסה חלופית.
  • חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) בין 14-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית, והמראת הטיסה החלופית מוקדמת ביותר משעתיים מהטיסה המקורית או שמועד הנחיתה שלה מאוחר ביותר מ-4 שעות ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית.
  • חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית, והמראת הטיסה החלופית מוקדמת ביותר משעה מהטיסה המקורית או שמועד הנחיתה שלה מאוחר ביותר משעתיים ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית.
  • חברת התעופה הציעה טיסות חלופיות בשעות קרובות יותר למועד של הטיסה המקורית (כמפורט להלן) והתקיימו שני התנאים הבאים:
    1. מועד ההודעה והטיסה החלופית הם אחד מאלה:
      • חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) בין 14-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית, והמראת הטיסה החלופית מוקדמת בשעתיים או פחות משעת ההמראה המקורית או שמועד הנחיתה שלה מאוחר ב-4 שעות או פחות ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית
      • חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית, והמראת הטיסה החלופית מוקדמת בשעה אחת או פחות משעת ההמראה המקורית או שמועד הנחיתה שלה מאוחר בשעתיים או פחות ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית.
    2. הנוסע קיבל את הצעת חברת התעופה לטוס בטיסה חלופית או שהוא סירב לטיסה החלופית בגלל אחת הסיבות הבאות בלבד (ולא בגלל סיבה אחרת):
      • הטיסה החלופית לא הוצעה גם לאדם שטס איתו.
      • הוא לא יכול לטוס בטיסה החלופית מטעמי ביטחון, מגבלה רפואית או דת (למשל, אדם שומר שבת שהוצע לו לטוס בשבת).
        שימו לב
        נוסע שסירב לכרטיס טיסה חלופי במועדים הללו שלא מהסיבות המוצדקות שפורטו, לא יהיה זכאי כלל לפיצוי כספי. אם הסכים, יכול להיות שגובה הפיצוי יופחת לחצי בהתאם למפורט בהמשך.

מי לא זכאי לפיצוי?

למרות האמור לעיל, נוסע לא יהיה זכאי לפיצוי אם סיבת הביטול או העיכוב בטיסה היא אחת מהסיבות הבאות:

  • שביתה או השבתה מוגנת,
  • הימנעות מחילול שבת או חג,
  • נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה ובלבד שהחברה עשתה כל שביכולתה לקיים את הנסיעה למרות נסיבות אלה
  • מצב חירום כמפורט כאן.