מי זכאי לפיצוי?
נוסע שטיסתו בוטלה או המריאה באיחור של מעל 8 שעות, זכאי לפיצוי בכל אחד מהמקרים הבאים:
- חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורית והיא לא הציעה טיסה חלופית.
- חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) בין 14-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית, והמראת הטיסה החלופית מוקדמת ביותר משעתיים מהטיסה המקורית או שמועד הנחיתה שלה מאוחר ביותר מ-4 שעות ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית.
- חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית, והמראת הטיסה החלופית מוקדמת ביותר משעה מהטיסה המקורית או שמועד הנחיתה שלה מאוחר ביותר משעתיים ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית.
- חברת התעופה הציעה טיסות חלופיות בשעות קרובות יותר למועד של הטיסה המקורית (כמפורט להלן) והתקיימו שני התנאים הבאים:
- מועד ההודעה והטיסה החלופית הם אחד מאלה:
- חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) בין 14-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית, והמראת הטיסה החלופית מוקדמת בשעתיים או פחות משעת ההמראה המקורית או שמועד הנחיתה שלה מאוחר ב-4 שעות או פחות ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית
- חברת התעופה הודיעה על ביטול הטיסה (או על העיכוב) פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית, והמראת הטיסה החלופית מוקדמת בשעה אחת או פחות משעת ההמראה המקורית או שמועד הנחיתה שלה מאוחר בשעתיים או פחות ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית.
- הנוסע קיבל את הצעת חברת התעופה לטוס בטיסה חלופית או שהוא סירב לטיסה החלופית בגלל אחת הסיבות הבאות בלבד (ולא בגלל סיבה אחרת):
- הטיסה החלופית לא הוצעה גם לאדם שטס איתו.
- הוא לא יכול לטוס בטיסה החלופית מטעמי ביטחון, מגבלה רפואית או דת (למשל, אדם שומר שבת שהוצע לו לטוס בשבת).
- מועד ההודעה והטיסה החלופית הם אחד מאלה:
מי לא זכאי לפיצוי?
למרות האמור לעיל, נוסע לא יהיה זכאי לפיצוי אם סיבת הביטול או העיכוב בטיסה היא אחת מהסיבות הבאות:
- שביתה או השבתה מוגנת,
- הימנעות מחילול שבת או חג,
- נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה ובלבד שהחברה עשתה כל שביכולתה לקיים את הנסיעה למרות נסיבות אלה
- מצב חירום כמפורט כאן.