הקדמה:

התקבלה תביעתו של קשיש נגד הבנק שבו התנהל חשבונו, אשר לא מנע הוצאת עשרות אלפי שקלים במרמה מהחשבון באמצעות שיקים שזויפו ע"י עובד הסיעוד שטיפל בקשיש

פרטי פסק הדין

ערכאה:
בית משפט השלום תל-אביב-יפו
מס' תיק:
א 51743/07
תאריך:
02.04.2009

בית משפט השלום בתל אביב קיבל את תביעתו של קשיש בן 74 נגד הבנק שבאחד מסניפיו התנהל חשבונו, אשר התרשל כאשר לא מנע הוצאת כספים במרמה מחשבונו של הקשיש על ידי מטפלו הסיעודי.

לדברי השופטת, מאחר שהבנק הוא בעל יתרון ביחסיו עם הלקוח, הוא חייב לנהוג בתום-לב, בנאמנות, בזהירות יתרה ובגילוי נאות כלפי לקוחותיו. בעת המשפט התגלה כי פקידת הבנק חשדה שהשיקים שהוצגו על-ידי המטפל אינם כשורה, אך לא עשתה די כדי לבדוק זאת וגם לאחר מכן לא עצר הבנק את פרעון השיקים. מסיבה זו, הפר הבנק את חובת הזהירות כלפי התובע ונהג ברשלנות חמורה.

טענת הבנק באשר לאשם תורם מצד התובע נדחתה שכן התובע דיווח לבנק על גניבת השיקים מיד כאשר גילה על הגניבה.

הבנק והמטפל חויבו להחזיר לקשיש את כספו בתוספת עמלות.

הרחבות ופרסומים

תודות