בקצרה
יצרן של מוצר חשמלי, אלקטרוני או גז, מחוייב לספק לקונה המוצר (הצרכן) שירות אחריות של תיקון והחלפת חלקים ללא תמורה, למשך שנה לפחות מהיום שבו נמסר המוצר לצרכן.
- היצרן אחראי לתקן כל קלקול שהתגלה במוצר במהלך תקופת האחריות, ללא תמורה. התיקון יחזיר את המוצר למצב שבו היה אלמלא התיקון.
- אם נדרשת החלפה של חלק או של המוצר כולו - תבוצע ההחלפה ללא תמורה. החלקים המחליפים צריכים להיות מקוריים וחדשים.
- אם היצרן לא ביצע תיקון או החלפה כפי שמתחייב, הצרכן יוכל לבחור באחת מהאפשרויות הבאות:
- לקבל מהיצרן מוצר חדש, זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך.
- לקבל חזרה את התמורה ששילם עבור המוצר.
- אם היצרן דורש שההתקנה תבוצע על-ידו, כתנאי להפעלת המוצר, האחריות תכלול גם אחריות להתקנה.
- התקנה או הדרכה שנדרשת על-ידי היצרן כתנאי להפעלת המוצר - ייעשו בתוך שבוע מהיום שבו המוצר נמסר לקונה.
מי זכאי?
- מי שרכש מוצר חשמלי, אלקטרוני או גז, שמחירו מעל 150 ₪.
מי לא זכאי?
- במקרים הבאים היצרן אינו מחוייב לתקן או להחליף את המוצר ללא תמורה, והוא רשאי לגבות תשלום:
- הקלקול נגרם בשל כוח עליון שהתרחש לאחר שהמוצר נמסר לקונה.
- הקלקול נגרם על-ידי הצרכן בזדון, או ברשלנות, או שהצרכן השתמש במוצר בניגוד להוראות השימוש.
- הקלקול נגרם כתוצאה מתיקון שנעשה על-ידי מישהו שלא הורשה לכך מטעם היצרן (בתנאי שהתיקון לא נעשה בנסיבות שנבעו מהפרת החובה של היצרן).
תהליך מימוש הזכות
כדאי לדעת
ראו גם
- צרכנות
- ערכים רלבנטיים נוספים