שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח (גורם ממשל)
מתוך כל-זכות (www.kolzchut.org.il), אנציקלופדיית הזכויות של ישראל
הקדמה:
שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח) הוא יחידה במשרד הרווחה, שהוקמה במטרה לסייע במתן ייעוץ והכוונה בנושאי זכויות האזרח וחובותיו, והשירותים הניתנים לו. השירות בתחום ניתן בחינם, מצד יועצים מנוסים הפועלים בהתנדבות.
פרטים
שיוך:
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בשיתוף הרשויות המקומיות

כתובת רשמית:
טלפון:
118
דרכי הפנייה לשי"ל
- ניתן לפנות ללשכות שי"ל הפועלות ברחבי הארץ - לאיתור תחנות ש"ל באתר משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
- התקשרות למוקד 118
אתר שי"ל בבמתכונתו הישנה הפסיק לפעול. האתר החדש צפוי לעלות בראשית 2018
תפקיד
- מתן מידע וייעוץ בנושא זכויותיו של האזרח וחובותיו
- סיוע בהכרת השירותים הניתנים לאזרח, הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית
- עזרה בהבעת צרכיו של האזרח ביעילות
- סיוע מאנשי מקצוע בתחומים הבאים:
- עו"ד מתנדב לייעוץ ראשוני
- טוען משפטי לייצוג בבתי הדין לתביעות קטנות
- מגשר קהילתי לעזרה ביישוב סכסוכים בקהילה, בשכונה ובעבודה
- יועץ כלכלי לסיוע בניהול חובות, כמו גם במוצא ממצוקה כלכלית
- רואי חשבון, רופאים ויועצים בתחומים שונים (למשל יעוץ מס)
נושאים וזכויות
- הייעוץ, הכולל סיוע משפטי, ניתן בנושאים הבאים:
- ביטוח לאומי
- תעסוקה וזכויות עובדים
- הכשרה מקצועית ושילוב בתעסוקה
- בריאות ומחלות
- שיקום וזכויות נכים
- שירותי רווחה
- קליטה ועלייה
- משפחה ואישות
- צבא וביטחון
- דיור ושיכון
- מיסים ואגרות
- מילוי טפסים
- צרכנות