שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח) הוא יחידה במשרד הרווחה והביטחון החברתי, שהוקמה במטרה לסייע במתן ייעוץ והכוונה בנושאי זכויות האזרח וחובותיו, והשירותים הניתנים לו. השירות ניתן בחינם על-ידי יועצים מנוסים הפועלים בהתנדבות.

פרטים

שיוך:משרד הרווחה והביטחון החברתי, בשיתוף הרשויות המקומיות
אתר אינטרנט:לאתר
פייסבוק:לעמוד בפייסבוק
כתובת:לרשימת תחנות שי"ל
טלפון:118

דרכי הפנייה לשי"ל

  • פנייה באמצעות טופס מקוון
  • פנייה ישירה לתחנות שי"ל הפועלות ברחבי הארץ. ניתן לאתר את התחנה הקרובה באתר משרד הרווחה
  • התקשרות למוקד 118 (מוקד משרד הרווחה שמפנה לתחנות שי"ל)
  • ניתן לפנות בפייסבוק

תפקיד

  • מתן מידע וייעוץ בנושא זכויותיו וחובותיו של האזרח
  • סיוע בהכרת השירותים הניתנים לאזרח, הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית
  • עזרה בהבעת צרכיו של האזרח ביעילות
  • סיוע מאנשי מקצוע בתחומים הבאים:
    • עו"ד מתנדב לייעוץ ראשוני
    • טוען משפטי לייצוג בבתי המשפט לתביעות קטנות (ניתן בחלק מהתחנות)
    • מגשר קהילתי לעזרה ביישוב סכסוכים בקהילה, בשכונה ובעבודה (ניתן בחלק מהתחנות)
    • יועץ כלכלי לסיוע בניהול חובות, כמו גם במוצא ממצוקה כלכלית (ניתן בחלק מהתחנות)
    • רואי חשבון, רופאים ויועצים בתחומים שונים (למשל: יעוץ מס)

נושאים וזכויות

  • הסיוע ניתן בנושאים הבאים:
  • תחומי הסיוע עשויים להשתנות בין תחנות שי"ל השונות, ניתן לבדוק אילו שירותים ניתנים בכל תחנה באתר משרד הרווחה. לשם כך יש להיכנס לעמוד הספציפי לכל תחנה.