שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח) הוא יחידה במשרד הרווחה והביטחון החברתי, שהוקמה במטרה לסייע במתן ייעוץ והכוונה בנושאי זכויות האזרח וחובותיו, והשירותים הניתנים לו. השירות ניתן בחינם על-ידי יועצים מנוסים הפועלים בהתנדבות.
פרטים
שיוך: | משרד הרווחה והביטחון החברתי, בשיתוף הרשויות המקומיות |
---|---|
אתר אינטרנט: | לאתר |
פייסבוק: | לעמוד בפייסבוק |
כתובת: | לרשימת תחנות שי"ל |
טלפון: | 118 |
דרכי הפנייה לשי"ל
- פנייה באמצעות טופס מקוון
- פנייה ישירה לתחנות שי"ל הפועלות ברחבי הארץ. ניתן לאתר את התחנה הקרובה באתר משרד הרווחה
- התקשרות למוקד 118 (מוקד משרד הרווחה שמפנה לתחנות שי"ל)
- ניתן לפנות בפייסבוק
תפקיד
- מתן מידע וייעוץ בנושא זכויותיו וחובותיו של האזרח
- סיוע בהכרת השירותים הניתנים לאזרח, הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית
- עזרה בהבעת צרכיו של האזרח ביעילות
- סיוע מאנשי מקצוע בתחומים הבאים:
- עו"ד מתנדב לייעוץ ראשוני
- טוען משפטי לייצוג בבתי המשפט לתביעות קטנות (ניתן בחלק מהתחנות)
- מגשר קהילתי לעזרה ביישוב סכסוכים בקהילה, בשכונה ובעבודה (ניתן בחלק מהתחנות)
- יועץ כלכלי לסיוע בניהול חובות, כמו גם במוצא ממצוקה כלכלית (ניתן בחלק מהתחנות)
- רואי חשבון, רופאים ויועצים בתחומים שונים (למשל: יעוץ מס)
נושאים וזכויות
- הסיוע ניתן בנושאים הבאים:
- ענייני חוק ומשפט, כולל הוצאה לפועל וגבייה, איחוד תיקים (ייעוץ טרום משפטי ניתן ברוב התחנות על-ידי משפטנים).
- תעסוקה וזכויות עובדים - הכוונה בענייני הביטוח הלאומי.
- צרכנות - תחום הדיור, כולל שכירות ויחסי שכנים.
- הכוונה והפנייה בנושאים אישיים - סיוע בתחום זכויות ניצולי שואה.
- סיוע במילוי טפסים וכתיבת מכתבים.
- סיוע בתחום הבריאות.
- סיוע בקידום עניינים מול משרדי ממשלה, גופים ציבוריים, רשויות מקומיות וכו'.
- סיוע בשיקום וזכויות של אנשים עם מוגבלויות.
- תחומי הסיוע עשויים להשתנות בין תחנות שי"ל השונות, ניתן לבדוק אילו שירותים ניתנים בכל תחנה באתר משרד הרווחה. לשם כך יש להיכנס לעמוד הספציפי לכל תחנה.