הקדמה:

המועצה הישראלית לצרכנות פועלת ללא כוונת רווח במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם.

  • בשנת 2008 חוקק בכנסת חוק המועצה הישראלית לצרכנות, שמטרתו להבטיח כי המועצה לצרכנות, הרשומה בישראל כחברה ממשלתית, תפעל באופן עצמאי וללא תלות לטובת הצרכן.

פרטי הארגון

אתר:לאתר
פייסבוק:לעמוד הארגון
דוא"ל:doc@consumers.org.il
כתובת:ת.ד. 20413, תל אביב, מיקוד 6120301
טלפון:1-700-72-52-52
פקס:03-6241035
שנת הקמה:1970

תחומי הפעילות של המועצה לצרכנות

  1. טיפול בתלונות: עיקר עבודתה של המועצה הוא הטיפול בתלונות הצרכנים.
  2. פתרונות לעוולות: במקביל לסיוע למתלוננים הבודדים המועצה פועלת לקידום פתרונות והסדרים לתופעות של עוולות צרכניות.
  3. ייצוג הצרכנים: המועצה מייצגת את הצרכנים בעניינם מול בעלי העסקים ונותני השירות, כמו גם מול רשויות המדינה.
  4. הסברה: המועצה פועלת גם בתחום ההסברתי, באמצעות כלי התקשורת השונים, כמו גם בערוץ החינוכי.
  5. ארגון מאבקים צרכניים: מגמת המועצה היא לעודד ולארגן את הציבור להפוך לשותף פעיל במאבק למימוש זכויותיו הצרכניות.
  6. ניסוח כתבי תביעה: המועצה הישראלית לצרכנות מסייעת לצרכנים, על פי שיקול דעתה, בניסוח כתבי תביעה לבתי משפט לתביעות קטנות.

יצירת קשר

  • ניתן לפנות למועצה באמצעות טופס תלונה / בקשת ייעוץ מקוון.
  • לקבלת מידע כללי ובירור מצב תלונה שהוגשה, ניתן להתקשר למערכת מבינה דיבור הפועלת 24 שעות ביממה בטלפון 1-700-72-52-52 שלוחה 3.
  • לקבלת ייעוץ של עו"ד מטעם המועצה ולפניות אזרחים ותיקים ניתן להתקשר בימים א'-ה' בין השעות 10:30-12:30 לטלפון 1-700-72-52-52.
  • בנוסף, לשאלות וקבלת ייעוץ בנושאי זכויות וסוגיות צרכניות ניתן לפנות לפורום המועצה לצרכנות.

נושאים וזכויות