המועצה הישראלית לצרכנות פועלת ללא כוונת רווח במטרה להגן על הצרכנים ולשמור על זכויותיהם.
- בשנת 2008 חוקק בכנסת חוק המועצה הישראלית לצרכנות, שמטרתו להבטיח כי המועצה לצרכנות, הרשומה בישראל כחברה ממשלתית, תפעל באופן עצמאי וללא תלות לטובת הצרכן.
פרטים
אתר: | לאתר |
---|---|
דוא"ל: | doc@consumers.org.il |
כתובת: | ת"ד 20413, תל אביב, מיקוד 6120301 |
טלפון: | 03-5034903 |
פקס: | 03-6241035 |
שנת הקמה: | 1970 |
תחומי הפעילות של המועצה לצרכנות
- טיפול בתלונות: עיקר עבודתה של המועצה הוא הטיפול בתלונות הצרכנים.
- פתרונות לעוולות: במקביל לסיוע למתלוננים הבודדים המועצה פועלת לקידום פתרונות והסדרים לתופעות של עוולות צרכניות.
- ייצוג הצרכנים: המועצה מייצגת את הצרכנים בעניינם מול בעלי העסקים ונותני השירות, כמו גם מול רשויות המדינה.
- הסברה: המועצה פועלת גם בתחום ההסברתי, באמצעות כלי התקשורת השונים, כמו גם בערוץ החינוכי.
- ארגון מאבקים צרכניים: מגמת המועצה היא לעודד ולארגן את הציבור להפוך לשותף פעיל במאבק למימוש זכויותיו הצרכניות.
- ניסוח כתבי תביעה: המועצה הישראלית לצרכנות מסייעת לצרכנים, על פי שיקול דעתה, בניסוח כתבי תביעה לבתי משפט לתביעות קטנות.
יצירת קשר
- ניתן לפנות למועצה באמצעות טופס תלונה / בקשת ייעוץ מקוון.
- לקבלת מידע כללי ובירור מצב תלונה שהוגשה, ניתן להתקשר למספר 03-5034903 (שלוחה 1) השירות פועל 24/7 באמצעות מערכת מבינה דיבור.
- לקבלת ייעוץ מעו"ד מטעם המועצה הישראלית לצרכנות, ניתן להתקשר בימים א'-ה' בין השעות 12:30-09:30 למספר 03-5034903 (שלוחה 8).
- לקבלת מידע ספציפי בנושא מחזור בקבוקים, ניתן להתקשר למוקד מיוחד במספר 03-5100190.
- בנוסף, ניתן להפנות שאלות באמצעות פורום הזכויות הצרכניות של המועצה לצרכנות.