הקדמה:

מונה חשמל המוגבל בתשלום מראש (מת"מ), הוא מונה דיגיטלי שניתן להטעינו מראש בסכום כספי
המונה מונע ניתוק בשבתות וחגים
ניתן לטעון את המונה בכל סכום שבין 100 ש"ח ל- 3,000 ש"ח
למידע נוסף ראו באתר חברת החשמל

מונה חשמל המוגבל בתשלום מראש (מת"מ), הוא מונה דיגיטלי שניתן להטעינו מראש בסכום כספי (בדומה לשירות הטוקמן הסלולרי).

  • על המונה להתאים לגודל החיבור הביתי לרשת החשמל (חד פאזי או תלת פאזי).
  • המונה "מתחשב" במועדים מיוחדים כמו שבתות וחגים (בהם נמנע הניתוק).

למי מיועד המונה

  • המונה מיועד למי שמשתייכים לאחת מ- 3 הקבוצות הבאות:
    1. בעלי נכסים שמעוניינים להגביל את צריכת החשמל בנכס המושכר.
    2. מי שמתקשה בתשלום חשבון החשמל ומעוניין להגביר את הבקרה על צריכת החשמל שלו.
    3. מי שאינו עומד בהסדרי התשלום מול חברת החשמל:
      • חברת החשמל מחייבת לעתים לקוחות חייבים שאינם עומדים בהסדרי התשלום מול החברה, לעשות שימוש במונה.
      • הסכום המשולם על ידי הלקוח משמש רק בחלקו לטעינת המונה, והיתרה משמשת לתשלום החוב.
  • לפרטים על הסדר פריסת תשלום ללקוחות מונה תשלום מראש, ראו באתר חברת החשמל.
טיפ
  • מומלץ לברר במוקד 103 של חברת החשמל לגבי אפשרויות נוספות להקלה בדרכי התשלום, כגון:
    • קבלת חשבון החשמל אחת לחודש, במקום אחת לחודשיים.
    • אפשרות לפרוע את תשלום חשבון החשמל באמצעות שוברי תשלום
    • הקלה בהסדרי חוב לצרכנים בקשיים כלכליים על-ידי ביטול ריביות ועלויות גבייה

אופן קבלת השירות

  • מי שחוזה החשמל רשום על שמו יכול להזמין התקנה של מונה חשמל מוגבל בתשלום מראש (מת"מ).
  • ההתקנה עצמה אינה כרוכה בתשלום ומותנית בשימוש במת"מ במשך שנה לפחות.
  • לאחר התקנת המונה ניתן להטעינו באמצעות מוקד 103 של חברת החשמל (בכרטיס אשראי), וכן בסניפי בנק הדואר או נקודות מכירה ברחבי הארץ (באשראי או במזומן).
  • ניתן לטעון את המונה בכל סכום בין 100 ש"ח ל- 3,000 ש"ח.
  • עם הטענת המונה מקבלים קוד שיש להזין אל תוך המונה כדי להפעילו.
  • בעת צריכת החשמל היתרה פוחתת.
  • ניתן לראות את היקף היתרה (כמה חשמל עוד נשאר עד שנגמר הכסף) בכל עת.
  • הלקוח מקבל התראה כאשר היתרה עומדת להיגמר (המונה מאפשר חריגה של עד 50 ש"ח מהסכום ששולם).
  • כאשר היתרה אוזלת המונה יתנתק, עד להטענה הבאה.

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

תודות