הקדמה:

רשות המסים היא גוף ממשלתי, העוסק בגביית מסים בישראל ופועל תחת משרד האוצר. הרשות הוקמה ב-2004, בעקבות החלטה של ממשלת ישראל לאחד את גופי גביית המסים. תחת רשות המסים פועלים אגף מס הכנסה ומסוי מקרקעין, אגף המכס והמע"מ ושע"מ (זרוע המחשוב של אגף מס הכנסה).

פרטים

תפקיד

  • תפקידה העיקרי של הרשות הוא לעסוק בגבייתם של סוגי המסים הבאים: מס הכנסה, מס שבח מקרקעין, מס מכירה, מס רכישה, מס ערך מוסף (מע"מ), מס שכר ומס שכר ורווח, מס מעסיקים, מכס, מס קנייה, בלו על דלק, מס בולים ומס רכוש.
  • תפקידים נוספים הם: תשלום פיצויים בגין נזקי מלחמה ובצורת, מס הכנסה שלילי, הרחבת שיתוף הפעולה הבינ"ל בענייני מכס, פיקוח על היבוא המסחרי לרש"פ ועל קיום תנאי חוקיות היבוא והיצוא.

מרכזי מידע, שירות ומשאבים

  • במשרדי רשות המסים ברחבי הארץ פועלים מרכזי מידע, שירות ומשאבים, שניתן לקבל בהם שירות בתור מקוצר.
  • השירותים הניתנים במרכזים כוללים קבלת דו"חות מס הכנסה שנתיים, בקשות להחזרי מס, הצהרות הון, טופסי מס שבח ושאר הטפסים המיועדים למשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין.
  • כמו כן, ניתן לקבל במרכזים הסבר וסיוע במילוי הטפסים וכן הדרכה ראשונית בנושאי מס שונים, כגון פתיחת תיק וסגירתו.
  • למידע נוסף על המרכזים ושעות הפעילות, ראו באתר רשות המסים.

מוקד מידע ותמיכה לשירותים מקוונים

מערכת פניות הציבור - מפ"ל

  • ניתן לפנות בשאלות ובירורים באמצעות מערכת מקוונת.
  • התשובה תישלח, עם תום הבירור, אל כתובת הדוא"ל שמסר הפונה.

נושאים וזכויות

הרחבות