תחנות מידע וייעוץ הממוקמות בבתי חולים ברחבי הארץ מסייעות לאנשים שחלה ירידה משמעותית בראייתם
השירות ניתן בשפות העברית, הערבית והרוסית והוא אינו מוגבל בזמן
השירות אינו כרוך בתשלום
למידע רשמי ראו אתר "קליק לרווחה"


שירות רש"ט (ראייה, שמיעה וטכנולוגיה) במינהל המוגבלויות מפעיל, באמצעות עמותת על"ה, תחנות מידע וייעוץ לאנשים שחלה ירידה משמעותית בראייתם.

  • התחנות, הצמודות למרפאות העיניים של בתי חולים ברחבי הארץ, תורמות לקיצור זמן המעבר בין שירותי הרפואה לשירותי השיקום, המשמעותי להצלחת התהליך השיקומי.
  • בתחנות ניתן סיוע, בהתאם לצורך, בנושאים הבאים:
    • סיוע רגשי ראשוני.
    • הגשת בקשה לקבלת תעודת עיוור / לקוי ראייה.
    • הפנייה למוסד לביטוח לאומי.
    • הפנייה למכונים לשיקום ראייה כדי למצוא עזרי ראייה שיסייעו בתפקוד.
    • הפנייה לשירותי הרווחה בקהילה כדי לקבל עזרה כגון מורות שיקומיות ומורות ניידות (לעזרה בהתמצאות בתוך הבית ומחוצה לו).
    • קבלת מידע על ארגונים, עמותות ומוסדות המסייעים לאוכלוסיית לקויי הראיה.
  • בנוסף, נמצאת בכל תחנה ערכת עזרים הכוללת דוגמאות למכשירי עזר שנועדו להקל על התפקוד היומיומי (כגון: זכוכיות מגדלת מיוחדות, שעון מדבר, מדחום מדבר ועוד).

מי זכאי?

  • מי שמתמודד עם ירידה משמעותית בראייה שלא ניתנת לתיקון.
  • מי שמחזיק בתעודת עיוור.

תהליך מימוש הזכות

חשוב לדעת

  • השירות ניתן בשפות העברית, הערבית והרוסית והוא אינו כרוך בתשלום ואינו מוגבל בזמן.
  • תנאי הזכאות שונים מהתנאים הנדרשים לקבלת תעודת עיוור / לקוי ראייה - גם מי שאינם זכאים לתעודה עשויים להיות זכאים לשירותי רווחה שונים.
ראו גם

גורמים מסייעים

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים