תחנות מידע וייעוץ הממוקמות בבתי חולים ברחבי הארץ מסייעות לאנשים שחלה ירידה משמעותית בראייתם
השירות ניתן בשפות העברית, הערבית והרוסית והוא אינו מוגבל בזמן
השירות אינו כרוך בתשלום
למידע רשמי ראו אתר "קליק לרווחה"
בקצרה
שירות רש"ט (ראייה, שמיעה וטכנולוגיה) במינהל המוגבלויות מפעיל, באמצעות עמותת על"ה, תחנות מידע וייעוץ לאנשים שחלה ירידה משמעותית בראייתם.
- התחנות, הצמודות למרפאות העיניים של בתי חולים ברחבי הארץ, תורמות לקיצור זמן המעבר בין שירותי הרפואה לשירותי השיקום, המשמעותי להצלחת התהליך השיקומי.
- בתחנות ניתן סיוע, בהתאם לצורך, בנושאים הבאים:
- סיוע רגשי ראשוני.
- הגשת בקשה לקבלת תעודת עיוור / לקוי ראייה.
- הפנייה למוסד לביטוח לאומי.
- הפנייה למכונים לשיקום ראייה כדי למצוא עזרי ראייה שיסייעו בתפקוד.
- הפנייה לשירותי הרווחה בקהילה כדי לקבל עזרה כגון מורות שיקומיות ומורות ניידות (לעזרה בהתמצאות בתוך הבית ומחוצה לו).
- קבלת מידע על ארגונים, עמותות ומוסדות המסייעים לאוכלוסיית לקויי הראיה.
- בנוסף, נמצאת בכל תחנה ערכת עזרים הכוללת דוגמאות למכשירי עזר שנועדו להקל על התפקוד היומיומי (כגון: זכוכיות מגדלת מיוחדות, שעון מדבר, מדחום מדבר ועוד).
מי זכאי?
- מי שמתמודד עם ירידה משמעותית בראייה שלא ניתנת לתיקון.
- מי שמחזיק בתעודת עיוור.
תהליך מימוש הזכות
- ניתן לפנות ישירות אל תחנת המידע הקרובה לפי איזור המגורים.
- ניתן לפנות גם באמצעות עמותת על״ה שמפעילה את התחנות בטלפון 03-6393938, 050-9556100 או בדוא״ל:
- כללי tahanotinfo@gmail.com
- מידע בעברית hebrewinfo@alehblind.org.il
- מידע בערבית arabicinfo@alehblind.org.il
- מידע ברוסית russianinfo@alehblind.org.il.
- ניתן גם ליצור קשר עם התחנה על ידי מילוי טופס מקוון (בתחתית העמוד שייפתח).
חשוב לדעת
- השירות ניתן בשפות העברית, הערבית והרוסית והוא אינו כרוך בתשלום ואינו מוגבל בזמן.
- תנאי הזכאות שונים מהתנאים הנדרשים לקבלת תעודת עיוור / לקוי ראייה - גם מי שאינם זכאים לתעודה עשויים להיות זכאים לשירותי רווחה שונים.
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
ארגוני סיוע
גורמי ממשל
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- הוראה 17 בתע"ס - שירותי תחנות מידע לעיוורים ולקויי ראייה חדשים
הרחבות ופרסומים
- מדריך זכויות ושירותים לנושאי תעודת עיוור בישראל 2023 באתר משרד הרווחה