הקדמה:
נשים מגיל 60 וגברים מגיל 65 זכאים להנחה בגובה של 50% באוטובוסים, ברכבת הקלה ובמטרונית
הזכאות להטבה זו מתחילה שנתיים לפני גיל הזכאות לתעודת אזרח ותיק
הנחה דומה ניתנת בנסיעה ברכבת ישראל
למידע נוסף, ראו כרטיסי נסיעה והנחות והמדריך לאזרח הוותיק באתר השירותים והמידע הממשלתי
נשים מגיל 60 וגברים מגיל 65 זכאים להנחה בשיעור 50% באוטובוסים, ברכבת הקלה ובמטרונית.
- הנחה דומה ניתנת בנסיעה ברכבת ישראל.
מי זכאי?
- אישה מגיל 60 ומעלה וגבר מגיל 65 ומעלה שהם תושבי ישראל (כלומר, החל משנתיים לפני הגיעם לגיל פרישה, המזכה בתעודת אזרח ותיק).
תהליך מימוש הזכות
הנחה באוטובוס
- ההנחה באוטובוס ברכישת כרטיס בודד ניתנת עם הצגת תעודת זהות.
- מי שהגיעו לגיל פרישה וקיבלו תעודת אזרח ותיק, יוכלו לקבל את ההנחה בהצגת תעודת אזרח ותיק.
- אם תעודת האזרח הוותיק אינה נושאת את תמונתו, יש להציג בנוסף לה גם תעודה מזהה הנושאת את תצלום הבעלים ותאריך הלידה שלו.
- ישנה אפשרות לקנות כרטיסיות של 20 נסיעות, כרטיסיות של 10 נסיעות וכרטיסיות של 2 נסיעות ב-50% הנחה מהמחיר הרגיל.
- כמו כן, ניתן להנפיק כרטיס "רב-קו" אישי עם הזכאות להנחה (ראו פרטים בהמשך) ובכך לייעל ולקצר את הליך הזיהוי והתשלום בעת העלייה לאוטובוס.
הנחה ברכבת הקלה ובמטרונית
- ברכבת הקלה ובמטרונית ההנחה ניתנת למימוש באמצעות כרטיס "רב קו" בלבד.
- למידע באתר הרכבת הקלה בירושלים
- למידע נוסף באתר המטרונית בחיפה
הנפקת כרטיס "רב קו" אישי
- על-מנת להנפיק כרטיס "רב קו" ולעדכן בו את הזכאות להנחה, יש להגיע עם תעודת זהות אל אחד ממרכזי השירות:
- בעמדת ההנפקה מצטלמים, ממלאים טופס בקשה ומקבלים את הכרטיס במקום (ניתן גם להוריד את הטופס מאתר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. ולמלא אותו לפני ההגעה למרכז השירות).
- ההנחה תינתן בזמן הטענת הערך הצבור בכרטיס הרב-קו, בהתאם לפרופיל הזכאות האישי המעודכן בכרטיס.
- בהנפקה ראשונה הכרטיס ניתן חינם.
מי שנוסעים באמצעות כרטיס רב קו במטרופולינים הגדולים (גוש דן, חיפה וירושלים) זכאים לעבור במשך 90 דקות בין הקווים השונים של כל מפעילי התחבורה הציבורית, במחיר נסיעה בודדת.
אי מתן כפל הנחות
- אזרח ותיק הזכאי להנחה זו (על-פי חוק האזרחים הותיקים) בתחבורה הציבורית ולהנחה לפי חוק או הסכם אחר, יהיה זכאי להנחה בשיעור הגבוה מביניהן.
ארגוני סיוע
גורמי ממשל
גורם ממשלתי | אתר אינטרנט | זכויות ותחומי אחריות |
---|---|---|
מוקד 8840* - המרכז לפניות הציבור של המשרד לשוויון חברתי | אתר המשרד לשוויון חברתי | מוקד 8840* לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים, למתן מידע אודות כלל הזכויות, השירותים וההטבות המגיעים לציבור האזרחים הוותיקים ולסיוע במיצוי הזכויות. |
מוקד 6050* - המוסד לביטוח לאומי | זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי | זכאות לקצבאות שונות בהתאם לגיל ולמצב הכלכלי |
מוקד 9696* - המוקד הטלפוני של שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מטעם המוסד לביטוח לאומי | זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי | סיוע מטעם שירותי יעוץ לקשיש ומוקד טלפוני חינם לקשישים ולבני משפחותיהם |
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים |
אזרחים ותיקים באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים | מימון מגורים במסגרת מוסדית לקשישים עצמאיים ותשושים ומתן שירותים שונים |
משרד הבריאות | הגיל המבוגר באתר משרד הבריאות | ביטוח בריאות וסיוע לסובלים מבעיות רפואיות שונות על רקע גיל |
משרד הבינוי והשיכון - מוקד טלפוני בנושא דיור 5442* | אתר משרד הבינוי והשיכון | סיוע בדיור ומתן פתרונות דיור לקשישים |
נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה - טל: 02-6662701 | אתר נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה | הנציבות אמונה על אכיפת כל הקשור בשוויון בעבודה ובטיפול במקרים של אפליה אסורה |
רשות האוכלוסין וההגירה - טל' 3450* | אתר הרשות | טיפול בשוהים זרים בישראל, אחריות על מתן היתרים להעסקת עובד זר בסיעוד, ניהול הפיקדון הכספי של עובדים זרים שמעסיקיהם מחויבים להפקיד לפיקדון, ופיקוח על כניסתם ויציאתם של העובדים הזרים בישראל, הוצאת תעודת פטירה ועדכון מרשם האוכלוסין |
חקיקה ונהלים
הרחבות ופרסומים
- אזרחים ותיקים יוכלו להמשיך לרכוש כרטיס נסיעה בודדת אצל הנהג בהנחה של 50%, בתקופת ההסתגלות - הודעת דוברות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית