משרד הרווחה מפעיל מסגרות אחרי שעות הלימודים עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד
למידע רשמי, ראו אתר משרד הרווחה
תקציר
יום שהות ארוך הוא "מועדונית" הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים עם מוגבלות שכלית ברמה סיעודית או טיפולית או עם בעיות התנהגות קשות, הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד וגרים בבית הוריהם. מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.
- המסגרת פועלת באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך - מהשעה 14:30 עד השעה 19:00.
- במסגרת מתקיימות פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות ופעילויות העשרה.
- ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
- המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
- התלמידים זכאים להסעות לביתם (ובמקרים מסויימים למלווה בהסעה) בסיום שעות הפעילות של המסגרת, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).
מי זכאי?
- תלמיד עם מוגבלות שכלית ברמה סיעודית או טיפולית או עם בעיות התנהגות קשות, הלומד במסגרת של החינוך המיוחד וגר בבית הוריו.
תהליך מימוש הזכות
- ההפניה למסגרת יום שהות ארוך נעשית באמצעות המחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית ובאישור משרד הרווחה והביטחון החברתי - מינהל מוגבלויות.
- משרד הרווחה מממן את השהות של הילד במסגרת יום שהות ארוך, אך נדרשת גם השתתפות ההורים. שיעור ההשתתפות, בהתאם לגובה ההכנסות, מפורט בטבלה זו. משפחות חד הוריות ומשפחות עם שני ילדים ומעלה השוהים במסגרות אלו, זכאיות להנחה בתשלום.
ראו גם
גורמים מסייעים
גורמי ממשל
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- הוראה 14.24 בתע"ס מסגרת לגילאי 21-3 - יום שהות ארוך
הרחבות ופרסומים
תודות
- המידע המקורי בערך זה מבוסס על מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים ועל אתר משרד הרווחה