מוקד שירות מספק סיוע ותמיכה נפשית ומקצועית לעולים בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית
המוקד פועל בימים א'-ה' מהשעה 16:00 ועד 21:00 בטלפון *3201 או בצ׳אט
במהלך השעות שבהן המוקד לא פעיל, אפשר להשאיר הודעה והמוקד יחזור לפונה בשעות הפעילות


ראו גם

פרטים

ארגון מפעיל:משרד העלייה והקליטה ועמותת ער"ן - עזרה ראשונה נפשית
זמין בשפות:אמהרית רוסית אנגלית צרפתית ספרדית
עלות:חינם
תחום ראשי:עולים
תחום משני:סיוע וטיפול נפשי ורגשי

מוקד הסיוע של משרד העלייה והקליטה בשיתוף עם עמותת ער״ן - עזרה ראשונה נפשית מספק ייעוץ ותמיכה רגשית ומקצועית לעולים.

  • המוקד פועל בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית.
  • המענה הטיפולי ניתן על-ידי כוננים, אנשי מקצוע מתחומי בריאות הנפש (בעלי תואר שני טיפולי) שהתמחו בתחום ומקבלים ליווי מקצועי.
  • הפונים יכולים לקבל מענה תהליכי של עד 5 מפגשים (בתיאום עם הכונן/ת המטפל/ת).

תחומי הפעילות של המוקד

  • סיוע נפשי מותאם תרבותית ושפתית לעולים שחווים מצוקה על רקע תהליכי קליטה.
  • הפגה של בדידות.
  • תמיכה וחיזוק החוסן האישי והמשפחתי.
  • סיוע בקשר הורה-ילד.
  • תמיכה נפשית שניתנת לעולים שמטפלים בהורים סיעודיים.
  • מתן כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ודחק ברמת המשפחה ושיפור יכולת ההתמודדות.
  • סיוע ראשוני לעולים שנקלעו למצבי דחק ומשבר, עידוד פנייה לקבלת המשך העזרה המקצועית.
  • הפניה לגורמי טיפול וליווי מקצועי, בהתאם לצורך.

נותני השירות

אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות

  • עולים מגיל 18 ומעלה (אין התניה או הגבלה בתנאי הזכאות כגון מספר השנים בארץ).

אופן קבלת השירות

  • השירות ניתן בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית הן באמצעות מוקד טלפוני והן באמצעות צ׳אט.
  • השירות ניתן בימים א'-ה' מהשעה 16:00 ועד 21:00.
  • בשעות שבהן המוקד לא פעיל, אפשר להשאיר הודעה (במענה הטלפוני או בצ׳אט) ויחזרו אל הפונה בשעות הפעילות.

מוקד טלפוני

  • בטלפון מספר *3201

צ׳אט

עלות השירות

  • השירות ניתן ללא תשלום.

חשוב לדעת

  • כל הפניות לקו נחשבות "שירות טיפולי" וחל עליהן חיסיון טיפולי מלא (הפניות יתועדו במערכת תיעוד טיפול העומדת בכל כללי החיסיון הנדרשים).
  • בכל שאלה בתחומי הסיוע של משרד העלייה והקליטה יש לפנות למוקד המידע הארצי בטלפון מספר 2994* או 03-9733333.