מוקד שירות מספק סיוע ותמיכה נפשית ומקצועית לעולים בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית
המוקד פועל בימים א'-ה' מהשעה 16:00 ועד 21:00 בטלפון *3201 או בצ׳אט
במהלך השעות שבהן המוקד לא פעיל, אפשר להשאיר הודעה והמוקד יחזור לפונה בשעות הפעילות
למידע רשמי ראו אתר משרד העלייה והקליטה
פרטים
ארגון מפעיל: | משרד העלייה והקליטה ועמותת ער"ן - עזרה ראשונה נפשית |
---|---|
פרטי השירות באתר המפעיל | |
זמין בשפות: | אמהרית רוסית אנגלית צרפתית ספרדית |
עלות: | חינם |
תחום ראשי: | עולים |
תחום משני: | סיוע וטיפול נפשי ורגשי |
מוקד הסיוע של משרד העלייה והקליטה בשיתוף עם עמותת ער״ן - עזרה ראשונה נפשית מספק ייעוץ ותמיכה רגשית ומקצועית לעולים.
- המוקד פועל בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית.
- המענה הטיפולי ניתן על-ידי כוננים, אנשי מקצוע מתחומי בריאות הנפש (בעלי תואר שני טיפולי) שהתמחו בתחום ומקבלים ליווי מקצועי.
- הפונים יכולים לקבל מענה תהליכי של עד 5 מפגשים (בתיאום עם הכונן/ת המטפל/ת).
תחומי הפעילות של המוקד
- סיוע נפשי מותאם תרבותית ושפתית לעולים שחווים מצוקה על רקע תהליכי קליטה.
- הפגה של בדידות.
- תמיכה וחיזוק החוסן האישי והמשפחתי.
- סיוע בקשר הורה-ילד.
- תמיכה נפשית שניתנת לעולים שמטפלים בהורים סיעודיים.
- מתן כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ודחק ברמת המשפחה ושיפור יכולת ההתמודדות.
- סיוע ראשוני לעולים שנקלעו למצבי דחק ומשבר, עידוד פנייה לקבלת המשך העזרה המקצועית.
- הפניה לגורמי טיפול וליווי מקצועי, בהתאם לצורך.
נותני השירות
אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות
- עולים מגיל 18 ומעלה (אין התניה או הגבלה בתנאי הזכאות כגון מספר השנים בארץ).
אופן קבלת השירות
- השירות ניתן בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית הן באמצעות מוקד טלפוני והן באמצעות צ׳אט.
- השירות ניתן בימים א'-ה' מהשעה 16:00 ועד 21:00.
- בשעות שבהן המוקד לא פעיל, אפשר להשאיר הודעה (במענה הטלפוני או בצ׳אט) ויחזרו אל הפונה בשעות הפעילות.
מוקד טלפוני
- בטלפון מספר *3201
צ׳אט
עלות השירות
- השירות ניתן ללא תשלום.
חשוב לדעת
- כל הפניות לקו נחשבות "שירות טיפולי" וחל עליהן חיסיון טיפולי מלא (הפניות יתועדו במערכת תיעוד טיפול העומדת בכל כללי החיסיון הנדרשים).
- בכל שאלה בתחומי הסיוע של משרד העלייה והקליטה יש לפנות למוקד המידע הארצי בטלפון מספר 2994* או 03-9733333.