הקדמה:

נציב קבילות סטודנטים מברר תלונות שמוגשות על-ידי סטודנטים או מועמדים ללימודים שטוענים שנפגעו זכויותיהם לפי חוק זכויות הסטודנט


נציב קבילות סטודנטים הוא גוף במוסד להשכלה גבוהה או על-תיכונית שאחראי על בירור תלונות שמוגשות על-ידי סטודנטים או מועמדים ללימודים שטוענים שזכויותיהם לפי חוק זכויות הסטודנט נפגעו.

  • בין היתר, פגיעה יכולה להיות במסגרת הליך משמעתי, יחס בלתי ראוי מצד הסגל האקדמי או המנהלי במוסד וכו׳.
  • לרוב, נציב קבילות הסטודנטים הוא שירות שניתן על-ידי דיקן הסטודנטים.

תפקידיו וסמכויותיו של נציב קבילות סטודנטים

  • תפקידיו וסמכויותיו של נציב קבילות סטודנטים הם:
    • בדיקה ובירור של כל תלונה שמוגשת לו.
    • מתן תשובה למתלונן.
    • העברת המלצותיו לגבי תלונה לכל גורם מוסמך במוסד הלימודי.
    • דיווח מדי שנה לראש המוסד הלימודי על פעולותיו לבירור התלונות.

מוסדות לימוד שחייבים במינוי נציב קבילות סטודנטים

פנייה אל נציב קבילות סטודנטים

  • הגשת תלונה לנציב קבילות הסטודנטים תיעשה רק אחרי שמוצו כל האפשרויות לפתרון הבעיה במסגרת יחידות מוסד הלימוד, לרבות דיקן הסטודנטים.
  • הגשת התלונה תיעשה בכתב ובאופן מנומק.
  • את פרטיו של נציב הקבילות ניתן למצוא באתר האינטרנט או דרך אגודת הסטודנטים של מוסד הלימוד.

חקיקה ונהלים

תודות