הקדמה:
נציבות תלונות הציבור בבנק ישראל מבררת תלונות נגד התנהלות חברות כרטיסי אשראי ובנקים מסחריים
לפני הגשת תלונה לבנק ישראל כנגד בנק מסחרי או חברת כרטיסי אשראי, יש חובה לפנות בתלונה לפניות הציבור בבנק או בחברה
למידע נוסף ראו היחידה לפניות הציבור של בנק ישראל
נציבות תלונות הציבור בבנק ישראל מבררת תלונות נגד חברות כרטיסי אשראי ובנקים מסחריים.
אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים
- כל אדם המבקש להגיש תלונה על התנהלות חברות כרטיסי אשראי או בנקים מסחריים.
- טרם הפניה, יש חובה להגיש תלונה ליחידה לפניות הציבור בבנק או בחברת כרטיסי האשראי.
- אם תשובת הבנק או חברת כרטיסי האשראי אינה מספקת, או שלא התקבלה כל תשובה בתוך 45 ימים, ניתן לפנות לנציבות תלונות הציבור של בנק ישראל.
למי ואיך פונים
- יש למלא את כל הפרטים הנדרשים בטופס התלונה המקוון (אינטרנטי) באופן מלא, ולצרף את המסמכים הבאים:
- צירוף העתק הפנייה הראשונית לבנק או לחברת כרטיסי האשראי.
- העתק התשובה, אם התקבלה.
- אם קיימים מסמכים רלוונטיים התומכים בתלונה, רצוי לצרף אותם.
- יש לנסח באופן ברור את תוכן התלונה ולהציג את הטענות בנפרד, ככל הניתן.
חשוב לדעת
- התלונה יכולה להיות מוגשת על-ידי המתלונן או על-ידי מייצג מטעמו.
גורמי ממשל