מוקד טלפוני מספק סיוע ותמיכה נפשית לעולים בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית
המוקד פועל בימים א'-ה' משעה 16:00 עד 21:00, אך תיתכן הארכה של שעות הפעילות בתקופות חירום (ראו עדכון מיום 12.05.2021)
למידע נוסף ראו באתר משרד העלייה והקליטה
פרטים
ארגון מפעיל:
זמין בשפות:
אמהרית רוסית אנגלית צרפתית ספרדית
עלות:
חינם
תחום ראשי:
תחום משני:
מוקד טלפוני, שהחל לפעול על רקע משבר הקורונה, מספק ייעוץ ותמיכה רגשית לעולים.
- המוקד פועל בשפות אמהרית, רוסית, אנגלית, צרפתית וספרדית.
- המענה הטיפולי ניתן על-ידי כוננים, אנשי מקצוע מתחומי בריאות הנפש (בעלי תואר שני טיפולי) שהתמחו בתחום ומקבלים ליווי מקצועי.
- הפונים יכולים לקבל מענה תהליכי של עד 5 מפגשים (בתיאום עם הכונן/ת המטפל/ת).
תחומי הפעילות של המוקד
- סיוע נפשי מותאם לעולים חדשים החווים מצוקה על רקע תהליכי קליטה ומגפת הקורונה.
- תמיכה וחיזוק החוסן האישי והמשפחתי.
- מתן כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ודחק ברמת המשפחה ושיפור יכולת ההתמודדות עם תהליכי קליטה במהלך תקופת משבר הקורונה.
- איתור עולים שנקלעו למצבי דחק ומשבר, מתן מענה ותמיכה ראשוניים ועידוד פנייה להמשך קבלת עזרה מקצועית.
- הפניה לגורמי טיפול וליווי מקצועי, בהתאם לצורך.
נותני השירות
- משרד העלייה והקליטה בשיתוף עם מרכז משאבים.
אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות
- עולים מגיל 18 ומעלה (אין התניה או הגבלה בתנאי הזכאות כגון מספר השנים בארץ).
אופן קבלת השירות
- המוקד זמין במספרים הבאים:
שעות הפעילות של המוקד
- המוקד פועל בימים א'-ה' משעה 16:00 עד 21:00 (לא כולל חגים וערבי חג).
- עם זאת, בתקופות חירום תיתכן הארכה של שעות הפעילות (ראו עדכון מיום 12.05.2021).
- בשעות שבהן המוקד לא מאויש מגיעים למענה אוטומטי בשפת המוקד שבו ניתן להשאיר הודעה, ויחזרו אל הפונה בשעות הפעילות.
עלות השירות
- השירות ניתן ללא תשלום.
חשוב לדעת
- כל הפניות לקו נחשבות "שירות טיפולי" וחל עליהן חיסיון טיפולי מלא (הפניות יתועדו במערכת תיעוד טיפול העומדת בכל כללי החיסיון הנדרשים).