בבתי הספר משתמשים במגוון כלים להערכת התלמיד: בחנים, עבודות, הרצאות, מבחנים, עבודות חקר, ועוד (כל אחד מהם נקרא "אירוע הערכה")
אין לקיים יותר מאירוע הערכה אחד ביום ויותר מ-3 בשבוע
אין לקיים יותר מ-2 מבחנים במחצית בכל אחד מהמקצועות
למידע נוסף ראו חוזר מנכ"ל משרד החינוך תשע"ו/9(ב)
תקציר
בתי הספר העל יסודיים משתמשים במגוון כלים להערכה, וקיימת הגבלה על מספר אירועי ההערכה שבית הספר יכול לקיים.
- אירוע הערכה יכול להיות אחד מאלה: מבחן, בוחן, עבודה, הרצאה, עבודת חקר, ועוד.
- בוחן הוא בדיקת הישגים ללא הודעה מוקדמת ("בוחן פתע"), הוא נמשך עד רבע שעה והוא מתייחס לחומר שנלמד ב-3-2 השיעורים האחרונים.
הגבלות על מספר אירועי ההערכה
- ביום: אין לקיים יותר מאירוע הערכה אחד (מבחן, בוחן, עבודה, הרצאה, עבודת חקר, ועוד).
- בשבוע: אין לקיים יותר מ-3 אירועי הערכה.
- במחצית: ניתן לקיים עד 2 מבחנים בכל מקצוע.
- בחנים: ניתן לערוך בוחן רק בתנאי שבוחן קודם שנערך באותו מקצוע כבר הוחזר לתלמידים.
מי זכאי?
- תלמידים בכיתות ז'-י"ב.
תהליך מימוש הזכות
- על בית הספר לפרסם בתחילת כל מחצית את מועדי המבחנים לאותה מחצית. במידת האפשר יפורסמו גם מועדי ההערכה האחרים.
חשוב לדעת
- על בית הספר להימנע, במידת האפשר, מקביעת מבחן ביום שלאחר חג ושבת ולאחר אירוע בית ספרי כמו טיול, מסע, גיבוש שכבתי או כיתתי.
- במבחן מסכם יש ליידע מראש את התלמידים על נושאי המבחן.
ראו גם
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
שם | אתר | דוא"ל | טלפוןטל' |
---|---|---|---|
קו פתוח לתלמידים | אתר | ||
שי"ל | אתר | פניה מקוונת | |
מענה ממשלתי מרכזי | אתר | דוא"ל |
גורמי ממשל
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- חוזר מנכ"ל משרד החינוך תשע"ו/9(ב) מיום 08.05.2016 - התוכנית הלאומית ללמידה משמעותית - מבחנים פנימיים כחלק מההערכה על פני הרצף החינוכי.