הטיסה התעכבה, בוטלה או הוקדמה? יכול להיות שמגיע לכם פיצוי
ערך זה עוסק בסוגי הפיצוי השונים בהתאם לנסיבות העיכוב, הביטול או ההקדמה, ובמה שצריך לעשות כדי לקבל את הפיצוי
הערך עוסק גם במצב שגרה, גם בהוראות המיוחדות שנקבעו לגבי מלחמת חרבות ברזל, וגם בשינויים שייתכן ויחולו במצבי חירום נוספים

בקצרה

  • נוסע שטיסתו התעכבה, בוטלה או הוקדמה עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי ושירותים נוספים לפי מרחק הטיסה, משך העיכוב, מועד ההודעה על השינוי, והסיבות לשינוי.
  • אם חברת התעופה אינה ישראלית - במקרים מסויימים, אפשר לדרוש פיצוי בהתאם לחוקים בינלאומיים.

מי זכאי?

  • נוסעים שעומדים בכל התנאים הבאים:
    • טיסתם התעכבה, או בוטלה, או הוקדמה.
    • התקיימו התנאים המוגדרים בחוק שחל על הטיסה לקבלת פיצוי. החוקים שעשויים להיות רלוונטיים:
      • החוק הישראלי - חל על כל הטיסות הבינלאומיות שיוצאות או נכנסות לישראל ועל טיסות פנימיות בתוך ישראל.
      • חוק אחר - אם חברת התעופה לא ישראלית, אפשר, בהתאם לנסיבות, לבחור לדרוש פיצוי או לפי החוק הישראלי או לפי החוקים הבאים:
        • פיצוי לפי חוקי האיחוד האירופי, שחלים על טיסות בינלאומיות ופנימיות אשר עומדות בשני התנאים הבאים:
          1. חברת התעופה שייכת למדינה שחברה באיגוד
          2. הטיסה יצאה ממדינה חברה באיחוד האירופי, או נחתה במדינה חברת האיחוד.
        • פיצוי לפי אמנת מונטריאול, שחלה על טיסות בינלאומיות בין מדינות שחברות באמנת מונטריאול.
          • האמנה חלה גם על טיסות שכוללות עצירת ביניים במדינה שאיננה צד לאמנה.
          • רשימת המדינות החברות באמנת מונטריאול נכון למאי 2024 מפורטת כאן. מדינה חברה היא כזו שבעמודה הימנית ביותר מופיע תאריך תחילת תוקף האמנה לגביה.

פיצוי על עיכוב בטיסה

פיצוי לפי החוק הישראלי

בטיסות בינלאומיות

  • עיכוב של בין שעתיים לחמש שעות:
    • הנוסע זכאי לקבל מזון ומשקאות + שירותי תקשורת
  • עיכוב של 8-5 שעות:
    • אם הנוסע בחר להמתין לטיסה המתעכבת, הוא יהיה זכאי לקבל:
      1. מזון ומשקאות
      2. שירותי תקשורת - 2 שיחות טלפון + הודעת פקס או דוא"ל, לפי בחירת הנוסע.
      3. שירותי לינה והסעה משדה התעופה ואליו, אם יש צורך לשהות לילה אחד או יותר עד לטיסה הבאה.
    • אם הנוסע בחר לא להמתין לטיסה המתעכבת - הוא יהיה זכאי לקבל, לפי בחירתו, או החזר של מחיר הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי.
שימו לב
אם העיכוב נגרם בגלל שביתה או השבתה מוגנת, לפי החוק הישראלי, הנוסע לא יוכל לקבל כרטיס טיסה חלופי
  • עיכוב של למעלה מ-8 שעות - ייחשב לביטול ויחולו עליו ההוראות המפורטות כאן

בטיסות פנים

  • עיכוב של עד 4 שעות - לא יינתן פיצוי.
  • עיכוב של למעלה מ- 4 שעות - ייחשב לביטול טיסה ויחולו ההוראות המפורטות כאן .

פיצוי לפי חוקי האיחוד האירופי

  • בעיכוב של למעלה משעתיים, הנוסע יקבל מזון, משקאות ואמצעי תקשורת.
  • בעיכוב של למעלה מ-3 שעות, יקבל הנוסע גם פיצוי כספי בהתאם למרחק הטיסה:
    • עד 1,500 ק"מ: 250 אירו.
    • בין 3,500-1,500 ק"מ: 400 אירו.
    • מעל 3,500 ק"מ: 600 אירו.
שימו לב
לפי הדין האירופי, הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי במקרים בהם טיסתו התעכבה בגלל נסיבות חריגות שאינן בשליטת חברת התעופה, כמו סגירת נמלי תעופה, שביתות, סיכונים בטחוניים בלתי צפויים וכו׳

פיצוי לפי אמנת מונטריאול

  • לפי האמנה, הפיצוי לא ניתן עבור העיכוב עצמו אלא רק אם נגרם לנוסע נזק (למשל, הפסד של ימי עבודה, הוצאה על סידורי לינה, הפסד של טיסת המשך וכדומה).
  • סכום הפיצוי הכספי על הנזק עשוי להגיע עד ל-8,000 דולר ארה"ב, ובמקרים בהם חברת התעופה פעלה ברשלנות - אפשר לתבוע אף סכום גבוה יותר.
  • אם חברת התעופה מסרבת לפצות, אפשר להגיש תביעה עד שנתיים ממועד התרחשות הנזק.
שימו לב
בהתאם לאמנת מונטריאול, הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי אם חברת התעופה לא הייתה יכולה למנוע את הנזק על ידי נקיטה בכל האמצעים הסבירים או במצב שלא התאפשר לה לנקוט בהם

פיצוי על ביטול טיסה

פיצוי לפי החוק הישראלי

בטיסות בינלאומיות

  • טיסה שבוטלה היא טיסה שלא התקיימה כלל, או טיסה שהמריאה בעיכוב של לפחות 8 שעות.
  • במקרה של ביטול, אם לא חל במהלך מלחמת חרבות ברזל או בנסיבות חירום אחרות כמפורט כאן, מגיעות לנוסע כל ההטבות הבאות:
    1. הטבות מיידיות, שעל מנת לקבל אותן יש לפנות לדלפק של חברת התעופה בשדה: מזון ומשקאות, שירותי תקשורת, ושירותי לינה והסעה משדה התעופה ואליו (אם יש צורך לשהות לילה אחד או יותר עד לטיסה הבאה).
    2. החזר של מחיר כרטיס הטיסה או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירת הנוסע
    3. פיצוי כספי אשר בזמן שגרה, גובהו יהיה בהתאם לפרמטרים המפורטים בטבלה.
מרחק הטיסה גובה הפיצוי במקרה של החזר כספי פיצוי מופחת במקרה שבו הוצע לנוסע כרטיס טיסה חלופי בעיכוב לא גדול פיצוי במקרה שבו הוצע לנוסע כרטיס טיסה חלופי בעיכוב גדול
עד 2,000 ק"מ 1,390 ₪ עד שעתיים - 695 ₪ מעל שעתיים - 1,390 ₪
2,000-4,500 ק"מ 2,200 ₪ עד שלוש שעות - 1,110 ₪ מעל שלוש שעות - 2,200 ₪
מעל 4,500 ק"מ 3,340 ₪ עד ארבע שעות - 1,670 ₪ מעל ארבע שעות - 3,340 ₪
שימו לב
לפי החוק הישראלי, בזמן שגרה, הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי במקרים הבאים:
  • אם ניתנה לו הודעה מספיק זמן מראש והטיסה החלופית שהוצעה עומדת בתנאים הבאים:
    • אם ההודעה ניתנה יותר מ-14 יום מראש - כל טיסה
    • אם ההודעה ניתנה בטווח שבין 7-14 ימים מראש - בתנאי שמועד ההמראה של הטיסה החלופית הוא מוקדם בעד שעתיים ממועד ההמראה של הטיסה המקורית, ומועד הנחיתה של הטיסה החלופית הוא מאוחר בעד ארבע שעות ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית
    • אם ההודעה ניתנה בטווח של פחות מ-7 ימים מראש - בתנאי שמועד ההמראה של הטיסה החלופית הוא מוקדם בעד שעה ממועד ההמראה של הטיסה המקורית, ומועד הנחיתה של הטיסה החלופית הוא מאוחר בעד שעתיים ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית
  • אם הטיסה התבטלה בגלל שביתה או השבתה מוגנת, בגלל הימנעות מחילול שבת או חג, או בנסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה ובלבד שהחברה עשתה כל שביכולתה לקיים את הנסיעה למרות נסיבות אלה


  • נוסע שהוצעה לו טיסה חלופית והוא סירב לה, יקבל פיצוי מופחת בהתאם לטבלה אלא אם סירב בגלל אחת מהסיבות הבאות (שאז יהיה זכאי לפיצוי מלא) :
    • הטיסה החלופית לא הוצעה גם לאדם שטס איתו.
    • הוא לא יכול לטוס בטיסה החלופית מטעמי ביטחון, מגבלה רפואית או דת (למשל, אדם שומר שבת שהוצע לו לטוס בשבת).
ביטול טיסה בגלל מצב חירום
  • לגבי ביטולי טיסות בזמן מלחמת חרבות ברזל נקבעו ההוראות המיוחדות הבאות:
    • על ביטולן של טיסות שהיו אמורות להתקיים בתאריכים הבאים לא תהיה זכאות לפיצוי כספי:
      • 07.10.2023 - 30.11.2023
      • 12.04.2024 -18.04.2024
      • 03.08.2024 - 08.08.2024
      • 01.10.2024 - 05.10.2024
    • לגבי טיסות שהתקיימו או היו אמורות להתקיים בין התאריכים 01.12.2023-29.02.2024, לא תהיה זכאות לפיצוי כספי אם התקבלה הודעה על הביטול לפחות 3 ימים קודם למועד המיועד.
    • ההוראות לא יחולו על פיצוי שנקבע בפסק דין שהנוסע זכאי לו.
    • מפעילי טיסות שביטלו את כלל טיסותיהם מישראל ואליה בעקבות מצב החירום שהוכרז ב-07.10.2023 יצטרכו לעדכן את כל הנוסעים שטיסותיהם בוטלו כי הם זכאים לבחור בין השבת תמורה לבין כרטיס טיסה חלופי מנקודת מוצא שונה או ליעד שונה מכרטיס הטיסה המקורי, בתנאים הדומים ככל האפשר לתנאי כרטיס הטיסה המקורי.
  • אם יהיו הכרזות נוספות על מצב מיוחד במדינה (בעקבות מצב מיוחד בעורף, או אירוע חירום אזרחי, או במסגרת התמודדות עם מחלה מידבקת מסוכנת), לתקופה של יותר מ-14 ימים, קיימת לשר התחבורה סמכות לפרסם צו הקובע הוראות שונות מאשר בזמן שגרה לגבי ביטול טיסה.
  • הצו יכול להינתן לגבי כל הטיסות, או רק לגבי חלק מהן.
  • במסגרת הצו יכולות להיקבע ההוראות הבאות, בהתאם לחומרת הפגיעה ביכולת של מפעילי או מארגני טיסות לתכנן לוח טיסות:
    • שינוי התנאים לגבי טיסות חלופיות אשר סירוב לטוס בהן מקנה זכאות לפיצוי, גם לעניין משך העיכוב וגם לעניין החלפת מקום ההמראה או הנחיתה;
    • קיצור פרק זמן ההודעה המוקדמת הנדרשת על ביטול טיסה מ-14 ימים, למספק מופחת של לפחות 3 ימים;
    • שלילת הזכאות לפיצוי כספי (במקרים קיצוניים בהם השינויים שפורטו בנקודות הקודמות אינם מספקים).
ביטול אחד הקטעים בטיסת "קונקשן" (טיסה מפוצלת עם עצירה ביעד ביניים)
  • כאשר הטיסה ליעד הביניים בוטלה, או כאשר הטיסה מיעד הביניים ליעד הסופי בוטלה, לאחר שהנוסע כבר הגיע ליעד הביניים, הוא יוכל לבחור בין טיסה חלופית להחזר כספי.
  • ההחזר הכספי יהיה בגובה מחיר הכרטיס המלא ולא רק על בגובה מחיר הטיסה שהתבטלה אם התקיימו כל התנאים הבאים:
    1. הטיסה נרכשה כהזמנה אחת ולא כטיסות נפרדות ;
    2. שני קטעי הטיסה מבוצעים על ידי אותה חברת תעופה;
    3. כשהביטול הוא של טיסת ההמשך מיעד הביניים - הנוסע שהה ביעד הביניים לא יותר מ- 24 שעות.
שימו לב
לפי החוק הישראלי, אם קטעי הטיסה מבוצעים על ידי חברות תעופה שונות - הפיצוי יינתן רק על קטע הטיסה שבוטל

.

בטיסות פנים

פיצוי לפי חוקי האיחוד האירופי

  • נוסע שטיסתו התבטלה זכאי לכל הפיצויים הבאים:
    1. מזון ושתייה
    2. במקרים של עיכוב ממושך (לרוב מעל 6 שעות) - שהייה במלון והסעה משדה-התעופה ובחזרה
    3. החזר התשלום ששילם עבור הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי, לבחירתו (אם בטיסה החלופית הנוסע טס במחלקה נמוכה יותר מזו שהוא שילם עליה, הוא עשוי להיות זכאי גם להשבת תמורה בסך של 35%-75% מהסכום שהוא שילם עבור הכרטיס)
    4. פיצוי כספי שייקבע בהתאם למרחק הטיסה ולשאלה האם הוצעה לו טיסה חלופית שמאפשרת עיכוב קצר בלבד - בהתאם למפורט בטבלה:
שימו לב
לפי חוקי האיחוד האירופי, הפיצוי לא יינתן במקרה שבו ניתנה לנוסע הודעה מספיק זמן מראש והטיסה החלופית שהוצעה עומדת בתנאים הבאים:
  • אם ההודעה ניתנה יותר מ-14 יום מראש - כל טיסה
  • אם ההודעה ניתנה בטווח שבין 7-14 ימים מראש - בתנאי שמועד ההמראה של הטיסה החלופית הוא מוקדם בעד שעתיים ממועד ההמראה של הטיסה המקורית, ומועד הנחיתה של הטיסה החלופית הוא מאוחר בעד ארבע שעות ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית
  • אם ההודעה ניתנה בטווח של פחות מ-7 ימים מראש - בתנאי שמועד ההמראה של הטיסה החלופית הוא מוקדם בעד שעה ממועד ההמראה של הטיסה המקורית, ומועד הנחיתה של הטיסה החלופית הוא מאוחר בעד שעתיים ממועד הנחיתה של הטיסה המקורית
משך העיכוב בהגעה ליעד טיסות שאורכן פחות מ-1500 ק"מ טיסות בתוך האיחוד האירופי מעל 1500 ק"מ טיסות מחוץ לאיחוד האירופי שאורכן 1500-3500 ק"מ טיסות מחוץ לאיחוד האירופי שאורכן מעל 3500 ק"מ
עד שעתיים 125 אירו 200 אירו 200 אירו 300 אירו
2-3 שעות 250 אירו 200 אירו 200 אירו 300 אירו
מעל 3 שעות (או אם לא הוצעה טיסה חלופית) 250 אירו 400 אירו 400 אירו 600 אירו
ביטול אחד הקטעים בטיסת "קונקשן" (טיסה מפוצלת עם עצירה ביעד ביניים)
  • כשהטיסה שבוטלה היא הטיסה אל יעד הביניים, הפיצוי יחושב לפי המרחק המצטבר של כל הטיסות ולא רק של הטיסה שבוטלה אם מתקיימים כל התנאים הבאים:
    1. כל הטיסות בוצעו כהזמנה אחת (ולא כטיסות נפרדות)
    2. כל הטיסות נמצאות תחת חוקי האיחוד האירופי.

גם אם הטיסות בוצעו על ידי חברות שונות (אך שתיהן נמצאות תחת חוקי האיחוד האירופי) - הנוסע יהיה זכאי לפיצוי לפי המרחק המצטבר של הטיסות, ולא רק לפי מרחק הטיסה שבוטלה.

  • כשהטיסה ליעד הביניים בוטלה, לאחר שהנוסע כבר הגיע ליעד הביניים,הפיצוי יחושב לפי המרחק המצטבר של כל הטיסות ולא רק של הטיסה שבוטלה אם הקיימו כל התנאים הבאים:
    1. הטיסה נרכשה כהזמנה אחת ולא כטיסות נפרדות ;
    2. כל הטיסות נמצאות תחת חוקי האיחוד האירופי;
    3. כל הטיסות מופעלות על ידי אותה חברת תעופה.
שימו לב
לפי חוקי האיחוד האירופי, אם הקטע שבוטל הוא טיסת ההמשך מיעד הביניים וקטעי הטיסה מבוצעים על ידי חברות תעופה שונות - הפיצוי יינתן רק על קטע הטיסה שבוטל

.

פיצוי לפי אמנת מונטריאול

  • לפי האמנה, הפיצוי לא ניתן עבור הביטול עצמו אלא רק אם נגרם נזק (למשל, הפסד של ימי עבודה, הוצאה על סידורי לינה, הפסד של טיסת המשך וכדומה).
  • סכום הפיצוי הכספי עשוי להגיע עד ל-8,000 דולר ארה"ב, ובמקרים בהם חברת התעופה פעלה ברשלנות - אפשר לתבוע אף סכום גבוה יותר.
  • אם חברת התעופה מסרבת לפצות, אפשר להגיש תביעה עד שנתיים ממועד התרחשות הנזק.
שימו לב
בהתאם לאמנת מונטריאול, הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי אם חברת התעופה לא הייתה יכולה למנוע את הנזק על ידי נקיטה בכל האמצעים הסבירים או במצב שלא התאפשר לה לנקוט בהם

פיצוי על הקדמת הטיסה

פיצוי לפי החוק הישראלי

  • נוסע שטיסתו הוקדמה ב-8-5 שעות והוא קיבל על כך הודעה פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, יוכל לקבל החזר של מחיר הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו.
  • נוסע שטיסתו הוקדמה ביותר מ-8 שעות והוא קיבל על כך הודעה פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, יקבל, בנוסף להחזר של מחיר הכרטיס, או כרטיס הטיסה החלופי (גם אם יטוס בטיסה שהוקדמה וגם אם לא) גם פיצוי כספי לפי מרחק הטיסה:
      • עד 2,000 ק"מ - 1,440 ₪.
      • עד 4,500 ק"מ - 2,310 ₪.
      • מעל 4,500 ק"מ - 3,460 ₪.
  • הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי אם הטיסה הוקדמה בגלל אחת מהסיבות הבאות:
    • שביתה או השבתה מוגנות.
    • נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה (כמו סגירת נמל תעופה, מצב בטחוני, מזג אוויר קיצוני ובלתי צפוי), ולמרות שחברת התעופה עשתה כל שביכולתה, לא הצליחה למנוע את השינוי בטיסה.
שימו לב
במקרה של הקדמת מועד הטיסה - הזכות לפיצוי היא רק בהתאם לדין הישראלי. חוקי האיחוד האירופי ואמנת מונטריאול לא קובעים פיצוי במקרה של הקדמה

תהליך מימוש הזכות

  • אם הזכאות לפיצויים קיימת לפי יותר מחוק אחד, הנוסע יצטרך לבחור את החוק לפיו הוא מבקש לדרוש את הפיצוי והוא לא יוכל לדרוש פיצוי כפול עבור אותו מקרה.

פניה אל החברה בבקשה לפיצוי

  • יש לפנות בכתב אל חברת התעופה, מומלץ לפנות בסמוך לאחר האירוע, באמצעות דואר רשום או דואר אלקטרוני ולוודא שהבקשה התקבלה.
  • אם העיכוב גרם להוצאות (כמו רכישת מזון או לינה), יש לשמור את הקבלות ולצרף אותן למכתב הפנייה.
  • הנוסע יכול לפנות לחברת התעופה באמצעות סוכנות הנסיעות שבאמצעותה קנה את הכרטיס, והיא מחוייבת לסייע לו ולפנות בעצמה אל החברה.
  • בבקשה לפיצוי לפי החוק הישראלי:
    • אפשר לפנות לסוכנות הנסיעות ממנה נרכשו הכרטיסים, ולבקש ממנה סיוע בקבלת הפיצוי.
    • אם התבקש החזר כספי - על החברה להשיב לנוסע את הסכום ששילם עבור הטיסה בתוך 21 ימים מהיום שפנה אליה בכתב.
    • אם התבקש פיצוי כספי - על החברה לשלם לנוסע את הפיצוי בתוך 45 ימים מהיום שפנה אליה בכתב.

הגשת תביעה במקרה של סירוב לתשלום פיצוי

  • תביעה נגד חברה ישראלית:
    • אפשר להגיש תביעה בתוך 4 שנים מיום הביטול או השינוי במועד הטיסה.
    • אפשר לתבוע גם פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של עד 11,540 ₪.
    • במקרים רבים החוזה בין החברה לנוסע קובע את מקום הגשת התביעה (למשל - תל אביב). במקרה כזה יש להגיש את התביעה לבית המשפט באזור שנקבע בחוזה.
    • אם סכום התביעה לא עולה על הסכום המירבי הקבוע לתביעה קטנה - אפשר להגיש את התביעה גם בבית משפט לתביעות קטנות (למידע על ההליך ראו הגשת תביעה קטנה).
  • תביעה נגד חברה זרה:
    • אם יש לחברה סניפים בישראל - אפשר להגיש את התביעה לכל בית משפט, או לבית המשפט לתביעות קטנות, עד לגובה הסכום המירבי הקבוע לתביעה קטנה (למידע על ההליך ראו הגשת תביעה קטנה).
    • אם לחברה אין סניפים בישראל - התביעה תצטרך להיות מוגשת לפי הדין שחל בהתאם לחוזה בין הנוסע לחברה (לרוב, זה יהיה החוק במדינה שאליה שייכת החברה ובבית המשפט שנקבע בחוזה).
    • אם תובעים את החברה הזרה לפי החוק הישראלי - אפשר לתבוע גם פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של עד 11,540 ₪.
    • אם רוצים להגיש את התביעה בישראל לפי חוקי האיחוד האירופי או אמנת מונטריאול, יש לשים לב:
      • כאמור בפסק דין של בית המשפט לתביעות קטנות, בית המשפט יקבע האם זה אפשרי בהתאם לקריטריונים וזיקות כמו: מקום רכישת כרטיס הטיסה, יעד הטיסה, השפה שבה נערך החוזה, סוג המטבע ששולם, מקום האזרחות, מושבם של הנוסע וחברת התעופה, וכן קריטריונים נוספים.
      • יש לבדוק מה קובע החוק במדינה הרלוונטית לעניין תקופת ההתיישנות (הזמן שבו אפשר להגיש תביעה). למשל, טיסה שהופעלה על ידי ״לופטהנזה״ תהיה כפופה לחוקי ההתיישנות של גרמניה.


טיפ
מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לפני הגשת התביעה.

כדאי לדעת

  • עיכובים בארה"ב: החוק בארה"ב לא מזכה בפיצויים עבור עיכוב בטיסה. במקרה של טיסה לארה"ב או ממנה, כדאי לבדוק אם אפשר לתבוע לפי חוקים אחרים, בהתאם למדינת היעד או המוצא.

שאלות ותשובות

טסתי בטיסת קונקשן (עם עצירת ביניים) ואחרי שהגעתי ליעד הביניים, הטיסה ליעד הסופי בוטלה. אני לא מעוניין בטיסה חלופית ורוצה לקבל החזר כספי. מגיע לי החזר רק על קטע הטיסה שבוטל או על כל הכרטיס?
  • לפי החוק הישראלי, אפשר לקבל החזר מלא על כל הכרטיס ולא רק על קטע אחד של הטיסה אם התקיימו כל התנאים הבאים:
    1. הטיסה נרכשה כהזמנה אחת ולא כטיסות נפרדות
    2. שני קטעי הטיסה מבוצעים על ידי אותה חברת תעופה. אם מדובר בחברות תעופה שונות - הפיצוי יינתן רק על קטע הטיסה שבוטל.
    3. הנוסע שהה ביעד הביניים לא יותר מ- 24 שעות.
  • לפי חוקי האיחוד האירופי, כשמדובר בטיסת המשך מיעד הביניים, הפיצוי יחושב לפי המרחק המצטבר של כל הטיסות ולא רק של הטיסה שבוטלה אם מתקיימים כל התנאים הבאים:
    1. כל הטיסות בוצעו כהזמנה אחת (ולא כטיסות נפרדות)
    2. כל הטיסות נמצאות תחת חוקי האיחוד האירופי.
    3. כל הטיסות מופעלות על ידי אותה חברת תעופה
הזמנתי כרטיס לארה"ב בטיסת קונקשן (טיסה עם עצירת ביניים בלונדון). הטיסה ללונדון בוטלה. אני זכאית לפיצוי רק על הטיסה ללונדון או גם על הטיסה לארה"ב?
  • לפי החוק הישראלי, אפשר לקבל החזר מלא של מחיר הכרטיס ולא רק של קטע אחד של הטיסה אם הטיסה נרכשה כהזמנה אחת ולא כטיסות נפרדות ושני קטעיה מבוצעים על ידי אותה חברת תעופה. אם מדובר בחברות תעופה שונות - הפיצוי יינתן רק על קטע הטיסה שבוטל.
  • לפי חוקי האיחוד האירופי, כשהטיסה שבוטלה היא הטיסה אל יעד הביניים, הפיצוי יינתן על פי המרחק המצטבר של כל הטיסות ולא רק של הטיסה שבוטלה אם מתקיימים כל התנאים הבאים:
    1. כל הטיסות בוצעו כהזמנה אחת (ולא כטיסות נפרדות)
    2. כל הטיסות נמצאות תחת חוקי איחוד האירופי.
  • גם אם הטיסות בוצעו על ידי חברות שונות (אך שתיהן נמצאות תחת חוקי האיחוד האירופי) - הנוסע יהיה זכאי לפיצוי לפי המרחק המצטבר של הטיסות, ולא רק לפי מרחקה של הטיסה שבוטלה.
קניתי כרטיס טיסה הלוך ושוב עם קונקשן ובדרך חזרה הגעתי רק עד יעד הביניים והטיסה ליעד הסופי בוטלה. אני לא מעוניין בטיסה חלופית. מה מגיע לי?
  • כאשר נוסע רכש כרטיס טיסה הלוך-ושוב והטיסה החוזרת בוטלה, כולה או חלקה, הוא יהיה זכאי למחצית הסכום ששילם עבור הכרטיס, גם אם הגיע ליעד הביניים בדרך חזרה.
  • בנוסף, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.
קניתי כרטיס מלונדון לטורונטו עם עצירת ביניים בפריז. הטיסה מלונדון לפריז התעכבה בשעה, ולכן הפסדתי את טיסת ההמשך והגעתי לטורונטו באיחור של שלוש שעות. מגיע לי פיצוי?
לפי החוק הישראלי - אין זכאות לפיצוי כספי על עיכוב של פחות מ-8 שעות בטיסה;

לפי חוקי האיחוד האירופי - אם שתי הטיסות נקנו כחבילה אחת, ייבחן משך העיכוב המצטבר ולא רק העיכוב בטיסה. לכן,מאחר שהעיכוב בהגעה ליעד הסופי הוא של למעלה משלוש שעות (למרות שהעיכוב במועד המראת הטיסה הוא של פחות משלוש שעות) - הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.


ראו גם

גורמים מסייעים

מוקדים ממשלתיים

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים

פסקי דין