חובה על כל מטפל רפואי להזדהות בשמו ובתפקידו בפני המטופל ומלוויו
כל עובד בריאות חייב לשאת על בגדיו תג הכולל את פרטיו ואת סמל המוסד הרפואי
תקציר
מטופלים זכאים למידע בדבר זהותו ותפקידו של כל אדם המטפל בהם.
- הזיהוי יתבצע באמצעות תג זיהוי ובעל-פה.
- במקרה שהמטפל אינו מזדהה, ניתן להגיש תלונה לנציבות קבילות הציבור של בית החולים או לממונה על קבילות הציבור של קופת חולים.
מי זכאי?
- כל מטופל בטיפול רפואי.
תהליך מימוש הזכות
- הזיהוי יתבצע באמצעות תג זיהוי ובעל-פה:
תג זיהוי
- כל עובד בריאות חייב לשאת על בגדיו במקום בולט תג זיהוי הנושא את שם וסמל המוסד הרפואי.
- תג הזיהוי יכלול, לכל הפחות, את הפרטים הבאים:
- שמו הפרטי ושם המשפחה של העובד.
- מספר תעודת זהות או מספר עובד מוסד או מספר מזהה מסוג אחר, ולצידו ציון סוג המספר המזהה.
- מקצוע / תפקיד.
- תמונה עדכנית של העובד.
זיהוי בעל-פה
- כל עובד צריך להזדהות בשמו ובתפקידו בפני כל מטופל לפני תחילת הטיפול. כך למשל, לפני ניתוח, יש למסור לחולה את פרטי הרופא שינתח אותו.
- המטפל יציג עצמו בעל-פה בפני המטופל במקרים שבהם המטופל, מחמת מצבו הרפואי, גילו, או כל סיבה אחרת, אינו יכול לקרוא את תג הזיהוי. במקרה הצורך יציג עצמו המטפל בפני בני משפחתו או נציגיו של המטופל.
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
ארגוני סיוע
גורמי ממשל
- משרד הבריאות
- קול הבריאות - מוקד שירות טלפוני של משרד הבריאות *5400
- נציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- חוק זכויות החולה סעיף 6
- חוזר מנכ"ל משרד הבריאות 12/2001 מיום 09.05.2001 - דרכי זיהוי מטפל ועובד בריאות.
- חוזר מנכ"ל משרד הבריאות 22/2001 מיום 25.10.2001 - תיקון לחוזר מנכ"ל 12/2001.
תודות
- המקור בערך זה נכתב על-ידי הר"י.