בבתי החולים ישנם גופים שניתן לפנות אליהם בתלונות לגבי שירותים, זכויות רפואיות שהופרו, או קבלת יחס בלתי הולם מהצוות הרפואי
תקציר
מטופלים ובני משפחותיהם הסבורים שלא קיבלו בבית חולים שירות או טיפול רפואי הולם, או שזכו ליחס בלתי הולם מצד צוות בית החולים, רשאים להתלונן על כך בפני הגוף האחראי לתלונות/פניות הציבור של בית החולים.
מי זכאי?
- כל מטופל או אדם המבקר בבית חולים.
תהליך מימוש הזכות
- יש להגיש פניה בכתב, המפרטת את פרטי המקרה והשתלשלות האירועים, לגוף האחראי לתלונות/פניות הציבור של בית החולים.
כתובות לפניות הציבור בבתי החולים השונים
- איכילוב (סוראסקי), תל אביב
- מרכזי אסותא
- אסף הרופא, צריפין
- בני ציון, חיפה
- ברזילי, אשקלון
- הדסה, ירושלים
- וולפסון, חולון
- זיו, צפת
- נהריה
- פוריה, טבריה
- רמב"ם, חיפה
- שיבא, תל השומר
- שערי צדק, ירושלים
- בתי החולים של שירותי בריאות כללית (כרמל, העמק, מאיר, רבין, שניידר, קפלן, סורוקה, יוספטל, הרצפלד, גהה, בית רבקה, שלוותה, בית לוינשטיין)
- לניאדו, נתניה
חשוב לדעת
- תלונות ניתן להגיש גם לממונה על קבילות הציבור של קופת החולים, או נציבות קבילות לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. לפרטים נוספים ראו כאן.
ראו גם
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
ארגוני סיוע
גורמי ממשל
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
תודות
- המידע המקורי בערך זה נכתב על-ידי הקליניקה למשפט ובריאות (זכויות החולה).