הקדמה:

מסגרות תעסוקה יומיות מסוגים שונים מיועדות לבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בהתאם לתפקודם


משרד הרווחה מחוייב לספק מסגרות תעסוקה יומיות לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית לאחר שסיימו את לימודיהם בבית הספר.

  • התכניות המופעלות במסגרות התעסוקה באות לסייע לחניכים לממש את היכולות שלהם ולקדם את תפקודם. בנוסף לכך, ניתן להם סל שירותים שונים.
  • מסגרות התעסוקה היומיות מאפשרות לחניכים להמשיך את חייהם כחלק מהקהילה - בביתם או במסגרות דיור שונות.
  • היקפי התמיכה והליווי משתנים בין סוגי המסגרות וכן רמת העצמאות הנדרשת מהמועסקים בהן, כאשר השאיפה היא למצוא מסגרת המותאמת ליכולותיו ותפקודו של כל אחד ואחד.

סוגי מסגרות התעסוקה

תהליך מימוש הזכות

  • כחצי שנה לפני סיום הלימודים בבית הספר על ההורים לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית ולבקש השמה במסגרת תעסוקתית.
  • ההורים יקבלו הסבר על אפשרויות התעסוקה המתאימות הקיימות באזור מגוריהם והם יוכלו לבקר במסגרות לצורך התרשמות.
  • לאחר שתיבחר המסגרת המתאימה, ייעשה תהליך קליטה הדרגתי (למשל בשלב הראשון החניך יגיע למסגרת היומית פעם בשבוע), עד לקליטתו המלאה במסגרת התעסוקה.


ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

תודות

  • המידע המקורי בערך זה מבוסס על אקימידע - מדריך מידע, זכויות ושירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובני משפחתו מטעם אקים