חברת החשמל מחויבת להודיע על הפסקות חשמל יזומות, וגם על ביטולן
ההודעה על הפסקת חשמל צריכה להינתן לפחות 5 ימים מראש, ועל ביטולה - לפחות 24 שעות מראש
ניתן לבקש מחברת החשמל לקבל את ההודעות גם בדוא"ל, במסרונים (SMS) או בפקס
הפיצוי בגין אי-הודעה על הפסקה יזומה הוא 63.14 ₪ (נכון לפברואר 2024)
בקצרה
חברת החשמל מחויבת להודיע לצרכנים על הפסקות חשמל יזומות, ועל ביטולן.
מי זכאי?
- כל צרכן חשמל.
הליך מימוש הזכות
- הודעה על הפסקת החשמל תימסר בכתב לפחות 5 ימים מראש ותודבק במקום בולט לעין בכניסה לכל מבנה שאליו מתייחסת ההודעה.
- ההודעה צריכה לכלול את תאריך ההפסקה, שעת תחילת ההפסקה, שעת סיום ההפסקה, וסיבת ההפסקה.
- הודעה על ביטול הפסקת חשמל יזומה תבוא לא פחות מ-24 שעות לפני מועד ההפסקה המתוכנן.
- בנוסף, ניתן להתקשר למוקד 103 של חברת החשמל ולבקש להיות מנוי על הודעות אלו בדוא"ל, במסרונים (SMS) או בפקס.
- צרכן זכאי לפיצוי בסך 63.14 ₪ (נכון ליולי 2023) בגין אי מתן הודעה מוקדמת על הפסקת חשמל יזומה.
כדאי לדעת
- ניתן להתלונן על הפסקת חשמל יזומה שבוצעה ללא מתן הודעה מוקדמת:
- במוקד 103 בימים א'-ה' בין השעות 07:00 - 22:00, ובימי שישי וערבי חג בין השעות 07:00 - 13:00.
- באמצעות טופס מקוון באתר חברת החשמל.
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
גורמי ממשל
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- רשות החשמל - ספר אמות המידה, פברואר 2024 - סעיף 38
- רשות החשמל - ספר לוחות התעריפים, פברואר 2024 - לוח 1-12.1 (סעיף 16)