הקדמה:

מקבלי קצבת שירותים מיוחדים בשיעור 112% לפחות זכאים להנחה של 50% בחשבון החשמל בצריכה של עד 400 קוט"ש בחודש
יש לוודא שהזכאים להנחה רשומים כלקוח בחוזה עם חברת החשמל
למידע נוסף ראו באתר חברת החשמל


מקבלי קצבת שירותים מיוחדים בשיעורים הגבוהים זכאים להנחה חודשית בתשלום חשבון החשמל.

  • ההנחה היא בשיעור 50% עבור צריכה של 400 קילווטים לשעה הראשונים בכל חודש (800 קוט"ש בחשבון דו-חודשי) בתעריף ביתי, בבית שבו מתגוררים הזכאים.

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

  • למקבלי הקצבה נשלחת הודעה מהמוסד לביטוח לאומי על זכאותם להנחה, וכי מימוש הזכאות מותנה בהעברת פרטיהם לחברת החשמל.
  • המוסד לביטוח לאומי מעביר מדי חודש לחברת החשמל קובץ מעודכן ובו שמות הזכאים (אם לא התנגדו להעברת פרטיהם).
  • ההנחה תינתן באופן אוטומטי רק למי שיש לגביו התאמה בין הנתונים הרשומים בחברת החשמל לבין הנתונים המתקבלים מהמוסד לביטוח לאומי (מי שרשום כמקבל הקצבה בפועל). ההנחה ניתנת על-פי השם ומספר תעודת הזהות של הזכאי, כפי שהוא רשום בחוזה עם חברת החשמל.
  • מי שעונה על תנאי הזכאות להנחה, אולם ההנחה טרם הופיעה בחשבון החשמל שלו, יתקשר למוקד השירות הטלפוני 103 ויעדכן אצל נציג השירות את פרטיו - שם ומספר תעודת הזהות, בהתאם למספר החוזה (מספר החוזה מופיע בחשבון החשמל). אם החוזה רשום על שמו של אדם אחר, עליו לבקש כי החוזה יועבר על שמו.

זכאים שלא מתגוררים בדירה פרטית

  • ישנם מקבלי קצבה המתגוררים במקבץ-דיור (בית אבות, הוסטל, קיבוץ וכו'), וביחידת הדיור שלהם מותקן מונה-משנה הרושם את צריכת החשמל.
  • במקרים אלו, יש לפנות אל האחראי במקבץ-הדיור, כדי שיטפל מול חברת החשמל במתן ההנחה לזכאי.

בקשה להעברת החוזה בשמו של הזכאי

  • אם אין ביכולתם של הזכאים להנחה לבקש בעצמם את העברת החוזה על שמם, יש לשלוח פקס אל חברת החשמל למספר 03-7131899.
  • בפקס יש לרשום כי מבקשים להעביר את החוזה על השם של הזכאי/ת להנחה, ולציין את הפרטים הבאים:
    • מספר החוזה (מופיע בחשבון החשמל)
    • שם מלא ומספר ת"ז של הזכאי/ת להנחה (מקבל/ת הגמלה/הקצבה)
    • מספר טלפון (של הזכאי/ת או של בן משפחה)
    • שם וחתימה של הלקוח הנוכחי הרשום בחוזה
  • אם ישנו צו מינוי אפוטרופוס, יש לצרף צילום.
  • אם קיימת הוראת קבע לתשלום ומעוניינים להשאיר אותה, יש לציין זאת בבקשה.
  • לאחר שליחת הבקשה יש להמתין כ-10 דקות ולהתקשר למוקד 103 כדי לוודא שהפקס התקבל.
  • הבקשה תטופל במהלך כשני ימי עבודה.

חשוב לדעת

  • סכום ההנחה המקסימלי הוא כ-108 ₪ לחודש וכ-215 ₪ לחשבון דו-חודשי (נכון לינואר 2022).
  • מי שעונים על קריטריונים להנחה בחשבון החשמל יותר מפעם אחת, זכאים להנחה אחת בלבד (בשיעור הגבוה מביניהן).
  • ההנחה מופיעה בחשבון החשמל בפירוט הסעיפים המרכיבים את החשבון בסעיף נפרד הנקרא "הנחה לזכאים". הסעיף מציין את סכום ההנחה שהופחת מהחשבון.
  • בגוף החשבון מפורטים אופן חישוב ההנחה, מספר יחידות קוט"ש (כמות החשמל) שעבורן ניתנה ההנחה והתעריף לקוט"ש.
  • חשבון חשמל לדוגמה (לחצו על התמונה להצגת החשבונית המלאה):

הנחה בחשבון החשמל לזכאים - חלק עליון.jpg

טיפ
  • ניתן לבקש מחברת החשמל לקבל את חשבון החשמל אחת לחודש, במקום אחת לחודשיים.
  • כמו כן, מומלץ לברר במוקד 103 של חברת החשמל אם ישנן אפשרויות נוספות להקלה בדרכי התשלום, כגון:
    • אפשרות לפרוע את תשלום חשבון החשמל באמצעות שוברי תשלום
    • ביצוע הסדרי חוב באמצעות מת"מ בפריסות לתקופות ארוכות
    • הקלה בהסדרי חוב לצרכנים בקשיים כלכליים על-ידי ביטול ריביות ועלויות גבייה.

גורמים מסייעים

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים