הקדמה:

תלמידים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי זכאים ללמוד במסגרות חינוכיות מסוגים שונים
ניתן לאתר מסגרות הפועלות באזורים שונים בארץ באתר אלו"ט
למידע נוסף ראו בפורטל הורים לילדים עם צרכים מיוחדים באתר משרד החינוך


במסגרת חוק חינוך מיוחד, זכאים ילדים אוטיסטים בגיל בית ספר למספר אפשרויות שיבוץ בהתאם לתפקודם.

בית ספר לאוטיסטים/P.D.D

  • הבית ספר לחינוך מיוחד המיועד לתלמידים המאובחנים עם אוטיזם/P.D.D, מכיל לפחות 4 כיתות, כשבכל כיתה לומדים 5-8 תלמידים.
  • צוות הכיתה מורכב ממורה לחינוך מיוחד וסייעת.
  • חלק מבתי הספר מיועדים לתלמידים מגיל 6 ועד 21 וחלקם לתלמידי יסודי או תיכון.
  • שנת הלימודים בבית הספר נמשכת עד ה- 15/8 ומונהג בו יום לימודים ארוך (עד השעה 16:45).
  • התלמידים זכאים לקבלת ארוחות, הסעות עם ליווי, טיפולים פרא- רפואיים בהיקף של כ- 2.9 ש"ש (שעות שבועיות) ממשרד החינוך ועוד.
  • תלמיד יכול להשתבץ בבית הספר רק לאחר שוועדת השמה קבעה כי הוא זכאי למסגרת של חינוך מיוחד.

בית ספר לחינוך מיוחד

כיתת תקשורת

  • כיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל המיועדת לתלמידים המאובחנים עם אוטיזם/P.D.D, בכיתה לומדים 5-8 תלמידים.
  • הצוות החינוכי מורכב ממורה לחינוך מיוחד וסייעת.
  • שנת הלימודים בכיתות התקשורת נמשכת עד ה- 15/8 (למעט בחטיבות הביניים ובתיכונים שם הלימודים נמשכים עד ה- 5/8) ומונהג בכיתות יום לימודים ארוך (עד השעה 16:45).
  • התלמידים זכאים לקבלת ארוחות, הסעות עם ליווי, טיפולים פרא- רפואיים בהיקף של כ- 2.9 ש"ש ממשרד החינוך ועוד.
  • לכל תלמיד בכיתת תקשורת נבנית תכנית לימודים אישית בתחילת השנה.
  • כדי לשלב את הילד בכיתת התקשורת יש לפנות למשרד החינוך ברשות המקומית ולזמן ועדת השמה.

שילוב יחידני בבית ספר רגיל

  • ישנם תלמידים המשולבים יחידנית בכיתה רגילה.
  • בנוסף למחנכת הכיתה, ישנה גם משלבת האחראית על שילוב התלמיד בכיתה ומלווה אותו בין 7 ל- 30 ש"ש, בהתאם לדרגת תפקודו.
  • בנוסף זכאי כל ילד משולב לסל שילוב, הכולל הוראה מתקנת, טיפול ביצירה והבעה, טיפולים פרא- רפואיים, הדרכת הצוות המטפל ועוד.
  • כדי לשלב את הילד יש לפנות למנהל/ת בית הספר לאחר רישום הילד, ולבקש לקיים דיון בוועדת שילוב.
  • ראו המלצות להורים משלבים בדף המידע של אלו"ט.

ארגוני סיוע


גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים