הקדמה:

קופות החולים משתתפות במימון מכשירי שמיעה למבוגרים
החל מאפריל 2020 הזכאות לכלל המבוטחים מעל גיל 18 היא להחזר של עד 3,000 ש"ח עבור מכשיר לכל אוזן, אחת ל-3.5 שנים
מבוטחים בביטוח משלים עשויים להיות זכאים להשתתפות נוספת במימון המכשירים
למידע נוסף, ראו באתר משרד הבריאות


קופות החולים משתתפות במימון מכשירי שמיעה למבוגרים.

  • המימון ניתן עבור מכשיר לכל אוזן, אחת ל- 3.5 שנים.
  • ניתן לקבל מכשיר שמיעה מדגם בסיסי ללא כל השתתפות עצמית.
  • אם מעוניינים לשדרג למכשיר יקר יותר, יש לשלם השתתפות עצמית בשיעור ההפרש שבין סכום המכשיר (כפי שסוכם בין הקופה לספק ההסדר) ל-3,000 ש"ח.
  • מבוטחים בביטוח משלים עשויים להיות זכאים להשתתפות נוספת במימון המכשירים, אך הם אינם חייבים להשתמש בביטוח המשלים לצורך רכישת המכשיר, לפרטים ראו אתר כל הבריאות ואצל קופת החולים המבטחת.

מי זכאי?

  • מבוטחי קופות החולים שעברו בדיקה במכון שמיעה ונקבע כי הם זקוקים למכשיר שמיעה (החל מאפריל 2020 הזכאות היא זהה לכלל המבוטחים מעל גיל 18).

תהליך מימוש הזכות

  • קופות החולים הגיעו (כל אחת בנפרד) להסדרים עם מכוני שמיעה ויבואני מכשירי שמיעה מסוימים.
  • המבוטחים יכולים לבחור בכל אחד מהמכונים שבהסדר עם קופת החולים.
  • מי שמעוניינים לרכוש מכשירי שמיעה באופן פרטי ולא במכון שמצוי בהסדר, צריכים לוודא לפני רכישת המכשיר אם קיים בקופת החולים מסלול החזר עבור רכישה פרטית (קופות החולים רשאיות, אך אינן מחויבות, לאפשר לאוכלוסיה זו מסלול החזר על רכישה פרטית).

פנייה לקופת החולים

  • לפרטים על אופן מימוש הזכאות, יש לפנות לסניף של קופת החולים המבטחת:

זכאות להחלפת מכשיר שמיעה

  • הזכאות להחלפת מכשיר שמיעה הינה אחת ל-3.5 שנים.
  • אם מצב השמיעה של המטופל השתנה באופן כזה שהמכשיר אינו יכול לשמש אותו עוד באופן סביר גם לאחר ביצוע התאמות, הקופה תחליף את המכשיר גם אם טרם חלפו 3.5 שנים.
  • במקרה של אבדן המכשיר טרם חלפו 3.5 שנים, הקופה תספק למטופל מכשיר חלופי מדגם זהה, והזכאות להחלפה תהיה לאחר שיחלפו 3.5 שנים ממועד אספקת המכשיר החלופי.
קופת חולים מוקד שירות לקוחות מידע באתר קופת החולים
כללית 1-222-2700 מכשירי שמיעה
לאומית 1-700-507-507 מכשיר שמיעה
מאוחדת 1-222-3833 מכשירי שמיעה
מכבי 3555* מכשיר שמיעה לבוגרים


חשוב לדעת

  • חשוב לוודא שהתאמת המכשיר מתבצעת על-ידי קלינאי תקשורת מוסמך, בעל תואר ורישיון ממשרד הבריאות.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

גורם ממשלתי אתר אינטרנט זכויות ותחומי אחריות
משרד הבריאות

קול הבריאות - מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות 5400*

הגיל המבוגר באתר משרד הבריאות ביטוח בריאות וסיוע לסובלים מבעיות רפואיות שונות על רקע גיל
מוקד 8840* - המרכז לפניות הציבור של המשרד לשוויון חברתי אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד 8840* לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים, למתן מידע אודות כלל הזכויות, השירותים וההטבות המגיעים לציבור האזרחים הוותיקים ולסיוע במיצוי הזכויות.
יחידת סגולה - מוקד מיצוי זכויות לאזרחים ותיקים בבתי חולים אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד זכויות בריאותיות לאזרחים ותיקים, לסיוע לאזרחים ותיקים ובני משפחותיהם בבירור זכויות המאושפז, במהלך תקופת האשפוז בבית החולים
מוקד 6050* - המוסד לביטוח לאומי אתר המוסד לביטוח לאומי זכאות לקצבאות שונות בהתאם לגיל ולמצב הכלכלי
מוקד 9696* - המוקד הטלפוני של שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מטעם המוסד לביטוח לאומי שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו באתר המוסד לביטוח לאומי סיוע מטעם שירותי יעוץ לקשיש ומוקד טלפוני חינם לקשישים ולבני משפחותיהם
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח - מוקד טלפוני: 118

אזרחים ותיקים באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים מימון מגורים במסגרת מוסדית לקשישים עצמאיים ותשושים ומתן שירותים


חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

תודות

  • ערך זה נכתב בסיוע ארגון בקול.