המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות היא הכתובת הרשמית של המשרד, לטיפול בפניות ותלונות הציבור ובבקשות לקבלת מידע לפי חוק חופש המידע.
- ניתן לפנות למחלקה לפניות הציבור בטענה, תלונה, הערה, בקשה, הצעה, תודה ובקשה למידע, בנושאים שבאחריותו של משרד הבריאות.
- דרכי הפנייה:
- טופס מקוון
- טלפון: 5400* (מוקד פניות טלפוני)
- פקס: 02-5655969
- דוא"ל: call.habriut@moh.health.gov.il
- דואר: פניות הציבור, משרד הבריאות, רחוב ירמיהו 39, ירושלים, 9101002
 
פרטים
| שיוך: | משרד הבריאות | 
|---|---|
| אתר אינטרנט: | לאתר | 
| דוא"ל: | call.habriut@moh.health.gov.il | 
| כתובת: | פניות הציבור, משרד הבריאות, רחוב ירמיהו 39, ירושלים, 9101002 | 
| טלפון: | 5400* 08-6241010 | 
- שעות המענה הטלפוני:
- ימים א' עד ה' בין השעות 8:00 עד 18:00
- ימי ו' וערבי חג בין השעות 8:00 עד 13:00
- בימי חול המועד (סוכות ופסח) בין השעות 8:00 עד 14:00
 
תחומי הפנייה אל המחלקה
- במסגרת המחלקה לפניות הציבור מטפלים בנושאים הבאים:
- פניות, בקשות, הצעות ותלונות הציבור בנושאים שאינם קליניים וקשורים לפעילות מערכת הבריאות (כגון יחס הצוות המקצועי, שעות קבלת השירות, זמינות הרופאים, נגישות השירות וכדומה).
- נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים - טיפול בתלונות כאשר עולה חשש להתנהגות שאינה אתית, לחריגה מסטנדרט מקצועי סביר ולרשלנות רפואית לכאורה. למידע נוסף ראו כאן.
- פניות הציבור בטיפולי שיניים - טיפול בתלונות בתחום רפואת השיניים. למידע נוסף ראו כאן.
- הממונה על חוק חופש המידע - טיפול בפניות הציבור לקבלת מידע במסגרת חוק חופש המידע. ניתן לפנות באמצעות טופס מקוון. בפניות באמצעות הדואר יש לציין על-גבי המכתב כי הוא ממוען אל "הממונה על חוק חופש המידע".
- הממונה על מניעת גזענות במשרד הבריאות.