המרכז להגירה בינלאומית וקליטה (CIMI) מפעיל קו סיוע לפניות ותלונות של עובדים זרים שהגיעו לעבוד בישראל במסגרת הסכמים בילטרליים (הסכמים בין מדינתם לישראל)
הסיוע ניתן גם לעובדי בניין זרים שמועסקים בישראל אצל חברות ביצוע זרות
השירות ניתן חינם בטלפון 1-700-707-889 בשפתם של הפונים

פרטים

ארגון מפעיל:המרכז להגירה בינלאומית וקליטה (CIMI)
טלפון:1-700-707-889
זמין בשפות:סינית, רוסית, בולגרית, טורקית, תאית, אנגלית, אוקראינית, נפאלית, סינהלה, טגאלוג
עלות:חינם
תחום ראשי:זכויות עובדים זרים

בקצרה

  • המרכז להגירה בינלאומית וקליטה (CIMI) מפעיל קו סיוע לעובדים זרים שהגיעו לעבוד בארץ.
  • קו הסיוע שמספרו 1-700-707-889 נותן מענה ראשוני לעובדים בשפתם בנושא זכויותיהם במקום העבודה.

נותני השירות

אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות

  • עובדים זרים שהגיעו לעבוד בישראל בענפי עבודה מסוימים, בהתאם להסכמים שישראל חתמה עם מדינותיהם. לרשימת ענפי העבודה והמדינות שחתומות על הסכם בכל אחד מהם ראו באתר רשות האוכלוסין וההגירה.
  • הסיוע ניתן גם לעובדי בניין זרים שמועסקים בחברות ביצוע זרות (כולל חברת ילמזלר הטורקית).

אופן קבלת השירות

  • עובדים זרים שרוצים לקבל מידע או להתלונן על הפרת זכויותיהם יכולים להתקשר לטלפון 1-700-707-889 ולקבל סיוע ראשוני בשפתם.
  • תלונה שמצריכה טיפול תועבר באמצעות רכזי פניות ברשות האוכלוסין וההגירה אל המשרד הממשלתי הרלוונטי.
לדוגמה
  • לאחר הטיפול בתלונה קו הסיוע יעדכן את העובד.

עלות השירות

  • השירות ניתן חינם.

כדאי לדעת

  • ההסכמים בין המדינות נועדו למנוע גביית דמי תיווך בלתי חוקיים מעובדים זרים שמגיעים לישראל ולספק להם סיוע במקרה של הפרת זכויותיהם.
ראו גם

מקורות משפטיים ורשמיים

הרחבות ופרסומים