אבחון פסיכודידקטי משלב אבחון פסיכולוגי עם אבחון דידקטי במטרה לקבל תמונה רחבה יותר של הקשיים
אבחון זה נחוץ לקבלת התאמות במבחנים לתלמידי בית הספר וסיוע לימודי במסגרת מתי"א

תקציר

אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון פסיכולוגי שנערך במשולב עם אבחון דידקטי. האבחון המשולב נערך במטרה לקבל תמונה מורחבת ולערוך אבחנה מבדלת בין קשיי למידה ולקות למידה ובין קשיים רגשיים.

  • האבחון הפסיכולוגי כולל הערכת מנת משכל והערכה כללית של התחום הרגשי.
  • אבחון זה חיוני לקבלת התאמות במבחנים לתלמידי בית הספר (כגון הארכת זמן במבחן ואפשרות להיבחן בע"פ) עפ"י דרישות משרד החינוך וכן לקבלת סיוע לימודי במסגרת מתי"א.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • תלמידים בני כל הגילאים

כיצד מבוצע האבחון

  • כדי לבצע את האבחון, מומלץ לפנות למכון מוכר שבו אנשי מקצוע בעלי תעודות M.A בליקויי למידה.
  • חשוב שהמאבחן יהיה מוכר ע"י משרד החינוך.
  • האבחון נערך על-ידי פסיכולוג מנוסה, בדרך כלל פסיכולוג חינוכי.
  • ישנם מכונים בהם הפסיכולוג עובד יחד עם מאבחן דידקטי בביצוע אבחון זה.
  • האבחון מתקיים במסגרת של מפגש אחד עד שלושה מפגשים, תלוי ביכולת הקשב והריכוז של המאובחן ובהיקף האבחון הנדרש.

סיוע במימון האבחונים

  • בשל עלותם הגבוהה של האבחונים, לא כל משפחה יכולה לעמוד בתשלום עבור אבחון פרטי.
  • בחלק מהרשויות המקומיות פועלים מרכזי אבחון ותמיכה ללקויי למידה. מומלץ לברר ברשות המקומית שבתחומה מתגוררים באם היא מפעילה מרכז אבחון.
  • משרד החינוך מממן אבחונים למשפחות מעוטות הכנסה.
  • משרד הביטחון מממן אבחונים ליתומי משפחות שכולות.
  • חלק מהביטוחים המשלימים של קופות החולים מסבסדים את האבחון:
  • כמו כן, ישנם ארגונים שעשויים לסייע במימון האבחונים (ראו סעיף ארגוני סיוע).
ראו גם

גורמים מסייעים

מוקדים ממשלתיים

ארגוני סיוע

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

תודות

  • המידע המקורי בערך זה נכתב באדיבות אגודת ניצן - לקידום ילדים, מתבגרים ובוגרים עם ליקויי למידה, קשיי הסתגלות ותפקוד