כל אחד רשאי להגיש בקשה לקבלת אישור שמעיד שלא מתנהלים או התנהלו בעניינו הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) ב-7 השנים האחרונות
את טופס הבקשה לקבלת האישור יש לשלוח בדוא"ל לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
האישור מספק מידע על הליכי חדלות פירעון שמתנהלים אצל הממונה (הכונס הרשמי) וברשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל)
הגשת הבקשה לא כרוכה בתשלום
למידע רשמי ראו אתר הממונה על הליכי חדלות פירעון
תקציר
כל אחד (אדם פרטי, עוסק מורשה, עוסק פטור ותאגיד) רשאי לפנות לממונה על הליכי חדלות פירעון (הכונס הרשמי) ולבקש לקבל אישור שמעיד על היעדר ניהול הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) בעניינו.
- האישור יינתן אם בזמן הגשת הבקשה וב-7 השנים שקדמו לכך לא הוגשה בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) ולא מתנהלים או התנהלו הליכי חדלות פירעון אצל הממונה על חדלות פירעון (הכונס הרשמי) או ברשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל).
אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים
- את הבקשה לקבלת האישור יכול להגיש אדם פרטי או עוסק מורשה או עוסק פטור או תאגיד (חברה).
למי ואיך פונים
- יש להדפיס את טופס הבקשה מתוך אתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
- יש למלא את הטופס ולצרף מסמכים נדרשים, כגון: צילום תעודת-זהות או תדפיס של התאגיד מרשם החברות וייפוי כוח (אם הבקשה מוגשת על-ידי גורם שאינו המבקש).
- את טופס הבקשה בצירוף המסמכים שנדרשים, יש לסרוק ולשלוח לכתובת הדוא"ל: NBC@justice.gov.il
שלבי ההליך
- לאחר הגשת הבקשה היא תועבר לבדיקת נציג הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
- ככלל, בתוך 14 ימים ממועד הגשת הבקשה, ישלח הממונה לכתובת הדוא"ל שצויינה בבקשה, אחד מאלו:
- אישור- יישלח אישור שמעיד על היעדר ניהול הליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל בעניינו של המבקש נכון למועד הגשת הבקשה ול-7 השנים האחרונות.
- אישור מסוייג- יישלח במקרה שב-7 השנים האחרונות הוגשה בקשה לפתיחת הליכים והיא נדחתה או בוטלה או נמחקה ובמקרה של הליכים שהסתיימו ב-7 השנים האחרונות.
- לא יינתן אישור במקרה שמתנהלים בעת הגשת הבקשה הליכי חדלות פירעון ובמקרה שהוגשה בקשה למתן צו לפתיחת הליכים והבקשה ממתינה למתן החלטה.
חשוב לדעת
- הגשת הבקשה לא כרוכה בתשלום.
- יש מקרים שהממונה על הליכי חדלות פירעון יבקש פרטים או מסמכים נוספים לאחר הגשת הבקשה. במקרה כזה זמן הטיפול בבקשה ייארך מעבר ל-14 ימים.
- ניתן לאתר מידע על תיקי חדלות פירעון במערכת המקוונת של הממונה על הליכי חדלות פירעון.
- הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון *5067, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.
ראו גם
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
שם | אתר | דוא"ל | טלפוןטל' |
---|---|---|---|
הכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון | אתר | ||
מענה ממשלתי מרכזי | אתר | דוא"ל | |
רשות האכיפה והגבייה | אתר | ||
שי"ל | אתר | פניה מקוונת | |
מוקד בתי המשפט | אתר | דוא"ל |
גורם ממשל
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
הרחבות ופרסומים
- אתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
- חדלות פירעון בהוצאה לפועל באתר רשות האכיפה והגבייה