הקדמה:

במקרים שבהם התגלתה במהלך נסיעה באוטובוס תקלה במכשיר הכרטוס (מכשיר תיקוף הרב קו), הנהג ימשיך לאסוף נוסעים ללא תשלום
אם התקלה במכשיר התגלתה באוטובוס שנמצא בתחנת המוצא, החברה המפעילה את קו השירות צריכה לספק אוטובוס חלופי תקין בתוך 10 דקות
למידע נוסף ראו נוהל אוטובוסים תקולים באתר משרד התחבורה


במקרים שבהם התגלתה במהלך נסיעה באוטובוס תקלה במכשיר הכרטוס (מכשיר תיקוף הרב קו), הנהג ימשיך את הנסיעה במסלול הקו עד סופה ויאסוף נוסעים ללא תשלום, זאת בתנאי שהתקלה התגלתה רק במכשיר זה.

  • אם התקלה במכשיר התיקוף התגלתה באוטובוס שנמצא בתחנת המוצא (התחנה הראשונה של הקו), החברה המפעילה את קו השירות צריכה לספק אוטובוס חלופי תקין בתוך 10 דקות ממועד גילוי התקלה.

מי זכאי?

  • נוסעים באוטובוס שמכשיר תיקוף הרב קו שבו אינו תקין.

נסיעה באוטובוס ללא מכשיר תיקוף

  • בשל מחסור באוטובוסים נשלחים לעתים אוטובוסים של חברות קבלן, שאין בהם מכשיר תיקוף.
  • במקרים אלה נעשית ביקורת תשלומים במהלך הנסיעה ויש לשלם עבורה במזומן.
  • אם לא נעשתה ביקורת במהלך הנסיעה, הנוסע לא יידרש לשלם עבורה.

חשוב לדעת

  • אם מכשיר תיקוף תקין אינו מזהה כרטיס רב קו של אחד הנוסעים, הנוסע ישלם במזומן עבור הנסיעה ויגיע לעמדת שירות של החברה כדי לבדוק את כרטיסו האישי.
  • אם במהלך הנסיעה התגלתה באוטובוס תקלה שאינה במכשיר הכרטוס בלבד, הנהג יעצור את האוטובוס והנוסעים ימתינו לאוטובוס חלופי.
  • לפני שאוטובוס יוצא מתחנת המוצא שלו (התחנה הראשונה), מפעיל הקו צריך לבדוק ולוודא את תקינות האוטובוס.
  • בכל מקרה שבו מפעיל הקו לא פעל בהתאם להנחיות ונוסעי האוטובוס התלוננו, המפעיל יזומן לחקירה.


גורמי ממשל


חקיקה ונהלים