כל תחנות הרכבת בישראל צריכות להיות מונגשות לנכים ולאנשים עם מוגבלויות
בכל רכבת צריך להיות לפחות קרון נגיש אחד
ניתן לתאם מראש נסיעה של אדם עם מוגבלות בדרכים שונות
בעלי תעודת עיוור יכולים לרכוש בחנות של המרכז לעיוור בישראל שלט למערכות השמע שמספקות הכוונה קולית בתחנות (בעלות מסובסדת של 15 ₪)
תקציר
על כל תחנות הרכבת בישראל להיות מונגשות.
- בכל רכבת צריך להיות לפחות קרון נגיש אחד והוא יסומן בסמל הנגישות הבינלאומי (אדם בכסא גלגלים).
- נוסעים עם מוגבלות זכאים לסיוע בעלייה לרכבת ובירידה ממנה (לפי הצורך: ליווי ידני, מעלון, כסא גלגלים).
הנגשת תחנת רכבת
- הדרך מתחנות האוטובוס שמחוץ לתחנת הרכבת אל פתח התחנה.
- הכניסות לתחנה וכל המתחם של התחנה.
- המידע על לוחות הזמנים שיימסר גם בפקס וגם בטלפון ויוצג בכתב גדול.
- זמזם איתור שיותקן בעמדת המודיעין וישמיע צליל בתדר נמוך עבור אנשים עם לקות ראייה והעמדה תסומן בצבע מנוגד לסביבה.
- עמדת טלפון נגישה לשימוש גם של אדם בכיסא גלגלים.
- מדרגות, קירות, דלתות ומחיצות שקופים יסומנו באמצעי אזהרה עבור אנשים עם לקות ראייה.
- אם מוצבות מכונות אוטומטיות לקבלת מידע או להנפקת כרטיסים, במכונה אחת לפחות יהיו הוראות שימוש בכתב מישוש ובכתב ברייל.
- בלוחות מידע אלקטרוניים שמציינים מועדי נסיעה ויעדים יוצג המידע בצבע צהוב על רקע כהה ובתווים שלא נעים לרוחב הלוח.
הגדרת קרון נגיש
- קרון נגיש הוא קרון רכבת שקיימים בו האמצעים הבאים:
- דלת רחבה, מעבר ומקומות ישיבה שמונגשים לאנשים שנעים בכיסא גלגלים.
- מסעדי יד מתרוממים במקומות שמיועדים לאנשים עם מוגבלויות.
- מקומות ישיבה ייעודיים לאנשים עם מוגבלויות (לקויי ראייה, אנשים בכיסאות גלגלים).
- אמצעים חזותיים וקוליים להודעה על התחנות.
- סימון בצבע בולט לעין של פתחים, מדרגות, מאחזי יד ובליטות.
סיוע לנוסעים עם מוגבלות
- נוסעים עם מוגבלות זכאים לסיוע בעלייה לרכבת ובירידה ממנה (לפי הצורך: ליווי ידני, מעלון, כסא גלגלים) ורכבת ישראל מציעה שירות שכולל:
- ליווי בשטח התחנה ועזרה בהתמצאות בתחנת המוצא, עד להגעה לרכבת ולאחר הגעה לתחנת היעד סיוע מהירידה מהרכבת ועד ליציאה מהתחנה.
- סיוע בהגעה למקום הישיבה המיועד לאנשים עם מוגבלות.
- סיוע במציאת מקום ישיבה.
- מציאת פתרונות חלופיים, בזמן שמתבצעות עבודות שמשפיעות על הנגישות בתחנה.
מידע לגבי נגישות התחנה, שירותים נוספים ותיאום נסיעה מראש
- לקבלת מידע כללי על נסיעה ברכבת, לוחות זמנים, תעריפי נסיעה וכן מידע על נגישות תחנות ורכבות ותיאום נסיעה מראש, ניתן לפנות לרכבת ישראל בדרכים הבאות:
- מילוי טופס מקוון לתיאום נסיעה מראש.
- התכתבות בצ׳אט לתיאום נסיעה מראש.
- משלוח הודעה ב״ווטסאפ״ למספר 052-3273570 בימים א-ה בשעות 08:00 - 17:00.
- מוקד מידע בטלפון *5770 בימים א-ה בשעות 06:00 - 24:00, בימי שישי וערבי חג בשעות 06:00 - 15:00, במוצ"ש ובצאת חג חצי שעה לאחר צאת השבת, או החג ועד חצות.
- משלוח פקס למספר 03-6104337 (יש לציין מספר פקס לקבלת מענה).
- בעמוד הפייסבוק של רכבת ישראל בימים א-ה בשעות 06:00 - 20:00 ובימי שישי בשעות 06:00 – 14:00.
חשוב לדעת
- כל אדם בעל תעודת עיוור יכול לרכוש בחנות של המרכז לעיוור בישראל שלט למערכות השמע שמספקות הכוונה קולית בתחנות (בעלות מסובסדת של 15 ₪).
ראו גם
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
ארגוני סיוע
שם | כתובת | טלפון | |
---|---|---|---|
בזכות | אתר | ת"ד 34510, ירושלים 91000 | 02-6521308 ווטסאפ 054-8213414 |
הקליניקה המשפטית לזכויות אנשים עם מוגבלויות - אוניברסיטת בר אילן | אתר | 03-5318373 | |
כמעיין המתגבר | אתר | 04-6600456 | |
נגישות ישראל | אתר | דרך השרון 12, תיבה 28, כפר סבא 4427125 | 09-7451126 |
ראו בנוסף
- פניות הציבור בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות
- לרשימה הכללית של ארגונים המסייעים לאנשים עם מוגבלויות
גורמי ממשל
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות - פרק ה': שירותי תחבורה ציבורית
- תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (הסדרת נגישות לשירותי תחבורה ציבורית)
הרחבות ופרסומים
- מידע לאנשים עם מוגבלות על זכויותיהם בתחבורה הציבורית באתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות