נוסע שטיסתו בוטלה עשוי להיות זכאי לפיצויים לפי חוקים שונים
מי שזכאי לפיצויים מכוח כמה חוקים, צריך לבחור לפי איזה חוק להגיש את דרישתו לפיצוי
בארה"ב אין חקיקה שמחייבת מתן פיצוי עבור ביטול טיסה
למידע על פיצוי במקרה של טיסה שהתעכבה או הוקדמה ראו כאן


נוסע שטיסתו בוטלה עשוי להיות זכאי לפיצוי. עצם הזכאות, סוג הפיצוי וגובה הפיצוי משתנים בהתאם לנסיבות המקרה.

  • הדין הישראלי, הדין באיחוד האירופי, ואמנת מונטריאול (שחלה על המדינות שחברות בה), עשויים לזכות נוסע בפיצויים כשטיסתו מתבטלת.
  • אם קיימת זכאות לפיצויים מכוח כמה חוקים, הנוסע יצטרך לבחור על סמך איזה חוק הוא מעוניין לדרוש את הפיצויים. לא ניתן לקבל פיצויים במקביל לפי כמה חוקים.
  • הדין שחל בארה"ב לא מזכה בפיצויים עבור ביטול טיסה. במקרה של טיסה לארה"ב או ממנה, כדאי לבדוק אם ניתן לתבוע מכוח חוקים אחרים, בהתאם למדינת היעד או מדינת המוצא.

תחולת החוקים השונים

  • על טיסות שונות עשויים לחול חוקים שונים, בהתאם ליעד הנחיתה או ההמראה.
  • במקרים מסוימים, עשויים לחול על אותה טיסה כמה חוקים, והנוסע יצטרך לבחור לפי איזה חוק הוא מבקש את הפיצויים.
  • פיצויים לנוסע שטיסתו התבטלה עשוי להתקבל בהתאם לחוקים הבאים, ותוכלו לבדוק מה החקיקה הרלוונטית למקרה שלכם:
    • החוק הישראלי, שחל על טיסות שיוצאות או נכנסות לישראל, לרבות טיסות פנים בשינויים מסוימים (ראו פרטים נוספים בהמשך).
    • חוקי האיחוד האירופי, שחלים על טיסות שיוצאות ממדינות האיחוד האירופי, טיסות פנימיות או בינלאומיות. החוק האירופי חל גם על טיסות שיוצאות ממדינות שאינן חברות באיחוד ונוחתות במדינות שחברות באיחוד, אם חברת התעופה משתייכת למדינה שחברה באיחוד (ראו פרטים נוספים בהמשך).
    • אמנת מונטריאול, שחלה על טיסות בינלאומיות בין מדינות שחברות באמנה. האמנה תחול גם על טיסות בתוך אותה מדינה, אם היתה חניית ביניים מחוץ למדינה (ראו פרטים נוספים בהמשך).

פיצוי בשל ביטול טיסה לפי החוק הישראלי

מי זכאי

  • נוסע שהיה אמור לצאת לטיסה שהתבטלה, שעומדת באחד מתנאים הבאים:
    • הטיסה יצאה ממדינה זרה והמריאה לישראל.
    • הטיסה המריאה מישראל אל מדינה זרה.
    • טיסת פנים בארץ.
    • אם הטיסה מופעלת על ידי חברת תעופה ישראלית, יחול החוק הישראלי בלבד.
  • אם חברת התעופה מסרבת לשלם פיצויים, ניתן לתבוע אותה לפי החוק הישראלי בתוך 4 שנים מיום האיחור בטיסה.

מי לא זכאי

  • הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי, אם הטיסה התבטלה בכל אחד מהמקרים הבאים:
    • הטיסה בוטלה עקב נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה, ולא ניתן היה למנוע את ביטול הטיסה גם אם חברת התעופה היתה עושה כל שביכולתה. נסיבות מיוחדות עשויות להיות תנאי מזג אוויר קיצוניים ובלתי צפויים שלא ניתן להיערך אליהם, מצב בטחוני, סגירת שדה תעופה ועוד. יש לציין כי גם במקרה של נסיבות מיוחדות, על חברת התעופה להראות שעשתה כל שביכולתה כדי למנוע את הביטול.
    • הטיסה בוטלה בגלל שביתה או השבתה מוגנות.
    • הטיסה בוטלה כדי להימנע מחילול שבת או חג.

הפיצויים הניתנים

שימו לב
הפיצויים מתעדכנים מעת לעת בהודעות המצורפות לחוק שירותי תעופה
  • לפי חוק שירותי תעופה, טיסה שבוטלה היא טיסה שלא התקיימה כלל, או טיסה שהמריאה באיחור של לפחות 8 שעות מהמועד המקורי.
  • במקרה של ביטול, הנוסע יהיה זכאי להטבות הבאות:
    1. מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה לטיסה הבאה.
    2. שירותי תקשורת.
    3. שירותי לינה והסעה משדה התעופה ואליו, במקרה שנדרשת שהייה של לילה אחד או יותר עד לטיסה הבאה.
    4. סכום כרטיס הטיסה שהנוסע שילם או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירתו. במקרה של השבת התמורה - על חברת התעופה להשיב לנוסע את הסכום בתוך 21 ימים מהיום שפנה אליה בכתב. שימו לב: בחירה בכרטיס טיסה חלופי תפחית את סכום הפיצוי הכספי כמפורט להלן.
    5. פיצוי כספי שנקבע לפי מרחק הטיסה. אם הנוסע בחר בכרטיס טיסה חלופי הפיצוי יהיה נמוך יותר, ובתנאי שמועד הנחיתה של הטיסה החלופית בהשוואה לטיסה המקורית לא עלה על מספר השעות שנקבע:
      • בטיסה של עד 2,000 ק"מ - פיצוי בסך 1,390 ₪. במקרה של כרטיס טיסה חלופי, הפיצוי יהיה בסך 695 ₪ (נכון ל-2023), בתנאי שהאיחור בהגעה ליעד לא עולה על 2 שעות.
      • בטיסה למרחק שבין 2,000 ק"מ ל-4,500 ק"מ - פיצוי בסך של 2,220 ₪ (נכון ל-2023). במקרה של כרטיס טיסה חלופי, הפיצוי יהיה בסך 1,110 ₪, בתנאי שהאיחור בהגעה ליעד לא עולה על 3 שעות.
      • בטיסה למרחק שמעל 4,500 ק"מ - פיצוי בסך של 3,340 ₪ (נכון ל-2023). במקרה של כרטיס טיסה חלופי, הפיצוי יהיה בסך של 1,670 ₪, בתנאי שהאיחור בהגעה ליעד לא עולה על 4 שעות.
  • הנוסע לא יהיה זכאי כלל לפיצוי כספי, אם קיבל הודעה מראש על ביטול הטיסה והוצעה לו טיסה חלופית, שעומדת בתנאים הבאים:
    1. אם ההודעה ניתנה יותר מ-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - חברת התעופה צריכה להציע טיסה חלופית, ללא מגבלות המראה ונחיתה.
    2. אם ההודעה ניתנה 14-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעתיים ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר מ-4 שעות ממועד הנחיתה המקורי.
    3. אם ההודעה ניתנה פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעה ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר משעתיים ממועד הנחיתה המקורי.
  • נוסע שהוצעה לו טיסה חלופית והוא סירב לה יזכה לפיצוי כספי מלא אם סירב עקב אחת מהסיבות הבאות:
    • הטיסה החלופית לא הוצעה גם לאדם שהוא טס עימו (בן/בת זוג, ילד/ה, חבר/ה וכו').
    • הוא לא יכול לטוס בטיסה החלופית מטעמי ביטחון, מגבלה רפואית או דת (למשל, אדם שומר שבת שהוצע לו לטוס בשבת).
  • פיצויים בטיסה עם חניית ביניים (קונקשן):
    • נוסע שרכש כרטיס לטיסה עם חניית ביניים ובחר בהחזר כספי ולא בכרטיס חלופי, יקבל את כל הסכום ששילם עבור הכרטיס גם אם נמנע ממנו לעלות רק לקטע אחד של הטיסה, כשמתקיימים כל התנאים הבאים:
      1. השהות ביעד הביניים היא עד 24 שעות.
      2. הטיסה נרכשה כהזמנה אחת ולא כטיסות נפרדות.
      3. כל הטיסות מופעלות על ידי אותה חברת תעופה.
      4. האיחור או הביטול התקיים רק בקטע אחד של הטיסה.
    • אם קטע מהטיסה התקיים בפועל אך הנוסע לא הגיע ליעדו הסופי, הוא זכאי לקבל את מלוא הסכום ששילם עבור הכרטיס.
    • אם אחרי שהגיע ליעד הביניים הנוסע החליט לא לטוס ליעד הסופי, הוא זכאי לקבל את מלוא הסכום ששילם עבור הכרטיס וגם כרטיס טיסה בחזרה מיעד הביניים לנקודת המוצא.
דוגמה
  • ברכישת כרטיס לטיסה בחברת תעופה ישראלית לניו יורק, שכוללת חניית ביניים בלונדון:
    • נוסע שלא הועלה לטיסה ללונדון ולכן לא הגיע בזמן לטיסה לניו יורק, זכאי למלוא הסכום ששילם עבור כל הטיסה.
    • נוסע שטס כמתוכנן מתל אביב ללונדון, אבל לא הועלה לטיסה לניו יורק ובחר שלא לטוס בטיסה חלופית, זכאי לקבל את מלוא הסכום ששילם עבור כל הטיסה, והחברה תהיה חייבת לספק לו כרטיס חזרה לתל אביב.
  • בנוסף, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.
  • נוסע שרכש כרטיס טיסה הלוך-ושוב ולא הועלה לטיסה החוזרת (בין אם מדובר בטיסה ישירה ובין אם בטיסה עם חניית ביניים), זכאי למחצית הסכום ששילם עבור הכרטיס.
דוגמה
  • נוסע שרכש כרטיס לטיסת הלוך-ושוב בחברת תעופה ישראלית מתל אביב לאורלנדו עם חניית ביניים בפריז, לא הועלה בטיסה החוזרת מפריז לתל אביב.
  • הנוסע יהיה זכאי למחצית מהסכום ששילם עבור הכרטיס.
  • בנוסף, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.

טיסת פנים

  • טיסת פנים שבוטלה היא אחת מהשתיים:
    • טיסה שלא התקיימה.
    • טיסה שיצאה באיחור של 4 שעות לפחות ממועד ההמראה שנקוב בכרטיס.
  • על טיסת פנים שבוטלה הצרכן יהיה זכאי לפיצוי כספי שמתעדכן מעת לעת, כאמור בתקנות שירותי תעופה (טיסות פנים-ארציות).

פיצוי על ביטול טיסה לפי חוקי האיחוד האירופי

מי זכאי

  • חוקי האיחוד האירופי לעניין פיצוי בגין טיסה שבוטלה חלים על הטיסות הבאות:
    • טיסות בתוך האיחוד האירופי - כל הטיסות ללא קשר לחברת התעופה שמפעילה את הטיסה.
    • טיסות שיוצאות ממדינות האיחוד האירופי אל מדינות שאינן חברות באיחוד (למשל מאוסטריה לישראל) - כל הטיסות ללא קשר לחברת התעופה שמפעילה את הטיסה.
    • טיסות שיוצאות ממדינות שאינן חברות באיחוד אל מדינות שהן חברות באיחוד (למשל מניו יורק לצרפת) - רק אם חברת התעופה שמפעילה את הטיסה שייכת למדינה שחברה באיחוד האירופי.
    • טיסות שיוצאות ממדינות מחוץ לאיחוד האירופי אל מדינות שאינן חברות באיחוד האירופי - החוק לא חל כלל, גם אם חברת התעופה שמפעילה את הטיסה שייכת למדינה שחברה באיחוד האירופי.
    • יש לציין כי אם הטיסה יוצאת מישראל ומופעלת על ידי חברת תעופה ישראלית, יחול החוק הישראלי בלבד.
  • משך ההתיישנות (הזמן שבו ניתן להגיש תביעה על האיחור) משתנה בהתאם למדינה אליה שייכת חברת התעופה, ויש לבדוק את סטטוס ההתיישנות עבור התביעה לפי המדינה הרלוונטית (למשל, טיסה שהופעלה על ידי ״לופטהנזה״ תהיה כפופה לחוקי ההתיישנות של גרמניה, ויש לבדוק מהו המצב בחוק הגרמני לעניין זה).

מי לא זכאי

  • לפי חוקי האיחוד האירופי, נוסע שטיסתו בוטלה לא יהיה זכאי לפיצוי אם העיכוב נגרם כתוצאה מנסיבות חריגות שאינן בשליטת חברת התעופה, כגון סגירת נמלי תעופה, שביתות, סיכונים בטחוניים בלתי צפויים וכו׳.
  • כמו כן, הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי אם הוא קיבל הודעה מראש על ביטול הטיסה והוצעה לו טיסה חלופית, שעומדת בתנאים הבאים:
    1. אם ההודעה ניתנה 14 ימים או יותר ממועד הטיסה המקורי - הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי ללא חובה להציע לו טיסה חלופית.
    2. אם ההודעה ניתנה 13-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעתיים ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר מ-4 שעות ממועד הנחיתה המקורי (שימו לב שזהו המצב גם לפי החוק הישראלי).
    3. אם ההודעה ניתנה פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעה ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר משעתיים ממועד הנחיתה המקורי (שימו לב שזהו המצב גם לפי החוק הישראלי).

סוגי הפיצויים

  • נוסע שטיסתו התבטלה זכאי להשבת התמורה אותה שילם או לכרטיס טיסה חלופי, לבחירתו.
  • דמי סיוע - מזון ושתייה, ובמקרים של עיכוב ממושך (לרוב מעל 6 שעות) גם שהייה במלון, וכן הסעה משדה-התעופה ובחזרה.
  • במקרה שעקב הביטול, הנוסע טס במחלקה נמוכה יותר מזו שהוא שילם עליה, הוא עשוי להיות זכאי להשבת התמורה בסך של 35%-75% מהסכום אותו שילם עבור הכרטיס.
  • פיצוי כספי - הפיצוי הכספי שניתן על ביטול טיסות לפי חוקי האיחוד האירופי נגזר ממאפייני הטיסה, ואם לנוסע הוצעה טיסה חלופית והוא הסכים לכך, גם ממשך העיכוב בהגעה ליעד, בהשוואה למועד ההגעה המקורי.
  • אם הנוסע לא הסכים לטיסה חלופית, הוא זכאי להחזר כספי בגין הכרטיס ששילם, ופיצוי כמו במקרה של טיסה שמעולם לא הגיעה ליעדה.
עד שעתיים עיכוב בהגעה ליעד 3-2 שעות עיכוב בהגעה ליעד 4-3 שעות עיכוב בהגעה ליעד מעל 4 שעות עיכוב או אי-הגעה כלל ליעד מאפייני הטיסה המשך טיפול
125 אירו 250 אירו 250 אירו 250 אירו כל הטיסות שמרחקן פחות מ-1,500 ק"מ
200 אירו 200 אירו 400 אירו 400 אירו טיסות בתוך האיחוד האירופי במרחק של מעל 1,500 ק"מ
200 אירו 200 אירו 400 אירו 400 אירו טיסות שלא בתוך האיחוד האירופי במרחק של 3,500-1,500 ק"מ
300 אירו 300 אירו 600 אירו 600 אירו טיסות שלא בתוך האיחוד האירופי במרחק של מעל 3,500 ק"מ

פיצוי כספי במקרה של טיסות המשך (קונקשן)

  • במקרה של טיסת המשך ישירה (קונקשן), חישוב הפיצויים ייקח בחשבון לא רק את הטיסה עצמה שבוטלה אלא יתחשב גם ביתר הטיסות, אם מתקיימים כל התנאים הבאים:
    1. כל הטיסות בוצעו כהזמנה אחת (ולא כטיסות נפרדות)
    2. כל הטיסות נמצאות תחת חוקי האיחוד האירופי.
    3. מתקיימת דרישת המרחק לצורך הפיצוי, שתחושב באופן הבא:
      • כשבוטלה טיסה ממנה אמור הנוסע להמשיך בטיסת המשך, המרחק של טיסת ההמשך יחושב גם הוא לצורך הפיצוי.
      • כשבוטלה טיסת המשך, המרחק של הטיסה הקודמת יחושב גם הוא לצורך הפיצוי, רק אם כל הטיסות מופעלות על ידי אותה חברת תעופה.
דוגמה
  • אדם הזמין בהזמנה אחת טיסה מסופיה לטורונטו, עם טיסת המשך אחת ברומא ואחת בפריז.
  • טיסת ההמשך הראשונה, מרומא לפריז, שמופעלת על ידי ״אלאיטליה״, בוטלה. כתוצאה מכך האדם החמיץ את טיסתו מפריז לטורונטו, שמופעלת על ידי ״אייר-פראנס״.
  • במקרה זה, משום שהטיסה שבוטלה היא טיסה ממנה אמור האדם להמשיך לטיסת ההמשך השנייה שלו, המרחק של טיסת ההמשך השנייה יחושב בכל מקרה לצורך הזכאות לפיצויים.
  • המרחק לפיו יחושב הפיצוי הוא המרחק בין רומא לטורונטו, למרות ש״אלאיטליה״ לא מפעילה את הטיסה הזאת, והאדם יהיה זכאי לפיצויים של 600 אירו מ״אליאיטליה״.
דוגמה
  • אדם הזמן בהזמנה אחת טיסה מסופיה לפריז, עם טיסת המשך ברומא.
  • טיסת ההמשך, מרומא לפריז, שמופעלת על ידי ״אלאיטליה״, בוטלה.
  • אם ״אליאיטליה״ הפעילה גם את הטיסה שבין סופיה לרומא, האדם יהיה זכאי ממנה לפיצויים של 400 אירו, משום שהמרחק בין סופיה לפריז הוא 3,000-1,500 ק"מ.
  • עם זאת, אם ״אלאיטליה״ לא הפעילה את הטיסה שבין סופיה לפריז, האדם יהיה זכאי ממנה לפיצויים בסך 250 אירו, משום שרק הטיסה מרומא לפריז תזכה אותו בפיצויים, והמרחק בין הערים הוא פחות מ-1,500 ק"מ.

פיצוי על ביטול טיסה בטיסות בינלאומיות (אמנת מונטריאול)

מי זכאי

  • חברות תעופה ששייכות למדינות שחברות באמנת מונטריאול מחויבות בפיצוי עבור נזק שנגרם בגין ביטול הטיסה.
  • נוסע נוסע שנגרם לו נזק עקב ביטול טיסה בינלאומית בחברות תעופה של מדינות שחברות באמנת מונטריאול.
  • נוסע שנגרם לו נזק עקב ביטול טיסת פנים בתוך מדינה שחברה באמנה עשוי להיות זכאי רק אם טיסת הפנים כוללת חניית ביניים במדינה אחרת.
  • אמנת מונטריאול חלה על טיסות בין מדינות שחברות באמנה, גם אם הטיסה כוללת חניית ביניים במדינה שאינה צד לאמנה.

מי לא זכאי

  • מי שלא נגרם לו נזק עקב ביטול הטיסה.
  • מי שנגרם לו נזק, אבל חברת התעופה לא יכלה למנוע את הנזק למרות שנקטה בכל האמצעים הסבירים, או שלא התאפשר לה לנקוט אמצעים כאמור כדי למנוע את הנזק.

תנאים לפיצוי

  • לפי האמנה, הפיצוי ניתן עבור נזק שנגרם עקב הביטול, ללא קשר לשאלה האם הנוסע הגיע ליעדו או לא.
  • יש להדגיש שהפיצוי ניתן לא בגלל עצם ביטול הטיסה אלא עבור הנזק שנגרם כתוצאה מהביטול (למשל, הפסד של ימי עבודה, הוצאה בגין סידורי לינה, הפסד של טיסת המשך, רכישת כרטיס טיסה חדש וכדומה).
  • סכום הפיצוי הכספי עשוי להגיע עד לסכום של כ-8,000 דולר ארה"ב.
  • במקרה שבו הנזק נגרם עקב רשלנות של חברת התעופה, ניתן יהיה לתבוע יותר ממגבלת הפיצוי האמורה.
  • במקרה שחברת התעופה מסרבת לפצות, ניתן להגיש תביעה עד שנתיים ממועד התרחשות הנזק.

תהליך מימוש הזכות

  • כאמור, הזכאות לפיצוי עשויה להינתן מכוח כמה חוקים שונים.
  • יש לבחון בהתאם לאמור להלן איזה חוק חל על הטיסה שבוטלה, והאם הוא מזכה בפיצויים במקרה הספציפי.
  • אם הזכאות לפיצויים ניתנת מכוח כמה חוקים, הנוסע יצטרך לבחור את החוק לפיו הוא מבקש לתבוע את הפיצוי ולא יוכל לתבוע כפל פיצויים עבור אותו ביטול.

פניה אל החברה

  • יש לפנות בכתב אל חברת התעופה, בהקדם האפשרי.
  • במקרה שהעיכוב גרם להוצאות (כגון רכישת מזון או הוצאות לינה), יש לשמור את הקבלות ולהציג אותן בפניה.
  • אם הפיצוי התבקש לפי החוק הישראלי, הנוסע יכול לפנות לסוכנות הנסיעות ממנה רכש את הכרטיס, ועליה לסייע לו לקבל את הפיצוי המגיע לו.
  • אם הפיצוי התבקש לפי החוק הישראלי, במקרה של השבת התמורה - על החברה להשיב לנוסע את הסכום ששילם עבור הטיסה בתוך 21 ימים מהיום שפנה אליה בכתב.

הגשת תביעה אם החברה מסרבת לשלם

  • אם חברת התעופה מסרבת לתת את הפיצוי, ניתן להגיש תביעה כאשר יש להתחשב בתקופת ההתיישנות בהתאם לחוק לפיו מגישים את התביעה (החוק הישראלי, האירופי או אמנת מונטריאול).
  • אם הפיצוי התבקש בהתאם לחוק הישראלי וחברת התעופה סירבה לתת את הפיצוי, ניתן לתבוע בנוסף לפיצוי גם פיצויים שאינם תלויים בנזק בסכום של עד 10,590 ₪.
  • תביעה נגד חברה ישראלית או חברה שיש לה סניפים בישראל יכולה להיות מוגשת לבית המשפט לתביעות קטנות, כל עוד סכום התביעה אינו עולה על הסכום המירבי האפשרי בבית משפט זה. (למידע על ההליך ראו הגשת תביעה קטנה).
שימו לב
במקרים רבים קובע החוזה בין החברה לנוסע, כי תביעה משפטית יכולה להיות מוגשת רק בעיר או מחוז מסוימים, למשל תל אביב.
במקרים אלה יש להגיש את התביעה לבית המשפט באזור שנקבע בחוזה (שמופיע באתר החברה או בהודעת האימייל על ביצוע הרכישה).
  • תביעה נגד חברות אחרות מוגשת בהתאם לדין החל בהתאם לחוזה בין הנוסע לחברה (לרוב, מדובר בדין של המדינה שאליה שייכת החברה ובבית המשפט שנקבע בחוזה).
טיפ
מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לפני הגשת התביעה.

חשוב לדעת

  • במקרה של טיסת פנים בארה"ב, אין חובה לפצות עבור טיסה שהתבטלה ויש לבדוק את מדיניות חברת התעופה בנושא.
  • במקרה של טיסה מארה"ב או אליה ממדינה אחרת, מומלץ לבדוק את האפשרות של תחולה של חוקים אחרים, בהתאם למדינת היעד או למדינת המוצא.
  • למידע על פיצוי במקרה של טיסה שהתעכבה או הוקדמה ראו כאן.
ראו גם

גורמים מסייעים

מוקדים ממשלתיים

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

פסקי דין

  • רתק (ת"א) 12149-12-18 - בית המשפט המחוזי פסק פיצוי לנוסעים שטיסתם לאוקראינה התעכבה ב-11 שעות עקב תנאי מזג האוויר. לא הוכח שחברת התעופה עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את העיכוב, ולכן אינה פטורה מתשלום פיצויים.
  • תק (הרצ') 68228-03-17 - בית משפט השלום פסק פיצוי לנוסעים שטיסתם בוטלה עקב מחלה פתאומית של דיילת שהצריכה לפנותה לבית החולים, וקבע שאין מדובר בנסיבות מיוחדות הפטורות מתשלום פיצויים.
  • ת"ק 31539-05-18 - בית משפט השלום פסק פיצויים לנוסעים שרכשו כרטיס טיסה הכולל חניית ביניים, ומשום שטיסתם הראשונה התעכבה הם החמיצו את טיסת ההמשך. בית המשפט פסק כי יש לראות את טיסת ההמשך שהוחמצה כטיסה שבוטלה, ופסק פיצויים לנוסעים בגין העיכוב והביטול.

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים