הקדמה:

שירות הייעוץ לקשיש מפעיל קבוצות תמיכה עבור קשישים המצויים במצבי משבר שונים
לצפיה בסיפורה של בתיה, שהתאלמנה לאחרונה ומשתתפת בקבוצת תמיכה, ראו בקישור זה
למידע על קבוצות התמיכה המתקיימות בסניפים השונים, ראו באתר המוסד לביטוח לאומי


שירותי היעוץ לקשיש הניתנים בסניפי המוסד לביטוח לאומי במטרה לסייע לקשישים ולבני משפחותיהם, מפעילים קבוצות תמיכה שונות.

  • סוגי הקבוצות אינם זהים בכל סניף, אלא נקבעים על פי צרכים ייחודיים של האוכלוסייה. הקבוצות הנפוצות הן אלו המיועדות לגמלאים וגמלאיות חדשים, לאלמנים ואלמנות, לגרושים וגרושות ולמשפחות של חולי אלצהיימר.
  • קבוצות תמיכה לאלמנים/ות קשישים מתקיימות בכל הסניפים ומטרתן העיקרית היא מתן סיוע רגשי בעת המשבר וליווי תומך לקראת חזרה אל שגרת החיים.
  • הקבוצות מונחות על ידי עובדים סוציאלים ועובדים מקצועיים בתחום הייעוץ לקשיש.
  • הקבוצות כוללות עד 15 משתתפים והמפגשים נמשכים כשלושה חודשים, אחת לשבוע במשך שעתיים.

מי זכאי?

  • קשישים ובני משפחותיהם.

תהליך מימוש הזכות

  • לקבלת פרטים על קבוצות התמיכה ניתן להתקשר לטלפון: 02-6463400 בין השעות 8:30 - 12:30 (ניתן גם להשאיר הודעה).
  • כמו כן, ניתן להתעדכן לגבי פעילות הקבוצות באמצעות אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.

קבוצות תמיכה לאלמנות ולאלמנים

  • קבוצות תמיכה לאלמנות ולאלמנים קשישים פועלות בכל הסניפים, במטרה לתת סיוע רגשי בעת המשבר וליווי תומך בהתארגנות לחזרה אל שגרת החיים.
  • מנחי הקבוצה הם עובדים סוציאלים ועובדים מקצועיים בתחום הייעוץ לקשיש בסניפים.
  • הקבוצות כוללות עד 15 משתתפים, הנפגשים פעם בשבוע למשך שעתיים, לאורך תקופה של כשלושה חודשים.
  • המשתתפים חולקים עם חבריהם את תהליך עיבוד האבל ואת ההתמודדות עם האבדן האישי ומקבלים כוח נפשי, עידוד ולגיטימציה אישית וסביבתית לחזרה אל שגרת החיים.
  • בנוסף, ההשתייכות לקבוצת התמיכה מקשרת את המשתתפים לשירות הייעוץ עצמו, כך שבמקרה הצורך יוכלו לפנות לשירות לקבלת סיוע נוסף בעתיד.

קבוצות תמיכה לגמלאיות גרושות

  • גירושין בגיל מבוגר ובסמוך לפרישה לגמלאות, עשויים להוות "משבר כפול" בתקופת חיים זו ולעורר קשיים ותהיות לגבי ההתמודדות, הן במישור המעשי והן במישור הרגשי.
  • במסגרת כ-10 מפגשים של קבוצת התמיכה, ניתן לשוחח עם נשים נוספות השרויות במצב דומה, לדון בבעיות ובסוגיות הקשורות למצב, לבטא רגשות ולקבל תמיכה, עידוד ולמידה.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

גורם ממשלתי אתר אינטרנט זכויות ותחומי אחריות
מוקד 8840* - המרכז לפניות הציבור של המשרד לשוויון חברתי אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד 8840* לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים, למתן מידע אודות כלל הזכויות, השירותים וההטבות המגיעים לציבור האזרחים הוותיקים ולסיוע במיצוי הזכויות.
מוקד 6050* - המוסד לביטוח לאומי זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי זכאות לקצבאות שונות בהתאם לגיל ולמצב הכלכלי
מוקד 9696* - המוקד הטלפוני של שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מטעם המוסד לביטוח לאומי זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי סיוע מטעם שירותי יעוץ לקשיש ומוקד טלפוני חינם לקשישים ולבני משפחותיהם
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח - מוקד טלפוני: 118

אזרחים ותיקים באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים מימון מגורים במסגרת מוסדית לקשישים עצמאיים ותשושים ומתן שירותים שונים
משרד הבריאות

קול הבריאות - מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות 5400*

הגיל המבוגר באתר משרד הבריאות ביטוח בריאות וסיוע לסובלים מבעיות רפואיות שונות על רקע גיל
משרד הבינוי והשיכון - מוקד טלפוני בנושא דיור 5442* אתר משרד הבינוי והשיכון סיוע בדיור ומתן פתרונות דיור לקשישים
נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה - טל: 02-6662701 אתר נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה הנציבות אמונה על אכיפת כל הקשור בשוויון בעבודה ובטיפול במקרים של אפליה אסורה
רשות האוכלוסין וההגירה - טל' ‎3450* אתר הרשות טיפול בשוהים זרים בישראל, אחריות על מתן היתרים להעסקת עובד זר בסיעוד, ניהול הפיקדון הכספי של עובדים זרים שמעסיקיהם מחויבים להפקיד לפיקדון, ופיקוח על כניסתם ויציאתם של העובדים הזרים בישראל, הוצאת תעודת פטירה ועדכון מרשם האוכלוסין


הרחבות ופרסומים