עם מתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), מוטלות על החייב הגבלות שונות וביניהן הגבלה כלקוח "מוגבל מיוחד" בבנק
במסגרת ההגבלה, נאסר על החייב, בין היתר, לעשות שימוש בשיקים
חייב שאינו מיוצג רשאי להגיש את הבקשה באופן מקוון או ידני. מייצג של חייב נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון
תקציר
ברגע שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), מוטלות עליו הגבלות שונות וביניהן הגבלה כלקוח "מוגבל מיוחד"בבנק. כל עוד ההגבלה בתוקף, על החייב נאסר, בין השאר, לעשות שימוש בשיקים.
- החייב או הנאמן, רשאים להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי בקשה להסרת ההגבלה.
- הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים
- החייב או הנאמן רשאים להגיש את הבקשה להסרת ההגבלה לאחר שניתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל).
למי ואיך פונים
- את הבקשה להסרת ההגבלה יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
- מייצג של חייב נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון בלבד באמצעות מערכת "הממונט".
- חייב שאינו מיוצג, רשאי להגיש את הבקשה באופן מקוון או באופן ידני באמצעות הגשת מסמך בקשה כתוב, בצירוף הנימוקים, המידע והמסמכים הנדרשים (כמו בבקשה המקוונת) ב-2 העתקים במשרדי המחוז של הממונה, שבו מתנהל התיק.
מילוי והגשת הבקשה באופן מקוון
- יש להיכנס למערכת המקוונת באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.
- יש ללחוץ על התיבה "בקשות ופניות לממונה" ובחלון שיפתח לבחור ב"בקשות ופניות לאחר מתן צו פתיחת הליכים".
- בחלון שיפתח יש להזין את מספר התיק (מופיע על גבי הצו) והמחוז המטפל וללחוץ על "אישור".
- יש למלא את כל הפרטים הנדרשים, כגון: שם מלא, מספר זהות, פרטי המייצג (אם ישנו), פרטי התקשרות וללחוץ על "הבא".
- יש למלא את טופס הבקשה בהתאם להנחיות המופיעות בו ולוודא כי נמסרים, בין היתר, המידע והמסמכים הבאים:
- העובדות והנימוקים המצדיקים את הסרת ההגבלה ומתן האפשרות לחייב לעשות שימוש בשיקים.
- פירוט השימוש המבוקש בשיקים: מטרת התשלום בגינו מתבקש השימוש בשיקים, גובה כל תשלום שיתבצע באמצעות השיקים, מספר התשלומים ומשך התקופה בה נדרש התשלום באמצעות השיקים.
- אופן המימון של התשלומים והאם החייב מסוגל לשלם את התשלומים מתוך דמי המחייה שהוקצו לו במסגרת הליכי חדלות הפירעון.
- יש לפרט האם החייב ניסה להסדיר את התשלום בדרכים אחרות או באמצעי תשלום אחרים.
- מסמך עמדת הנאמן ביחס לבקשה. אם החייב לא הצליח לקבל את עמדת הנאמן בתוך זמן סביר, יש לצרף אסמכתא המעידה כי נעשתה פנייה לנאמן.
- תצהיר התומך בבקשה וכן הצהרה על אי-שימוש לרעה וניצול לרעה של הבקשה להסרת ההגבלה.
שלבי ההליך
- לאחר הגשת הבקשה, יישלח למגיש הבקשה (החייב, המייצג או הנאמן) בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס) אישור כי הבקשה התקבלה.
- ככלל, לפני קבלת ההחלטה, הממונה יאפשר לנושים להביע את דעתם, אלא אם יחליט כי הסרת ההגבלה נחוצה באופן מיידי.
- החלטת הממונה תינתן בתוך 14 ימים מהיום שהבקשה הוגשה.
- אם הממונה דרש פרטים נוספים לאחר הגשת הבקשה, ההחלטה תתקבל בתוך 14 ימים מהיום שנמסרו הפרטים שנדרשו.
- החלטת הממונה תישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס).
ערעור
- אם הממונה החליט שלא לקבל את הבקשה, היא תועבר להכרעת בית-משפט השלום שבו מתנהל ההליך.
חשוב לדעת
- הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
- בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
- ניתן לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
- לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
- יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכי הבקשה, בפורמט PDF.
- הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון *5067 , בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.
גורם ממשל
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
שם | אתר | דוא"ל | טלפוןטל' |
---|---|---|---|
הכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון | אתר | ||
מענה ממשלתי מרכזי | אתר | דוא"ל | |
רשות האכיפה והגבייה | אתר | ||
שי"ל | אתר | פניה מקוונת | |
מוקד בתי המשפט | אתר | דוא"ל |
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2019- סעיפים 143 ו-169
- תקנות חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ט-2019- סעיף 153
- נוהל מס' 9 של הממונה על הליכי חדלות פירעון - טיפול הממונה בבקשה להסרת הגבלות החלות על החייב