לאחר שחייב קיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), הנאמן מקבל החלטות שונות, אותן החייב רשאי לבקש לשנות או לבטל
על החייב להגיש את הבקשה לשינוי או ביטול החלטת הנאמן לממונה על הליכי חדלות פירעון בתוך 45 ימים מהיום שקיבל את ההחלטה לידיו
כל אדם (לא החייב) רשאי, בתוך 45 ימים מהיום שנודע לו על החלטת הנאמן, לפנות לבית-המשפט שבו מתנהל התיק ולבקש לשנות או לבטל אותה
למידע רשמי ראו אתר הממונה על הליכי חדלות פירעון
תקציר
ברגע שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, ממונה נאמן שתפקידו, בין היתר, הוא לבדוק את מצבו הכלכלי של החייב, להכריע בתביעות החוב שהנושים מגישים וכן להכריע בבקשות שונות שמוגשות לו במסגרת הליכי חדלות הפירעון (פשיטת רגל).
- חייב שטוען כי הוא נפגע או עלול להיפגע מהחלטה של הנאמן או מפעולה שהוא עשה, יכול לפנות לממונה על הליכי חדלות פירעון (הכונס הרשמי) בבקשה לשנות או לבטל את ההחלטה או הפעולה.
- את הבקשה יש להגיש באמצעות טופס מקוון (ממוחשב) באתר של הממונה על הליכי חדלות פירעון- הרשות המנהלית של המדינה האחראית על ניהול הליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל (הכונס הרשמי).
אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים
- חייב רשאי להגיש את הבקשה, אם מתקיימים שלושת התנאים הבאים:
- סכום חובותיו עולה על 166,627.31 ₪ (נכון ל-2024).
- ניתן לו צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון(פשיטת רגל).
- הוא טוען כי הוא נפגע או עלול להיפגע מהחלטה של הנאמן או מפעולה שהוא עשה או מתכוון לעשות (או להימנע מלעשות).
למי ואיך פונים
- את הבקשה לשינוי או ביטול החלטת הנאמן, על החייב להגיש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי באמצעות מערכת מקוונת.
מילוי והגשת הבקשה
- יש להיכנס למערכת המקוונת באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.
- יש ללחוץ על התיבה "בקשות ופניות לממונה" ובחלון שיפתח לבחור ב"בקשות ופניות לאחר מתן צו פתיחת הליכים".
- בחלון שיפתח יש להזין את מספר התיק (מופיע על גבי צו פתיחת ההליכים) והמחוז המטפל וללחוץ על "אישור".
- יש למלא את כל הפרטים הנדרשים, כגון: שם מלא, מספר זהות, פרטי המייצג (אם ישנו), פרטי התקשרות וללחוץ על "הבא".
- יש לעקוב אחר ההנחיות, לפרט את נימוקי הבקשה, לצרף כל כל המסמכים הנדרשים (בפורמט PDF) ולחתום במקומות הנדרשים.
- לאחר הגשת הבקשה, יישלח למגיש הבקשה (החייב או המייצג) בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס) אישור כי הבקשה התקבלה.
- הבקשה תועבר לממונה והחלטתו תישלח למגיש הבקשה (החייב או המייצג) בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס).
ערעור
- על החלטת הממונה ניתן להגיש ערעור לבית-משפט השלום בתנאי שבית-המשפט אישר, מראש, את הגשת הערעור.
- מומלץ לפנות לייעוץ או ייצוג משפטי לפני הגשת ערעור.
חשוב לדעת
- הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
- בקשה לא חתומה (על-ידי החייב או מייצגו) לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
- ניתן לציין על גבי הבקשה, כי היא מתייחסת או קשורה לבקשה קודמת (אם הוגשה) על-ידי הקלדת מספר הבקשה הקודמת בשדה "מספר בקשה קשורה" בטופס.
- לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
- יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכי הבקשה, בפורמט PDF.
- הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון *5067, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.
גורם ממשל
ראו גם
גורמים מסייעים
מוקדים ממשלתיים
שם | אתר | דוא"ל | טלפוןטל' |
---|---|---|---|
הכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון | אתר | ||
מענה ממשלתי מרכזי | אתר | דוא"ל | |
רשות האכיפה והגבייה | אתר | ||
שי"ל | אתר | פניה מקוונת | |
מוקד בתי המשפט | אתר | דוא"ל |
מקורות משפטיים ורשמיים
חקיקה ונהלים
- חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018- סעיף 139(א)
- תקנות חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ט-2019- סעיף 101
הרחבות ופרסומים
- בקשות להכרעת הממונה לאחר שניתן צו פתיחת הליכים באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
- תפקיד הנאמן בהליכי חדלות פירעון של חייב באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי