מוקד 118 של משרד הרווחה יכול לסייע לכם במצבי חירום
המדריך מיועד למשפחות ויחידים ששרויים בקשיים כלכליים (ככלל, מי שמרוויחים פחות מ-8,000 ₪ כולל קצבאות).
בנוסף, המידע נועד לסייע לעובדות סוציאליות ולעובדים ומתנדבים בעמותות. אנשי מקצוע ונותני שירות שמעוניינים לערוך מעקב על מצבם של אנשים שמטופלים על ידם, יכולים להיעזר בטור "המשך טיפול" שהוספנו למדריך בגרסת ההדפסה.
בחרנו לרכז במדריך זה מידע על זכויות עיקריות, בכל מקרה אנחנו ממליצים לגלוש בכל האיזורים של פורטל הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים.
חשוב: רוב הזכויות שמופיעות בחלק זה אמורות להיות מיושמות בצורה אוטומטית על-ידי העברת קבצים מביטוח לאומי (או הרשות לרווחת ניצולי השואה) לגורמים הרלוונטיים (חברת חשמל, תאגידי המים וכו'), אולם מבדיקות שנעשו בעבר, ניראה שיש מקרים של זכאים ש"נופלים בין הכסאות" ולא זוכים להנחות. לכן, חשוב לבדוק לגבי כל הנחה האם היא אכן מיושמת בפועל.
חשבון חשמל לדוגמה עם סימון ההנחה (לחצו על התמונה לתצוגה מלאה):
מי יכול לעזור?
חשוב: ישנם ארגוני סיוע רבים. בחרנו לרכז פה מספר מצומצם של ארגונים בעלי פריסה ארצית עם עדיפות מובנית למוקדי שירות ממשלתיים/ציבוריים. בכל מקרה אתם מוזמנים לראות את הרשימה המלאה בנושא.
המוקד פועל 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע המענה ניתן במספר שפות. המוקד מספק שירותי מידע והכוון לציבור הרחב בתחומי מצוקה, חירום, רווחה ושירותים חברתיים במגזר הממשלתי והציבורי, ובמגזר השלישי.
מוקד טלפוני ארצי - בטלפון *6050 או 04-8812345 מכל מכשיר טלפון, בזק וסלולארי. השירות ניתן בימים א' - ה' בין השעות 8:00 - 17:00 בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.