הקדמה:

יועץ פנסיוני חייב לגלות ללקוח את כל העניינים המהותיים לייעוץ הפנסיוני או לשיווק הפנסיוני הניתן על ידו
סוכן פנסיוני חייב להביא לידיעת לקוחותיו את הקשר שלו למוצרים פנסיונים, שאותם הוא משווק, ואת הגופים הפנסיונים, שעבורם הוא עובד


יועץ פנסיוני חייב לגלות ללקוח את כל הענינים המהותיים לייעוץ הפנסיוני או לשיווק הפנסיוני הניתן על ידו.

  • סוכן פנסיוני חייב להביא לידיעת לקוחותיו, בכל מקום שבו הוא מנהל את עסקיו, בשלט בולט וברור את דבר היותו סוכן פנסיוני ולא יועץ פנסיוני, וכן את הגופים המוסדיים (הגופים הפנסיוניים), שהם בעלי זיקה למוצרים הפנסיוניים שלגביהם הוא עוסק בשיווק פנסיוני.
  • בנוסף על השלט צריך הסוכן לגלות ללקוח בעל פה ובמסמך בכתב שיימסר ללקוח לפני תחילת השיווק הפנסיוני, את הגופים שעבורם הוא עובד ואת הזיקה שלו למוצרים שאותם הוא משווק, בלשון המובנת ללקוח.
  • סוכן פנסיוני חייב לפרסם באתר האינטרנט שלו את המידע הנ"ל ואת הזיקה שיש לו למוצרים פנסיוניים שלגביהם הוא עוסק בשיווק פנסיוני ומהותה, ואת דבר העדפתו את אותם מוצרים פנסיוניים.

מי זכאי?

  • כל חוסך במוצר פנסיוני המקבל יעוץ או המלצה מיועץ פנסיוני או ממשווק פנסיוני.

תהליך מימוש הזכות

  • הזכות ניתנת באופן אוטומטי.
  • אם כתוצאה מהפרת חובת הזהירות נגרם נזק ללקוח (למשל, נבחר עבורו מוצר פחות מתאים), יכול הלקוח להגיש נגד היועץ תביעת נזיקין.
הערת עריכה
* נגד יועץ פנסיוני שהפר את חובת הגילוי, ניתן להגיש תלונה ל________
הערה מאת שרון הורנשטיין (שיחה) 17.06.2014, 19:51 (IDT)

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

גורם ממשלתי תחומי אחריות נושאים
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון - טל' 3002* רשות שוק ההון מפקחת על קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים
מינהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה - מוקד ארצי 1-800-354-354 הסדרת שוק העבודה ואכיפת חוקי עבודה למיצוי זכויות העובדים, איתור הפרות וצמצום הפגיעה בעובדים שכירים ברמות השכר הנמוכות ההגנה קריטית במקרים שמעסיקים לא מבצעים את חובתם לחיסכון פנסיוני

ראו תהליך פנייה והגשת תלונה

מינהלת הגמלאות במשרד האוצר - טל' ‎02-5016333 תשלומי הפנסיה התקציבית לגמלאי המדינה פנסיה תקציבית
רשות המסים - טל' 4954* (*מסים) מתן הטבות במס לעובדים ולעצמאים בשל ההפקדות לביטוח פנסיוני. ראו הטבות במס הכנסה בגין הפקדות עצמאיות לביטוח פנסיוני.
מוקד 8840* - המרכז לפניות הציבור של המשרד לשוויון חברתי אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד 8840* לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים, למתן מידע אודות כלל הזכויות, השירותים וההטבות המגיעים לציבור האזרחים הוותיקים ולאזרחים העומדים לקראת פרישה, ולסיוע במיצוי הזכויות

פסקי דין

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

תודות

  • המידע המקורי בערך נכתב בסיוע היחידה לחינוך פיננסי ומחלקת קופות גמל ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.