לכל אדם יש זכות לקבל פירוט של היסטוריית הנסיעות והפעולות שביצע באמצעות כרטיס הרב-קו בתחבורה הציבורית
על מנת לקבל את המידע על בעל הכרטיס להתייצב פיזית באחת מעמדות הרב-קו ולהצטייד בתעודה מזהה ובכרטיס הרב-קו
בעל הכרטיס רשאי לקבל את המידע בחינם ואסור לדרוש ממנו תשלום עבור המידע


לכל אדם יש זכות לקבל מידע אודות הנסיעות והפעולות שביצע באמצעות כרטיס הרב-קו בתחבורה הציבורית.

  • מפעילי הכרטיס החכם אוספים נתונים אישיים על הנוסע, כגון: תמונה צבעונית, מספר תעודת זהות, שם ושם משפחה , תאריך לידה, כתובת, מספר טלפון וכו'. (לפעמים מפעילי הכרטיס אוספים רק חלק מהנתונים הללו).
  • כמו כן מפעילי הכרטיס אוספים נתוני שימוש בכרטיס, כגון: מספר כלי התחבורה בו בוצעה הנסיעה, תחנות העלייה על כלי התחבורה, תאריך ושעת עלייה ותעריף החיוב.

מי זכאי?

  • כל מחזיק רב-קו הזקוק למידע אודות הנסיעות והפעולות שביצע באמצעות כרטיס הרב -קו.
דוגמה
  • נוסע שחויב ב"ערך צבור" למרות שעל כרטיס הרב-קו שלו היה מוטען חוזה מסוג "חופשי יומי" או "חופשי חודשי"
  • נוסע שביצע 2 נסיעות מקומיות בטווח של פחות מ-90 דקות וחויב על שתי הנסיעות, למרות שהיה זכאי ל"נסיעת מעבר" בחינם
  • נוסע שהטעין את כרטיס הרב-קו שלו בחוזה נסיעה מסוים, אך החוזה לא נטען על הכרטיס, למרות ששילם עבורו
  • כל מקרה שבו נוסע שכרטיס הרב-קו שלו חויב במחיר גבוה מהמחיר שבו היה אמור להיות מחויב

תהליך מימוש הזכות

  • יש להגיע לאחת מעמדות הרב-קו ברחבי הארץ. לרשימת העמדות לפי ישוב ראו כאן.
  • יש להצטייד בכרטיס הרב-קו ובתעודה מזהה.
  • השירות יינתן לבעל הכרטיס בלבד.
  • השירות ניתן בחינם.
  • אם הבקשה לקבלת המידע סורבה, ניתן להגיש תביעה לבית משפט השלום, תוך 30 יום מהיום שבו סורבה הבקשה, וכן להעביר את פרטי המקרה לרשות להגנת הפרטיות, אשר רשאית להטיל קנס אם תשתכנע שהסירוב אינו מוצדק.

חשוב לדעת

  • בעמדות הרב-קו לא ניתן להגיש בקשה להחזר כספי או לזיכוי בגין חיוב יתר בכרטיס הרב קו, אלא רק לקבל תדפיס עם פירוט הנסיעות והפעולות שבוצעו בכרטיס.
  • את הבקשה להחזר או זיכוי במקרה של חיוב גבוה מדי או חיוב שגוי, יש להגיש אל חברת האוטובוסים או הרכבת שחייבה את הכרטיס.
דוגמה
  • אדם שרכש "חופשי יומי", ונסע באמצעותו באוטובוס וברכבת, וחויב בערך צבור בעת יציאתו בתחנת הרכבת, צריך להגיש את הבקשה להחזר/זיכוי לרכבת ישראל
  • אדם שביצע 2 נסיעות מקומיות תוך פחות מ-90 דקות וכרטיס הרב-קו שלו חויב על שתי הנסיעות, צריך להגיש את הבקשה להחזר/זיכוי אל חברת האוטובוסים שבאמצעותה ביצע את הנסיעה השנייה, מאחר שהחיוב העודף בוצע על ידה.
טיפ
בדרך כלל אין צורך בתדפיס הנסיעות לצורך קבלת החזר על חיוב ביתר, וניתן להגיש את הבקשה לחברת האוטובוסים או הרכבת גם ללא התדפיס.
ראו גם

גורמים מסייעים

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים