הקדמה:

יועץ פנסיוני חייב לערוך הסכם בכתב עם לקוח ולמסור לו העתק ממנו, וזאת לפני תחילת הייעוץ הפנסיוני
אם נקבע בהסכם ייעוץ פנסיוני שהמדובר בייעוץ פנסיוני מתמשך, חייב היועץ לעדכן את פרטי הזיהוי ואת הנתונים של הלקוח וכן את הצרכים של הלקוח בכל עת שיודיע הלקוח על שינוי בהם, והעתק ממסמך העדכון יימסר ללקוח
אם לא הודיע הלקוח על שינוי בפרטים אלה במשך שנה, ייזום היועץ הפנסיוני את עדכון הפרטים


יועץ פנסיוני חייב לערוך הסכם בכתב עם לקוח ולמסור לו העתק ממנו, וזאת לפני תחילת הייעוץ הפנסיוני.

הנושאים שחייבים להיכלל בהסכם

  • הסכם ייעוץ פנסיוני יכלול את הנושאים הדרושים לצורך ההתקשרות, ובין היתר את הנושאים הבאים:
  1. פרטי הזיהוי והנתונים של הלקוח;
  2. הצרכים של הלקוח;
  3. שכר והחזר הוצאות שיחויב בהם הלקוח, דרך חישובם ואופן גבייתם;
  4. קביעה אם המדובר בייעוץ פנסיוני חד-פעמי או מתמשך, ולענין ייעוץ פנסיוני מתמשך – התקופה שבה יינתן הייעוץ הפנסיוני;
  5. קביעה אם כחלק מהייעוץ הפנסיוני ובהמשך לו, יבצע היועץ הפנסיוני בעבור הלקוח עסקה;
  6. קביעה כי הלקוח רשאי לבטל בכל עת את ההתקשרות עם היועץ הפנסיוני;
  7. הוראה כי ידוע ללקוח שחובת הסודיות המוטלת על היועץ הפנסיוני כפופה לחובתו למסור ידיעות על פי כל דין.

נושאים מיוחדים במקרה של הסכם ליעוץ פנסיוני מתמשך

  • במקרים של הסכם למתן ייעוץ פנסיוני מתמשך וביצוע עסקה כחלק ממנו ובהמשך לו, על ההסכם לכלול גם ייפוי כוח המאפשר ליועץ הפנסיוני לקבל כל מידע לגבי הלקוח אשר מצוי בידי הגוף המוסדי שעמו בוצעה העסקה, ואשר נוגע לייעוץ הפנסיוני ולעסקה.

עדכון פרטים בהסכם במקרה של יעוץ פנסיוני מתמשך

  • אם נקבע בהסכם ייעוץ פנסיוני שהמדובר בייעוץ פנסיוני מתמשך, חייב היועץ לעדכן את פרטי הזיהוי ואת הנתונים של הלקוח וכן את הצרכים של הלקוח בכל עת שיודיע הלקוח על שינוי בהם, והעתק ממסמך העדכון יימסר ללקוח
  • אם לא הודיע הלקוח על שינוי בפרטים אלה במשך שנה, ייזום היועץ הפנסיוני את עדכון הפרטים

מי זכאי?

  • כל חוסך במוצר פנסיוני המשתמש בשירותיו של יועץ פנסיוני.

תהליך מימוש הזכות

  • הזכות ניתנת באופן אוטומטי.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

גורם ממשלתי תחומי אחריות נושאים
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון - טל' 3002* רשות שוק ההון מפקחת על קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים
מינהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה - מוקד ארצי 1-800-354-354 הסדרת שוק העבודה ואכיפת חוקי עבודה למיצוי זכויות העובדים, איתור הפרות וצמצום הפגיעה בעובדים שכירים ברמות השכר הנמוכות ההגנה קריטית במקרים שמעסיקים לא מבצעים את חובתם לחיסכון פנסיוני

ראו תהליך פנייה והגשת תלונה

מינהלת הגמלאות במשרד האוצר - טל' ‎02-5016333 תשלומי הפנסיה התקציבית לגמלאי המדינה פנסיה תקציבית
רשות המסים - טל' 4954* (*מסים) מתן הטבות במס לעובדים ולעצמאים בשל ההפקדות לביטוח פנסיוני. ראו הטבות במס הכנסה בגין הפקדות עצמאיות לביטוח פנסיוני.
מוקד 8840* - המרכז לפניות הציבור של המשרד לשוויון חברתי אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד 8840* לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים, למתן מידע אודות כלל הזכויות, השירותים וההטבות המגיעים לציבור האזרחים הוותיקים ולאזרחים העומדים לקראת פרישה, ולסיוע במיצוי הזכויות

פסקי דין

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים

תודות

  • המידע המקורי בערך נכתב בסיוע היחידה לחינוך פיננסי ומחלקת קופות גמל ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.