נפגעי פעולת איבה שנקבעה להם נכות בשיעור 50% לפחות, או שהם מקבלים תגמול קיום קבוע, זכאים להנחה בחשבון החשמל
ההנחה היא בשיעור 50% מ-400 קוט"ש הראשונים בכל חודש, בשימוש ביתי בלבד
יש לוודא כי הזכאי להנחה רשום כלקוח בחוזה עם חברת החשמל
למידע רשמי ראו אתר חברת החשמל

תקציר

שימו לב
עדכונים לתקופת מלחמת חרבות ברזל
  • נפגעי חרדה/הפרעת דחק וחטופים שחזרו מהשבי זכאים למימון טיפולים משלימים לפני שעברו ועדה רפואית. למידע נוסף ראו אתר הביטוח הלאומי.
  • בתקופה זו נפגעי איבה יכולים להגיש "בקשה לקבלת תגמול טיפול רפואי (תט"ר)" או "בקשה לקביעת דרגת נכות ולתגמול נכות לנפגע איבה" באמצעות טופס מקוון.
  • הביטוח הלאומי מפעיל קו חירום שנותן מענה מיידי וסיוע בזכויות לפצועים, למשפחות החטופים והנעדרים ולמשפחות שכולות בטלפון 02-6269999.

נפגעי פעולת איבה זכאים להנחה בתשלום חשבון החשמל, בהתאם לתנאים שיפורטו. נכי צה"ל וכוחות הביטחון שעונים על תנאי הזכאות שיפורטו בהמשך זכאים להנחה בתשלום חשבון החשמל.

  • ההנחה היא בשיעור 50% עבור צריכה של 400 קילוואט־שעה הראשונים בכל חודש (800 קוט"ש בחשבון דו־חודשי) בתעריף ביתי, בבית שמשמש למגורי הזכאי.
טיפ
  • בעקבות רפורמת החשמל כל צרכן יכול לעבור לחברה שמספקת חשמל באופן פרטי ולבחור באחד ממסלולי ההנחות שניתנות אצלה לכלל הציבור.
  • אצל רוב ספקי החשמל הפרטיים אפשר להמשיך לקבל את ההנחה של 50% על 400 קוט"ש בנוסף להנחות הכלליות. מומלץ לבדוק זאת מול כל ספק.

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

  • משרד הביטחון מעביר לחברת החשמל קובץ מעודכן ובו שמות הזכאים להנחה.
  • ההנחה תינתן רק למי שיש לגביו התאמה בין הנתונים הרשומים בחברת החשמל לבין הנתונים המתקבלים ממשרד הביטחון (מי שרשום כמקבל התגמול). ההנחה ניתנת על-פי השם ומספר תעודת הזהות של הזכאי, כפי שהוא רשום בחוזה עם חברת החשמל.
  • מי שעונה על תנאי הזכאות להנחה, אולם ההנחה טרם הופיעה בחשבון החשמל שלו, יתקשר למוקד השירות הטלפוני 103 ויעדכן אצל נציג השירות את פרטיו - שם ומספר תעודת הזהות, בהתאם למספר החוזה (מספר החוזה מופיע בחשבון החשמל). אם החוזה רשום על שמו של אדם אחר, עליו לבקש כי החוזה יועבר על שמו.
  • ניתן לפנות לחברת החשמל גם באמצעות אתר האינטרנט.

זכאים שלא מתגוררים בדירה פרטית

  • ישנם מקבלי קצבה המתגוררים במקבץ-דיור (בית אבות, הוסטל, קיבוץ וכו'), וביחידת הדיור שלהם מותקן מונה-משנה שרושם את צריכת החשמל.
  • במקרים אלה יש לפנות אל האחראי במקבץ-הדיור כדי שיטפל מול חברת החשמל במתן ההנחה לזכאים.

בקשה להעברת החוזה בשמו של הזכאי

  • אם אין ביכולתם של הזכאים להנחה לבקש בעצמם את העברת החוזה על שמם, יש לשלוח פקס אל חברת החשמל למספר 03-7131899.
  • בפקס יש לרשום כי מבקשים להעביר את החוזה על השם של הזכאי/ת להנחה, ולציין את הפרטים הבאים:
    • מספר החוזה (מופיע בחשבון החשמל)
    • שם מלא ומספר ת"ז של הזכאי/ת להנחה (מקבל/ת הגמלה/הקצבה)
    • מספר טלפון (של הזכאי/ת או של בן משפחה)
    • שם וחתימה של הלקוח הנוכחי הרשום בחוזה
  • אם ישנו צו מינוי אפוטרופוס, יש לצרף צילום.
  • אם קיימת הוראת קבע לתשלום ומעוניינים להשאיר אותה, יש לציין זאת בבקשה.
  • לאחר שליחת הבקשה יש להמתין כ-10 דקות ולהתקשר למוקד 103 כדי לוודא שהפקס התקבל.
  • הבקשה תטופל במהלך כשני ימי עבודה.

חשוב לדעת

  • סכום ההנחה המקסימלי הוא כ-123 ₪ לחודש וכ-246 ₪ לחשבון דו-חודשי (נכון לפברואר 2024).
  • מי שעונים על קריטריונים להנחה בחשבון החשמל יותר מפעם אחת, זכאים להנחה אחת בלבד (בשיעור הגבוה מביניהן).
  • ההנחה מופיעה בחשבון החשמל בפירוט הסעיפים המרכיבים את החשבון בסעיף נפרד הנקרא "הנחה לזכאים". הסעיף מציין את סכום ההנחה שהופחת מהחשבון.
  • בגוף החשבון מפורטים אופן חישוב ההנחה, מספר יחידות קוט"ש (כמות החשמל) שעבורן ניתנה ההנחה והתעריף לקוט"ש.
  • חשבון חשמל לדוגמה (לחצו על התמונה להצגת החשבונית המלאה):

הנחה בחשבון החשמל לזכאים - חלק עליון.jpg

טיפ
  • ניתן לבקש מחברת החשמל לקבל את חשבון החשמל אחת לחודש, במקום אחת לחודשיים.
  • כמו כן, מומלץ לברר במוקד 103 של חברת החשמל אם ישנן אפשרויות נוספות להקלה בדרכי התשלום, כגון:
    • אפשרות לפרוע את תשלום חשבון החשמל באמצעות שוברי תשלום
    • ביצוע הסדרי חוב באמצעות מת"מ בפריסות לתקופות ארוכות
    • הקלה בהסדרי חוב לצרכנים בקשיים כלכליים על-ידי ביטול ריביות ועלויות גבייה.
ראו גם

גורמים מסייעים

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים